הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן מוביל בפחות מ-15 אלף קולות: ג'ורג'יה תערוך ספירה חוזרת ידנית
בשל ההפרש המזערי שבו המועמד הדמוקרטי מוביל, פחות מחצי אחוז, גם ככה תוכננה להיערך ספירה חוזרת. אך מזכיר המדינה הודיע שהתהליך יתבצע באופן ידני כדי "להוסיף לאמינות של התוצאות". הכרעה סופית צפויה להתקבל עד יום שישי הבא, לכל המאוחר

הרשויות בג'ורג'יה הורו לערוך ספירה חוזרת ידנית של כלל פתקי ההצבעה, כ-5 מיליון, וזאת לאור הפער הקטן שבו הנשיא הנבחר ביידן מוביל במדינה - 14,112 קולות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ורג'יה תבצע ספירת קולות ידנית (צילום: AP)

 

"הספירה החוזרת תבוצע בכל מחוז, והיא תוסיף לאמינות של תוצאות הבחירות", הסביר מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר, שהוסיף כי הספירה הידנית תסתיים עד יום שישי הבא, ה-20 בנובמבר, המועד שבו ג'ורג'יה תפרסם את התוצאות הרשמיות. "אין לי ספק שזו לא עבודה קלה עבור המחוזות, אבל נסייע להם לעמוד במסגרת הזמנים".

נכון לבוקר יום רביעי, 97 מתוך 159 המחוזות בג'ורג'יה שלחו למזכיר המדינה את התוצאות הסופיות. עד כה, ג'ו ביידן קיבל 2,471,906 קולות (49.5%), ואילו דונלד טראמפ קיבל 2,457,794 קולות (49.2%). 

חשוב להסביר כי ספירה חוזרת תוכננה להתקיים בלאו הכי, שכן ההפרש בין שני המועמדים עומד על פחות מאחוז. אך מזכיר המדינה הסביר שההחלטה לערוך ספירה ידנית נובעת מכך שג'ורג'יה הפכה למדינה הצמודה ביותר בבחירות: "נספור כל קול חוקי", הוא אמר.

בנוסף, ראוי לציין כי שני הקמפיינים יכולים לדרוש ספירה נוספת אם יתברר שהפרש הקולות עדיין נמוך מחצי אחוז, אולם הספירה השלישית תתבצע באופן אלקטרוני (בדומה לספירה הראשונה).

 

מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר

 

בשיחה עם התקשורת המקומית באטלנטה, מזכיר המדינה רפנספרגר הדגיש כי "לא נמצאו הוכחות או ראיות כלשהן המצביעות על הונאת בחירות. מרבית החוקרים שלנו הם שוטרים לשעבר, הם יודעים כיצד לנהל חקירות מהסוג הזה ואם יתקבלו ראיות כלשהן על הונאה, נחקור את העניין לעומק".

"אני מבין שמדובר במירוץ מאוד צמוד פה בג'ורג'יה, ובסופו של דבר חצי מהתושבים יהיו שמחים וחצי יהיו עצובים. אבל אני רוצה שכולם ידעו שהבחירות התקיימו בצורה הוגנת והספירה הייתה מדויקת", המשיך רפנספרגר.

 

 

רפנספרגר הוא אומנם רפובליקני (כמו גם מושל המדינה בריאן קמפ), אך הוא סופג ביקורת קשה מאנשי מפלגתו בימים האחרונים. דיוויד פרדו וקלי לפלר, שני הסנאטורים הרפובליקנים של ג'ורג'יה שיתמודדו בסבב השני של הבחירות לסנאט בינואר, קראו לו להתפטר וטענו שהוא "כשל בכך שלא סיפק מערכת בחירות הוגנת".

על כך השיב רפנספרגר: "זה מאכזב מאוד, במיוחד שזה מגיע מתוך המפלגה. תפקידי כמזכיר המדינה הוא לוודא שהבחירות יהיו הוגנות לחלוטין, אך כרפובליקני אני כמובן רוצה שהצד שלנו ינצח. אבל עלינו לנצח בצורה הוגנת".

המועמד שינצח בג'ורג'יה יקבל 16 קולות אלקטורליים, וראוי להזכיר כי הרשתות הגדולות בארה"ב - פוקס ניוז, CNN ו-MSNBC - טרם הכריזו על מנצח במדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE