הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פחות משבועיים לבחירות בארה"ב: טראמפ וביידן נערכים לעימות הנשיאותי האחרון
בוועדה המארגנת מקווים שהשתקת המיקרופונים תאפשר לנהל דיון הולם ופחות כאוטי מהמפגש הראשון של שני המועמדים. על אף שיותר מ-40 מיליון כבר הצביעו, זו תהיה ההזדמנות האחרונה של הנשיא המכהן וסגן הנשיא לשעבר לשכנע את הבוחרים המתלבטים

אחרי המפגש הראשון ביניהם, שהדרדר לכאוס מוחלט בתוך דקות בודדות, הנשיא טראמפ ויריבו הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר ביידן, יפגשו שוב הערב (חמישי) בעימות הנשיאותי השני והאחרון - 12 ימים בלבד לפני יום הבחירות הגורלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ וביידן בעימות הראשון לפני כשלושה שבועות (צילום: Getty Images)

 

כזכור, עימות נוסף היה אמור להיערך בשבוע שעבר, אך לאור הידבקותו בקורונה של הנשיא טראמפ והעובדה שנזקק לפינוי במסוק לבית החולים, בוועדה לעימותי הנשיאות (CPD) ביקשו לערוך את האירוע באופן וירטואלי. קיום העימות הוטל בספק לאחר שהנשיא טראמפ סירב בתוקף להשתתף בעימות מסוג זה, והודעה רשמית על ביטולו התקבלה בתוך ימים בודדים.

לכן, הערב יהיה המפגש האחרון של שני המועמדים, וההזדמנות האחרונה של שניהם לשכנע את הבוחרים שהם צריכים להישבע לתפקיד החשוב בעולם בינואר.

העימות עצמו יתקיים בעיר נאשוויל שבטנסי, בשעה 9:00 בלילה (שעון חוף מזרחי, 6:00 בערב בחוף המערבי ו-4:00 לפנות בוקר בישראל). בדומה לעימות הראשון (ועימות סגנים), האירוע יועבר בשידור ישיר בכלל ערוצי החדשות והרשתות הגדולות בארצות הברית. מי שתנחה את העימות היא קריסטן ולקר, כתבת רשת NBC בבית הלבן.

 

הכנות אחרונות לעימות, אתמול בנאשוויל (צילום: AP)

 

העימות צפוי להיות דומה מאוד למפגש הראשון בין טראמפ וביידן, שכן ולקר חשפה את ששת הנושאים שיעלו לדיון: המאבק בקורונה, משפחות אמריקאיות (ככל הנראה הכוונה היא להיבט הכלכלי של המשבר), מתחים גזעיים, שינוי אקלים, ביטחון לאומי ומנהיגות.

השינוי המשמעותי ביותר שיורגש הערב הוא השתקת המיקרופונים, שכן ב-CPD החליטו לכבות את המיקרופון של המועמד שאליו השאלה לא הופנתה. חשוב להסביר, המיקרופון יכובה אך ורק בשאלות הפתיחה של הנושאים השונים (כאשר למועמדים יתאפשר לענות במשך 2 דקות, ללא הפרעה), כך שטראמפ וביידן בכל זאת יוכלו להפנות שאלות אחד לשני.

 

הנשיא טראמפ וסגן הנשיא לשעבר ביידן, בעימות הראשון שנערך ביניהם (צילום: AP)

 

עד כה, למעלה מ-40 מיליון אמריקאים כבר הצביעו, אך סביר להניח שישנם גם בוחרים שטרם החליטו מי המועמד המועדף עליהם.

מעניין יהיה לשמוע כיצד הנשיא טראמפ מתייחס למשבר הקורונה, שכן בעימות הראשון הוא בחר ללעוג לביידן על כך שהוא חובש מסכה ולא עורך עצרות המוניות. ימים ספורים לאחר מכן, הנשיא אובחן כחולה קורונה ואושפז בבית החולים. ומהצד השני, מעניין יהיה לראות כיצד ביידן יגיב כאשר הנשיא יתקוף אותו ברמה האישית, כולל בנו האנטר, כפי שרבים מעריכים שהוא יעשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE