הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המחוז הגדול ביותר של קליפורניה בהתדרדרות: הקורונה מכה שוב בלוס אנג'לס
המחוז הידוע סובל מעלייה מתמדת במספר מקרים ולתושבים זה מתחיל להמאס, לאחר 8 חודשי של הגבלות לא פשוטות, איך נראית כעת מפת הדרכים לפתיחה מחדש ובאיזה צבע מארבע השכבות נמצאת לוס אנגלס?

 מחוז לוס אנג'לס אשר מונה 10 מיליון תושבים כגודל אוכלוסיית ישראל, שבמרכזו עיר המלאכים שוב מדווח על עלייה דרמטית במקרי קורונה, גורמים רשמיים במחוז לוס אנג'לס דיווחו אמש על מספר המקרים היומי הגבוה ביותר של זיהומים בנגיף הקורונה שלא קשורים להתפרצות מאז סוף אוגוסט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הקולנוע האמריקאי הנודע גם בשם אחת השכונות- הוליווד, הפך המחוז המפורסם באל.איי וגם תעשיית הפקת הסרטים נמצאת במוקד התפרצות המקרים.

המחוז אישר 1,843 מקרים חדשים ו-22 מקרי מוות נוספים של קורונה.

עלייה חדה קודמת במקרים יוחסה להצטברות של בדיקות שדווחו, אבל עלייה זו מאמש אינה קשורה לעיכובים בדיווח, מדווחים פקידי בריאות הציבור.

קצב ההדבקה עלה שוב על 1.0 במחוז לוס אנג'לס. זה אומר שמספר האנשים שיכולים להידבק בנגיף מאדם נגוע אחד צפוי לעלות.

"אני מודה לכל העסקים שלנו, בתי הספר והתושבים שממשיכים להפוך את אמצעי הבטיחות כנגד נגיף הקורונה לחלק מהשגרה היומית שלהם", אמרה בהצהרה מנהלת בריאות הציבור של המחוז, ברברה פרר.

"למרבה הצער, העלייה המשמעותית המתמשכת במקרים משקפת מקרים רבים שבהם היו חסרים אמצעי מניעה בסיסיים. אם כולנו לא נשתתף במאמץ אנו לא נוכל להגן אחד על השני, וההחלמה שלנו תתעכב".

ההערכה היא כי 1 מתוך 670 תושבים נגועים כעת בנגיף, פקידי בריאות מחוז דיווחו כי לפני שבוע בדיוק, האומדן הזה היה 1 ל-1,000.

ביום שני דיווחו גורמים רשמיים כי הממוצע של המחוז לשבעה ימים עלה מ-940 מקרים חדשים ביום בתחילת אוקטובר ליותר מ-1,275 נכון לשבוע שעבר.

העלייה הלא רצויה מגיעה כאשר קליפורניה ושאר המדינה נכנסות למה שמומחים אמרו שתהיה תקופה מסוכנת במיוחד של מגפה.

הטמפרטורות שצונחות כעת בבוא החורף ידחפו יותר ויותר אנשים פנימה לחללים סגורים - שם נגיף הקורונה יכול להתפשט ביתר קלות וכמו כן החגים הלאומיים שבפתח יפתו את התושבים להתאסף עם בני משפחה וחברים, מה שמגביר את הסיכון להדבקות.

גורמים רשמיים הזהירו כי התקהלויות פרטיות עם חברים ומשפחה תורמות רבות לעלייה במקרי המדינה במקרים וכי על התושבים להמשיך לפעול על פי נהלים למניעת הדבקות: לשמור ריחוק חברתי, לעטות מסכות בציבור, להישאר בבית כאשר אתה חולה ולשטוף את ידיך באופן קבוע.

 

הגבלות שנמשכות 8 חודשים בקליפורניה

 

נתונים עדכניים מראים כי קליפורניה הראתה עלייה בשיעור תוצאות בדיקות קורונה חיוביות ברחבי המדינה מ 2.6% ל 3.3% במהלך 14 הימים האחרונים.

למרות הנתון המדאיג, שר הבריאות של קליפורניה, ד"ר מארק גהלי, אמר כי אחוז התוצאות החיוביות במדינה עדיין טוב בהשוואה לאחרות, מכיוון שאחוז זה של הבדיקה בכל רחבי ארה"ב עומד על כ-6.7%.

"למרות שאנחנו רואים כמה מגמות של התפשטות כאן בקליפורניה, המגמות האלה לא אגרסיביות, הן יציבות. אנחנו עוקבים אחריהן מקרוב, והמצב בוודאי לא כמו ברבות מהמדינות ברחבי האומה", הסביר אמש בתדרוך עיתונאי.

עם זאת, מספר אשפוזי קורונה ברחבי המדינה גדל גם הוא ב-13.5% ב-14 הימים האחרונים, ומספר החולים בטיפול נמרץ גדל בכמעט 20%.

מלבד ההשפעות הבריאותיות שעלולות להיות הרסניות, כל צמיחה במקרים חדשים מסכנת את היכולת של מחוזות קליפורניה להוריד את ההגבלות הקשורות לנגיף הקורונה על עסקים, בתי ספר ומקומות ופעילויות אחרים.

מפת הדרכים לפתיחה מחדש של בצורת ארבע שכבות, מקודדת בצבעים ומבוססת על שני מדדים: הממוצע של שבעה ימים של מקרי קורונה יומיים לכל 100,000 תושבים. שנית- קצב החיוביות של הבדיקות.

מחוזות יכולים לעבור לשכבות פחות מגבילות אם מספרם ישתפר או ייסוג אם התנאים יחמירו למשך שבועיים רצופים.

 

מודל 4 השכבות של הגבלות וחזרה לשגרה

 

שני מחוזות שעברו אחורה ביום רביעי- 'שאסטה' נסוג לדרגה 1, זו הרמה הסגולה המגבילה ביותר, ו'פלומאס' חזר לדרגה 3, רמה "כתומה".

מחוז סן דייגו, כיום בשכבה "האדומה" 2, גם הוא נמצא בסיכון של נסיגה לדרגה 1. בעוד שבקטגוריה זו, בתי ספר של מחוז, עסקים רבים ומתקני ציבור אינם יכולים לפעול חלל סגור או לעשות זאת רק בקיבולת מוגבלת.

מחוזות לוס אנג'לס, ריברסייד, סן ברנרדינו ואימפריאל נמצאים כולם כרגע בשכבה הסגולה.

ללא סוף באופק, גורמים רשמיים מכירים בכך שקליפורניה עלולה לחוות באופן מובן עייפות מגיפה, והתושבים יתעייפו מלחיות תחת הגבלות הקיימות כבר כמעט שמונה חודשים.

גהלי שיבח את התושבים: "יש למחוא כפיים לתושבים על מאמציהם עד לנקודה זו.
אנחנו יודעים שהתקיפה שינתה את דרך החיים שלנו", אמר. "כולנו הקרבנו קורבנות – עם חלקם היינו בסדר, אחרים היו ממש קשים - וכל אחת מהקרבות הללו עזרה לנו להאט את התפשטות הנגיף במדינה שלנו. הייתי אומר שקליפורניה עשתה עבודה מדהימה."

אבל, הוא הדגיש, התושבים לא צריכים להביט רחוק יותר מחלקים אחרים של ארה"ב כדי לראות כמה מהר נגיף הקורונה יכול לגזול חיים.

"אנחנו חייבים לשמור על המאמצים האלה", אמר. "כפי שאנו יודעים, מקרים יכולים להתחיל להרקיע שחקים במהירות."

זו מציאות שעומדת בפני רוב האומה כעת, כשמגפת הקורונה ממשיכה לעלות לגבהים מדהימים.

מספר מקרי נגיף הקורונה החדש בארה"ב עלה ב-45% בשבועיים האחרונים, לשיא של שבעה ימים בממוצע של 86,352, לפי נתונים שנאספו על ידי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. גם מקרי המוות נמצאים במגמת עלייה, עלייה של 15% לממוצע של 846 מקרי מוות מדי יום.

יחד, ארה"ב דיווחה על כ 103,000 מקרים חדשים ביום רביעי, ביותר בכל יום אחד עד כה, על פי פרויקט מעקב הנגיף.

מספר החולים המאושפזים ב-קורונה הגיע לשיא ב-16 מדינות, כולל רבות במערב התיכון.

קליפורניה מדינת השמש אומנם סופגת נחשולים של התפרצויות הנגיף אך שומרת על אופטימיות, בהוליווד הקפיאו הרבה פרויקטים וסרטים עתידיים על מנת לפעול ע"פ ההנחיות וכמובן נמנע שימוש באולמות הקולנוע כדי לבטל אפשרות להדבקות בתיאטראות, על פי הנחיות המגבלות שקיימות כבר חודשים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE