הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסאגה מתקרבת לסיומה: האם מטוסי ה-737MAX יחזרו לשחקים כבר השנה?
לפי הדיווחים, הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה נתנה אור ירוק לחדש את הטיסות באמצעות הדגם הבעייתי, ששתי התרסקויות קטלניות שלו הובילו לקרקוע הצי העולמי בשנה שעברה. במקביל, טיסות המבחן של ה-FAA נמשכות, ולא ברור מתי יתקבל אישור דומה מצד הרשויות בארה"ב

הגוף האירופאי שאחראי על תקנות הבטיחות בתעופה האזרחית נתן אור להחזיר את מטוסי הבואינג 737MAX לשחקים, כשנה וחצי לאחר שכלל המטוסים מדגם זה קורקעו, כך עולה מהדיווחים ב"בלומברג".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, במרץ 2019, חברות התעופה ברחבי העולם הודיעו על קרקוע מטוסי 737MAX, וזאת לאחר שתי התרסקויות קשות שגבו את חייהם של 346 בני אדם. התאונה הקטלני הראשונה התרחשה ב-29 בנובמבר 2018, מול חופי ים ג'אווה שבאינדונזיה. זמן קצר לאחר ההמראה, טיסת ליון אייר 610 ועליה 189 נוסעים ואנשי צוות התרסקה.

חודשים ספורים לאחר מכן אירעה התרסקות דומה, גם היא של דגם ה-737MAX. הפעם האירוע התרחש באפריקה, במהלך טיסת טיסת אתיופיאן איירליינס בדרכה לקניה עם 157 נוסעים ואנשי צוות.

בחודשים האחרונים בוצעו מספר טיסות ניסוי של ה-737MAX בארצות הברית, ובשיחה עם רשת בלומברג טען פטריק קיי - מנכ"ל הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (הגוף המקביל לרשות התעופה הפדרלית, FAA) - שהשינויים שבוצעו ע"י היצרנית האמריקאית יאפשרו את החזרת הדגם לשירות סדיר, יתכן שכבר במהלך השנה הנוכחית.

 

עשרות מטוסי בואינג 737MAX נבנו לאחר הקרקוע (צילום: רויטרס)

 

מדובר בבשורות נהדרות לבואינג, שכן קרקוע המטוסים עלה לה במיליארדי דולרים (למעלה מאלף הזמנות של מטוסי ה-MAX בוטלו ב-18 החודשים האחרונים), והמנכ"ל הקודם של החברה אף פוטר בגין הפרשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE