הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המאבק ב-MS-13 מתחיל לשאת פרי: 6 חברי הכנופייה נשלחו למאסר עולם, האם ראש הארגון בניו יורק בדרך לעונש מוות?
דו"ח משרד המשפטים חושף כי בארבע השנים האחרונות הוגשו כתבי אישום חמורים כנגד כ-750 אנשי הארגון, מתוכם הרוב כבר הורשעו. עוד עולה כי התביעה הפדרלית עדיין דורשת להטיל עונש מוות על אלכסי סאינז, שחשוד בלפחות שבע רציחות באזור לונג איילנד

פעילות הארגון מתרכזת בעיקר בערים הגדולות - לוס אנג'לס וניו יורק. עם זאת, מהדו"ח שפורסם עולה כי הכנופייה הרחיבה את פעילותה, שכוללת פשעים אלימים, מכירת סמים ועוד, לאזורים כמו ניו ג'רזי, וירג'יניה ומרילנד.

 

 

בשנים האחרונות, רשויות החוק הפדרליות מגבירות את המאבק כנגד כנופיית מארה סלבטרוצ'ה, המוכרת לרבים בשם "MS-13", והשבוע חשף משרד המשפטים בוושינגטון שבמהלך החודשים האחרונים הוגשו כתבי אישום כנגד 127 חבריה, לרבות שישה שכבר הורשעו וצפויים להישלח למאסר עולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנשי MS-13 בבית כלא באל סלבדור

 

הדו"ח המקיף, שפורסם אמש (רביעי) ע"י משרד המשפטים, נועד להדגיש את המאבק כנגד ארגון הפשיעה האלים, שמקורו במדינות מרכז אמריקה, אך חברים בו לפחות 10 אלף בני אדם בארצות הברית, בעיקר בערים כגון לוס אנג'לס וניו יורק.

ביחד עם רשויות ההגירה, אנשי ה-FBI פועלים במטרה להביא לפירוק הארגון בארצות הברית. מאז 2016, כתבי אישום ברמה הפדרלית הוגשו כנגד 749 חברי הכנופייה. מתחילת השנה הנוכחית, שישה מחבריה נשלחו למאסר עולם בארה"ב, ו-26 נוספים נידונו למאסר של לפחות חמש שנים.

 

 

במקביל להישגים עד כה, התובע הכללי בר כבר הורה לתובעים הפדרליים לדרוש עונש מוות כנגד אלכסי סאינז, ששימש כראש הכנופייה באזור לונג איילנד שבניו יורק. הוא מואשם בשבעה מקרי רצח מזעזעים, לרבות הרצח הכפול של שתי נערות בלונג איילנד ב-2016. הקורבנות - ניסה מיקינס בת ה-15 וקיילה קואבס בת ה-16 - נרצחו ע"י אנשי MS-13, שעשו שימוש במחבט בייסבול וסכין מצ'טה.

בנוסף, סאינז מואשם שהורה לאנשיו לבצע לפחות 12 מקרי רצח נוספים.

 

מימין: סאינז בעת מעצרו ב-2017. משמאל: שתיים מהנרצחות, ניסה מיקינס וקיילה קואבס (צילום: AP)

 

כאמור, פעילות הארגון מתרכזת בעיקר בערים הגדולות - לוס אנג'לס וניו יורק. עם זאת, מהדו"ח שפורסם עולה כי הכנופייה הרחיבה את פעילותה, שכוללת פשעים אלימים, מכירת סמים ועוד, לאזורים כמו ניו ג'רזי, וירג'יניה ומרילנד.

אך מסתבר שראשי הכנופייה האלימה מארגנים את פעילותם דווקא ממדינות מרכז אמריקה: "מנהיגי MS-13 נמצאים במדינות כמו אל סלבדור, גואטמלה והונדורס. חלקם גורשו בעבר מארצות הברית, והם מפעילים את הסגנים שלהם בערים ברחבי ארה"ב. הם עושים זאת בקלות יתרה במדינות המוצא שלהם ממגוון סיבות, החל משחיתות מקומית וכלה באי-שיתוף פעולה עם מקביליהם כאן בארה"ב", נכתב בדו"ח.

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE