הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"העסקתו פותחת את הדלת בפני הכחשת השואה": מנהל ביה"ס בפלורידה שוב הודח מתפקידו
ויליאם לטסון פוטר בשנה שעברה לאחר שכתב להורה ש"לא כולם מאמינים שהשואה באמת קרתה", אך הוחזר לתפקיד אחר במשרד החינוך בהוראת בית המשפט. השבוע החליטו אנשי מועצת החינוך להדיחו: "בניגוד לקביעה המשפטית, הוא כן הפר את נהלי משרד החינוך, ועל כן ישנה סיבה מוצדקת להשעייתו ופיטוריו"

מנהל בית ספר בדרום פלורידה שפוטר השבוע בפעם השנייה מתפקידו, כשנה לאחר שהואשם בהכחשת השואה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כזכור, הפרשה המקוממת עלתה לכותרות לראשונה כבר בקיץ 2019, אז העיתון "פאלם ביץ' פוסט" חשף שיחה בין המנהל, וויליאם לטסון, לאמה של אחת התלמידות הלומדות בתיכון בבוקה רטון. לטסון כתב אימייל לאם שבו הסביר ש"לא כולם מאמינים שהשואה באמת קרתה". במייל נוסף הוא כתב שהוא "אינו יכול לומר שהשואה היא אירועי היסטורי-עובדתי מכיוון שאני לא בתפקיד שאני יכול לעשות זאת כעובד במשרד החינוך".

במשרד החינוך המקומי הגיבו בהדחתו של לטסון, שהועבר לתפקיד אחר: "למרות כל המאמצים שנעשו, ההנהגה שלו הפכה להסחת דעת עבור קהילת בית הספר. לכן החלטנו שהעברתו לתפקיד אחר במשרד חינוך המחוזי היא הדבר הטוב ביותר עבור התלמידים". אלא שכמה חודשים לאחר מכן, מועצת החינוך המחוזית הצביעה בעד לפטר את לטסון באופן מיידי, וזאת בעקבות מה שהוגדרה כ"התנהגות בלתי הולמת על רקע אתני, וכן כישלון בהתנהלות במסגרת תפקידו".

על פניו היה נדמה שהפרשה הסתיימה, אולם בחודש אוגוסט האחרון קבע בית המשפט שמשרד החינוך טעה כאשר החליט לפטרו, ובמקום הוא היה צריך להסתפק בהדחתו מהתפקיד והעברתו למשרה אחרת: "לטסון אומנם בחר להשתמש במילים קשות כדי להביע את דעתו, אך מעשיו לא עונים להגדרה של 'סרבנות בוטה' הגוררת פיטורים", כתב השופט בתיק.

 

המייל המקומם שנכתב ע"י מנהל בית הספר (צילום מתוך יוטיוב)

 

לאחר פסיקת בית המשפט, מועצת החינוך המקומי הצביעה בעד החזרתו של לטסון לתפקיד (ארבעה תמכו בהחלטה, שלושה התנגדו). מעבר לכך שהוחזר לעבוד במשרד החינוך, הוא גם יזכה לשכרו המלא באופן רטרואקטיבי - כ-152 אלף דולר.

קרן בריל, האישה היהודייה היחידה במועצת החינוך, הזהירה את חבריה רגע לפני ההצבעה: "אם נחזיר אותו לתפקיד, זה יהיה כתם קבוע על משרד החינוך במחוז". הקול המכריע בהצבעה היה של צ'ק שו, שדווקא הצביע בעד פיטוריו של לטסון אשתקד. לדבריו, הוא בחר להצביע בעד החזרתו של המנהל כדי להימנע מהליך משפטי ארוך, שכן משרד החינוך כבר שילם לעורכי הדין השונים יותר מ-100 אלף דולר מתחילת הפרשה.

שלשום (שני) אותם שבעה חברי מועצת החינוך הצביעו פה אחד בעד פיטוריו. ברברה מקווין, שהצביעה בעד החזרתו בחודש שעבר, אמרה ששינתה את דעתה לאחר שגילתה כי לטסון איפשר לחלק מהתלמידים שלא לעבור לימודי שואה (חלק מלימודי החובה בפלורידה), דבר שלדבריה "פותח את הדלת להכחשת השואה מצד התלמידים".

בהצבעה האחרונה כתבו חברי המועצה: "בניגוד למסקנות בית המשפט, לטסון כן הפר את נהלי משרד החינוך, ועל כן ישנה סיבה מוצדקת להשעייתו ופיטוריו".

למרות ההחלטה הסופית לפטרו, במשרד החינוך צופים שלטסון יערער על ההחלטה ויפנה לבית המשפט בשנית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE