הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שבב קטן וחוט דנטלי: כך אותר לראשונה בארה"ב קן של צרעות הענק
לאחר חודשים ארוכים של חיפושים, אנשי משרד החקלאות בוושינגטון סוף סוף הצליחו לאתר את הקן הראשי של צרעות הענק האסייתיות, שמאיימות לפגוע באוכלוסיית דבורי הדבש המקומית, בשטח פרטי בסמוך לגבול עם קנדה. במהלך סוף השבוע צפויה להתבצע הדברה במקום

מדענים במדינת וושינגטון הצליחו למצוא קן של "צרעות הענק הרצחנית", וכבר מחר הם מתכוונים לבצע במקום הדברה כדי להגן על אוכלוסיית דבורי הדבש בארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שבב קטן חובר לצרעה בעזרת חוט דנטלי, והוביל למציאת הקן (צילום: משרד החקלאות בוושינגטון)

 

נדרשו חודשים ארוכים על מנת לאתר את קן הצרעות, שככל הנראה הינו היחיד של "צרעות הענק" בארה"ב. בסופו של דבר, הקן אותר בסמוך לעיר בליין - מצפון לסיאטל ובקרבת הגבול עם קנדה. מזג האוויר החורפי באזור מנע מהמדענים לבצע את ההדברה היום, וכעת הם מקווים שניתן יהיה להשלים את המשימה ביום שבת.

צרעת ענק אסייתית, או בשמן המדעי Vespa Mandarinia, נצפו בארצות הברית לראשונה במהלך הקיץ. אורכן של הצרעות כחמישה ס"מ, והן ניזונות מחרקים כמו דבורים, ובייחוד דבורת הדבש העוזרות לתעשיית החקלאות בכל צפון-מערב ארה"ב.

הצרעה הענקית היא בעלת תיאבון גדול ובתקיפת כוורות היא תולשת את ראש הדבורים וגם נוהגת לאכול את הגלמים. 

החרק נפוץ בעיקר במדינות המזרח כמו סין הודו וטאיוואן, כמו גם ביפן בה מתים מידי שנה כארבעים בני אדם מעקיצת צרעת הענק שהשמידה כליל את אוכלוסיית דבורי הדבש האירופאיות.

יש לציין כי הנקבה היא בעלת העוקץ והממדים העצומים. הזכר הוא קטן וחסר עוקץ.

על פי החוקרים, עקיצות רבות יכולות לגרום להלם אנפילקטי, אי-ספיקת כליות ואף לדום לב ולמוות. ה"צרעות הרצחניות", נחשבות לאגרסיביות במיוחד ועשויות לתקוף גם ללא התגרות. פעילותה נפוצה בעיקר בחודשי הקיץ עד לסתיו. 

אגב, נתוני ה-CDC, מציגים כי בארצות הברית מתים בכל שנה כ-60 בני אדם מעקיצות של דבורים, צרעות וכדומה.

 

צרעת ענק אסייתית (צילום: משרד החקלאות בוושינגטון)

 

קן הצרעות נמצא בזכות מבצע מורכב, במהלכו אנשי משרד החקלאות בוושינגטון הצליחו לתפוס כמה צרעות: "בעזרת חוט דנטלי דק ביותר, חוקרים אנטומולוגיים חיברו מכשירי מעקב לשלוש צרעות. הן שוחררו ושבו לקן, ובכך הובילו לחשיפת המיקום".

המיקום המדויק של הקן לא פורסם, אולם במשרד החקלאות הסבירו שמדובר בשטח פרטי, ושבעל הנכס הסכים לאפשר לרשויות לבצע הדברה המונית באזור.

למרות איתורו של הקן, בארצות הברית חוששים שצרעות הענק כבר התפשטו לאזורים נוספים, ומוקדם יותר השנה התקבלו דיווחים לפיהם החרק האסייתי נמצא גם בפלורידה.

 

חוקרי משרד החקלאות עקבו אחר הצרעות, ומצאו את הקן (צילום: משרד החקלאות בוושינגטון)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE