הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כאילו הקורונה פסה מן העולם: הבורסה הרקיעה שחקים כשההודעה של פייזר הקפיצה אפילו את הבורסה בתל אביב
הדאו ג’ונס שבר שיא כשזינק בפתיחת המסחר בוול סטריט ב-5.5%, ה- S&P 500 ב-3.7% והנאסד”ק ב-1.3% , המסכים הירוקים נענו להודעה של חברת התרופות ‘פייזר’ שהודיעה כי החיסון שפיתחה יחד עם ביונטק בעל יעילות נצפית של 90% – זאת לאחר שתחילה דווח על יעילות צפוייה של 70% בלבד • מניות פייזר עלו ב-85 ושל ביונטק ב-13% • גם הבורסה בת”א הגיבה בהתאם

המניות כבר קפצו בגדול השבוע אחרי הכרזת הבחירות, אבל כעת הם באמת עפות מעלה. הבורסות בעולם חגגו היום אופטימיות זהירה בעקבות הודעת חברת התרופות ‘פייזר’ על ניסוי מוצלח יחד עם ענקית התרופות הגרמנית ‘ביונטק’. המדדים המובילים בת”א זינקו, ובפתיחת המסחר בוול סטריט נרשמו שיאים חדשים בדאו ג’ונס שטיפס ב-5.5% מיד עם פתיחת המסחר.

החדשות הטובות מפייזר וביונטק על ההצלחה בניסוי לחיסון שלהן לקורונה, הובילו לתנועות חזקות היום בענפי המסחר השונים בשוקי ההון בעולם: מדד S&P 500 עלה ב-1.2%, אף הוא בשיא, נאסד"ק נחלש ב-1.5%. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מהפך. כך אפשר לכנות את מה שאירע בבורסות בארה"ב ובאירופה מיד כאשר נודע על הודעת חברת פייזר, כי נמצא חיסון יעיל כנגד נגיף הקורונה.

רק לפני כשלושה שבועות הודיעה חברת התרופות שהצפי ליעילותו של החיסון שהיא מפתחת יחד עם ענקית התרופות הגרמנית ‘ביונטק’ תעמוד על יעילות של 70% לתרופה. ההודעה היום הפתיעה כש’פייזר’ הודיעה שהיעילות הנצפית של החיסון נגד הקורונה עומד על 90% הצלחה. אם הכל יילך כשורה, בתוך שבועיים תקבל ‘פייזר’ אישור מהיר לייצור מסחרי והפצה ראשונית של החיסון.

 למרות שהחיסון ישווק לכל המוקדם בעוד חודשים אחדים, כל המניות שטסו בכיוון מעלה במשך רוב חודשי משבר הקורונה - שינו כיוון לירידות, חלקן חדות. והמניות שנקלעו למשבר קשה במהלך התפשטות הנגיף הקטלני - שינו גם הן כיוון וזינקו כלפי מעלה.

ואפילו המתחרה, ‘מודרנה’ שגם היא בשלב השלישי של ניסוי החיסון האמירה בחמישה אחוזים. מי שהפסידה מיידית מההודעה, היא מניית ‘זום’ שצנחה ב-18%. החיסון מסמל מעבר לשלב שצופה חזרה לפגישות פנים מול פנים ואין בה צורך יותר?

ענקיות הטכנולוגיה שנהנו מעליות חזקות דווקא במהלך המשבר, אכזבו היום - ועל כן הירידה בנאסד"ק 100 ב-1.5%: פייסבוק צללה ב-5%, אמזון נחתכה ב-5.1%, מיקרוסופט נחלשה ב-2.4%, אפל ב-2%, גוגל טיפסה ב-0.1% (מבין החמש רשמה את התוצאות הטובות ברבעון השלישי). נטפליקס רשמה ירידה משמעותית של 8.6%. הזהב מחק 4.4% ל-1,865 דולר, בירידה היומית הגדולה מזה 7 שנים; נעילה ירוקה גם בבורסה בת"א

 

Tech giants need new competition rules, UK government report finds

ענקיות הטכנולוגיה סופגות ירידה היום עקב ההכרזה על החיסון

 

כאמור, גם הבורסה בתל אביב הגיבה בעליות חדות, ואחה”צ רשם מדד ת”א 35 עלייה של כ-3.4% ומדד ת”א 125 כ-2.9% עלייה.

ברקע החגיגות, המשקיעים עטים על הסקטורים האדומים בוול סטריט (קרוזים, תעופה) ונוטשים את חופי המבטחים: מחיר המתכת הצהובה- השקעה שתמיד מובטחת, זהב: צלל היום כמעט ב-100 דולר ורשם את הירידה היומית הגדולה מזה שלושה חודשים: המתכת היקרה רשמה ירידה יומית חדה של 5% (97.30 דולר) לשווי של 1,854.40 דולר לאונקיה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כמובן התייחס לעליות: "שוק המניות עלה ביג טיים. חיסון מגיע בקרוב עם 90% יעילות. חדשות מעולות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE