הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסעדות בלוס אנג'לס פתחו אזורי ישיבה במדרכות בעקבות המשבר, כעת הם עשויים להפוך לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני
בתוכנית משתתפות כאלפיים מסעדות ברחבי העיר, ולמרות שהיא הייתה אמורה להסתיים בסוף השנה, במועצת העיר מעוניינים להפוך אותה לקבועה. יוזם ההצעה: "יש לנו הזדמנות נדירה לבצע שינויים משמעותיים ולחשב מחדש את האופן שבו נראים הרחובות, ובעיקר להביע תמיכה רחבה בבתי העסק"

בסוף חודש מאי, עיריית לוס אנג'לס השיקה פרויקט שאפתני בשם "LA Al Fresco", בו התאפשר למסעדות בעיר להרחיב את אזורי הישיבה אל תוך המדרכות, מגרשי החנייה והכבישים. התוכנית, שנועדה לרכך את הפגיעה הכלכלית של המסעדות ובתי הקפה, הייתה אמורה להיות זמנית בלבד, אך כעת גוברים הקולות הקוראים להפוך אותה לקבועה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפרויקט עוזר לבתי העסק 'לשרוד' את המשבר (צילום: Getty Images)

 

ועדת התחבורה במועצת העיר הצביעה פה אחד בעד להאריך את הפרויקט ולהפוך אותו לקבוע, וכעת הסוגיה עוברת למועצה עצמה, שצפויה לאשר את המהלך באופן סופי.

חשוב להסביר כי התוכנית אינה מאפשרת לכל עסק "להשתלט" על המדרכה או מגרש החנייה, ובעלי העסקים נדרשים להגיש לעירייה בקשה לכך. היות שמדובר בסגירת נתיבים, ולעיתים חסימת כביש לשני הכיוונים, מחלקת התחבורה של העירייה היא הגוף שקובע בנושא. עד כה, למעלה מאלפיים מסעדות ובתי קפה קיבלו את האישור המיוחל. 

עם הצגת הפרויקט, ראש העיר גרסטי הצביע על הראשון בספטמבר כתאריך היעד לסיומו, אולם במהלך הקיץ הוא הודיע על הארכת התוכנית עד סוף השנה הנוכחית. כאמור, כעת אנשי מועצת העיר מבקשים להפוך אותה לקבועה.

 

"עם יותר מאלפיים עסקים שמשתתפים, אי אפשר להכחיש את הפופולריות של התוכנית": דיוויד רו, יוזם ההצעה

 

דיוויד רו, חבר במועצת העיר ומי שהציג את הצעת החוק שתהפוך את הפרויקט לדבר קבוע, הסביר שבעלי מסעדות שיבחו את התוכנית וטוענים שהיא מסייעת למזער את הנזק הכלכלי הגדול שהוסב בעקבות המשבר:

"בראש ובראשונה, העובדה שיותר מאלפיים מסעדות, ברים ובתי קפה משתתפים בפרויקט הענק מוכיחה את הפופולריות שלה", אמר רו והמשיך, "כעת יש ללוס אנג'לס הזדמנות נדירה לבצע שינויים משמעותיים ולחשב מחדש את האופן שבו נראים הרחובות, ובעיקר להביע תמיכה רחבה בבתי העסק הפועלים בעיר".

 

 

עוד אמר רו: "זה בדיוק הזמן שבו עלינו לחשוב כיצד העיר תיראה ביום שאחרי הקורונה, וזו אחת הדרכים שבהן ניתן לצאת מהמשבר בצורה טובה יותר".

 

מסעדת מי'צליז בהוליווד (צילום: Getty Images)

 

לא ברור כמה זמן יידרש על מנת שהנושא יעלה בהצבעה במועצת העיר, אך רו הסביר שצריכים לבחון את העניין מכל ההיבטים. כך למשל, לוודא ששולחנות שהוצבו לאורך המדרכה אינם חוסמים את המעבר עבור אנשים עם מוגבלויות, למשל אדם בכיסא גלגלים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE