הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמות האשפוזים בארה"ב שוברת שיאים, הנשיא עדיין משוכנע: זו סה"כ קנוניה תקשורתית ריקה מתוכן
מאות אלפי אמריקאים נפטרו מקורונה במסדרונות ומיטות בתי החולים אבל מבחינת הנשיא זה הכל פיקציה של מוחות קודחים בגופי תקשורת. לא ברור אם הוא אכן רואה מציאות שונה או שזה חלק מטקטיקת הרגעת האומה בדרך לבחירות, אך לפי הדיווחים אמריקה מודאגת.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טען אתמול כי החמרת נגיף הקורונה בארה"ב היא "קנוניה תקשורתית מזויפת", וטען כי לאומה יש הכי הרבה מקרים בעולם רק בגלל ש"אנחנו עורכים בדיקות ,בדיקות, בדיקות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"זוהי הקנוניה התקשורתית המושחתת ביותר בכל הזמנים", הכריז טראמפ בציוץ טוויטר ביום שני בבוקר. הרשת החברתית האהובה עליו.
"ב-4 בנובמבר, הנושא ישתנה לחלוטין", הוסיף, בהתייחסו ליום שלאחר הבחירות לנשיאות ובאופן טבעי יוצא מנקודת הנחה שהאומה תצביע עבור לקדנציה שניה.

 

טראמפ נינוח כמו תמיד, במרחב הפיזי וכמו כן-הווירטואלי.

הציוץ של טראמפ הגיע לאחר שארה"ב מדווחת על מספר שיאים של מקרי נגיף הקורונה החדשים- ביום ראשון דיווחה המדינה על ממוצע שבועי של כ-68,767 מקרים חדשים מדי יום, הממוצע הגבוה ביותר שנרשם עד כה, לפי ניתוח של CNBC של נתוני הופקינס. ארה"ב דיווחה על 60,789 מקרים חדשים של Covid ביום ראשון לאחר שהמקרים היומיים הגיעו ל-83,757 ביום שישי, והעבירו את השיא האחרון של כ-77,300 מקרים שנראו ב-16 ביולי.

טראמפ, שנמצא חיובי לנגיף בתחילת החודש, למרבה ההפתעה המעיט שוב ושוב בחומרת הנגיף, מה שמעלה גיחוך. ואף התעקש שבארה"ב יש יותר מקרים מכל מדינה אחרת רק בגלל שהאומה עורכת בדיקות קורונה על יותר אנשים. אבל פקידי בריאות הציבור ומומחים למחלות זיהומיות חולקים על הטענה הזו, ואומרים שקצב הבדיקות החיוביות ואשפוזים נמצאים שניהם בעלייה במספר מדינות.

לא ברור מתי מישהו יצעק "המלך הוא עירום", משל הנס כריסטיאן אנדרסן, אך כרגע העובדות צועקות דיי והותר- קרוב לתשע מיליון נדבקים עד כה ו226 אלף מתים. אוכלוסיית ארה"ב עצמה עומדת על 328 מיליון כך שמהספרים נותנים תמונת מצב כאובה.

איור מתוך הקלאסיקה- "בגדי המלך החדשים"

שיעור התוצאות החיוביות הכללי בארה"ב, או אחוז בדיקות הנגיף שחוזרות חיוביות, עומד על 6.2%, זו עלייה של כ-5.2% משבוע שעבר.

ואילו באילינוי, שבה עסקים נערכים להגבלות חדשות על נגיף הקורונה על רקע עלייה במקרי Covid החדשים, שיעור תוצרות חיוביות של 6.3%.
ויסקונסין, אשר הגיעה לשיא בסך ממוצע המקרים היומי ביום ראשון, יש שיעור תוצאות חיוביות של 16%. קנטאקי, מדינה נוספת שחוותה שיא חדש, עם שיעור חיוביות של 8.4%.

בנוסף, אשפוזי קורונה גדלו ב-5% או יותר ב-34 מדינות מתוך ה50, נכון ליום ראשון, ולפי ניתוח של הנתונים 15 מדינות הגיעו לשיאים חדשים בכמות אשפוזים.


טקסס עדיין מחזיקה בשיא המפוקפק של זינוק במספר המאושפזים

כמו שדיווחנו אתמול, מחוז אל פאסו בטקסס הטיל עוצר לאחר שבתי החולים באזור הגיעו לקיבולת מלאה. מומחים רפואיים מזהירים כי העלייה באשפוזים עלולה להיות חמורה במיוחד כאשר האומה נכנסת לעונת השפעת יותר ויותר אנשים מבקשים טיפול. "מדינות רבות מדי רואות זינוק אקספוננציאלי במקרים, וזה מוביל כעת לבתי חולים וטייסה פועל קרוב או מעל קיבולת, ואנחנו עדיין רק באוקטובר," הכריז תאודרוס אדהנום, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, במהלך תדרוך עיתונאים יום שישי. "אנחנו נמצאים בנקודה קריטית במגיפה הזו, במיוחד בחצי הכדור הצפוני", הוסיף.

טדרוס אמר, "עכשיו זה הזמן להתעורר ולנקוט בפעולה מהירה עבור התגבשויות חדשות של מקרים. "אנו קוראים למנהיגים לנקוט בפעולה מיידית כדי למנוע מקרי מוות מיותרים נוספים, קריסה של שירותי בריאות חיוניים ובתי הספר שנסגרים שוב, זהו לא תרגיל!".

הנציב לשעבר של ממשל המזון והתרופות, ד"ר סקוט גוטליב, הזהיר כי ארה"ב נמצאת "בנקודת מפנה" בהתהוותה. "סביר להניח שיראו מגיפה צפופה מאוד. אני חושב שאנחנו עכשיו על סף מה שהולך להיות התפשטות בקצב מהיר מאוד בחלקים של המדינה", אמר גוטליב ביום שני.

פקידי בריאות הציבור ומומחים רפואיים אומרים גם כי נגיף באופן בלתי מבוקר בחודשי הסתיו והחורף עלול להוביל לעלייה חדה במקרי המוות. מודל נגיף הקורונה מהמכון למדדים והערכה בריאותיים, שצוטט בעבר על ידי הבית הלבן, משוערך כעת ביותר מ-385,600 מקרי מוות של קורונה עד ה-1 בפברואר. התחזית עלולה להחמיר אם מדינות יקלו על מדיניות של אכיפת חבישת מסכות פנים.

"אני מכיר בכך שלכולנו נמאס מההשפעה שהייתה לנגיף על חיינו", אמר ג'יי באטלר, סגן מנהל המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, לכתבים בשיחה ביום רביעי. "בטוח שנמאס לנו לחבוש מסכות, אבל זה ממשיך להיות חשוב מאי פעם והייתי אומר אפילו יותר חשוב מאי פעם כשאנחנו עוברים לעונה של הסתיו".

האם נראה שינוי של המושכות ביום שני הבא לאחר הבחירות ואולי טקטיקה אחרת להתמודדות עם האיום או שסוס מנצח לא מחליפים?

 
 
 
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE