הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סימן לבאות? מגבלות חדשות הוטלו על רכישת מוצרים בסופרמרקטים בארה"ב
העלייה בתחלואת הקורונה בימים האחרונים הובילה חלק מהרשתות, ביניהן ראלפ'ס בקליפורניה וקוסטקו, להחזיר את המגבלות שהוטלו בתחילת המשבר, במסגרתן לקוחות יכולים לרכוש עד שני מוצרי נייר טואלט, מגבת נייר ומגבונים לחים. "חשוב לזכור שאלו מגבלות זמניות בלבד", אמרו ברשת

חלק מרשתות הסופרמרקטים ברחבי ארצות הברית החליטו להגביל את כמות המוצרים שכל לקוח יכול לרכוש, למשל נייר טואלט ומגבות נייר, וזאת על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה והחשש לפגיעה בשרשרת האספקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראלפ'ס וקוסטקו, שתי רשתות שכבר הודיעו על החזרת המגבלות (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת הדוברת של רשת קרוגר (חברת האם של רשת ראלפ'ס) הוסבר כי המגבלות החדשות "נועדו לוודא שכלל הלקוחות יוכלו לרכוש מוצרים חיוניים לקראת עונת החגים ההולכת וקרבה. ראוי להזכיר כי מדובר במגבלות זמניות בלבד, במסגרתן לקוחות יוכלו לרכוש עד 2 מוצרים מאותו סוג, לרבות נייר טואלט, מגבת נייר, מגבונים לחים וסבון".

מגבלות דומות הוטלו גם בסניפי רשת קוסטקו, אם כי הרשת פרסמה הודעה פחות ספציפית מזו של קרוגר: "קוסקו החליטה ליישם את המגבלות על חלק מהמוצרים כדי לוודא שכל הלקוחות יוכלו לרכוש את מה שהם רוצים וצריכים. אנחנו עובדים קשה על השגת מוצרים חיוניים עם ביקוש גבוה".

לעומת שתי הרשתות, לעת עתה לא נראה שאמזון מתכוונת להגביל רכישות, אך בכוונתה לתת עדיפות לעובדי בתי החולים ברכישת לפחות חלק מהמוצרים שנמכרים באתר - מסכות, כפפות וכדומה.

כזכור, בשבועות הראשונים של המשבר נרשמה פאניקה די גדולה בקרב הציבור האמריקאי. לאחר שעוצר הוטל בחלק מהערים ומגבלות נוספות במדינות הגדולות ביותר, מדפי הסופרמרקטים התרוקנו.

 

מדפים ריקים בסניף קוסטקו בארה"ב, בראשית המשבר (צילום: רויטרס)

 

כבר בחודש שעבר, כאשר תחלואת הקורונה החלה לעלות באופן משמעותי, תושבים רבים בארה"ב נערכו לקראת האפשרות ששוב יירשמו מחסורים עצומים בחנויות. מחקר שפורסם ע"י חברת האנליטיקה "אינמר" חושף שרוב תושבי ארה"ב מתכוונים להתחיל לאגור מוצרי מזון וניקיון.

כאמור, בימים הראשונים של המשבר, רבים בארצות הברית הסתערו על החנויות ורוקנו את המדפים. התופעה הבולטת ביותר הייתה במוצרי נייר טואלט, שהפכו למוצר המבוקש ביותר במדינה. למעשה, מחקר קודם של אינמר מצא כי 64% העידו על כך שהם אגרו מוצרים שונים במהלך הגל הראשון.

כעת 57% מהמשיבים לסקר סיפרו כי בכוונתם לאגור יותר מוצרי מזון וניקיון במהלך השבועות הקרובים. מתוכם, 27% סיפרו שהם מתכוונים לעשות זאת מכיוון שהם חוששים שמוצרים מסוימים יאזלו מהמלאי, ואילו 27% נוספים העידו כי הם מתכוונים לעשות זאת מתוך חשש להידבק בקורונה במהלך הגל השני.

הסקר אף מצא שנייר טואלט שוב צפוי להיות מבוקש ביותר, שכן 67% העידו על כוונתם לרכוש את המוצר בכמויות גדולות. בנוסף, 57% ממשיבי הסקר סיפרו כי בכוונתם לרכוש ג'ל חיטוי לידיים - בדומה לגל הראשון.

מוצרים נוספים שעבורם צפויה רמת ביקוש גבוהה, לפחות על פי הסקר, הם: שימורים (54%), מגבונים לחים (53%) ומגבות נייר (52%). כ-45% סיפרו כי בכוונתם לרכוש מוצרים קפואים, לרבות מוצרי בשר ופיצות. על אף שישנם יותר ויותר שירותים המציעים משלוחים עד הבית, רוב משיבי הסקר (55%) העידו על כוונתם לבצע את הקניות שלהם בחנויות הפיזיות.

 

רשתות הענק מקוות למנוע תרחישים מסוג זה, בהם לקוחות הסתערו נייר טואלט ומוצרים דומים (צילום: Shutterstock)

 

עם זאת, נראה כי למרות התקופה הארוכה שניתנה לרשתות להיערך לכך, יותר ויותר חברות צפויות ליישר קו עם קוסטקו וקרוגר ולהודיע על מגבלות. בנוסף, לא ברור כיצד הביקוש בחנויות ישפיע על המחירים, שכן סל הקניות הממוצע בארצות הברית התייקר באופן משמעותי במהלך תשעת החודשים האחרונים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE