הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הגבלות חמורות על פתיחת עסקים הוכרזו בקליפורניה: המדינה על סף הטלת עוצר לילי
לדברי מושל המדינה, התחלואה בקליפורניה מזנקת בקצב גבוה יותר מאשר בראשית המשבר ובקיץ, ועל כן הוא החליט ש-41 מחוזות יועלו לדרגת הסיכון הגבוהה ביותר. על אף שהמהלך יטיל מגבלות רבות על עסקים (וחלקם ייסגרו לחלוטין), המושל הסביר שהוא גם שוקל להורות על עוצר לילי ברחבי המדינה

מושל קליפורניה הורה על מספר הגבלות ושינויים בנהלי פתיחת עסקים, וזאת על רקע העלייה בתחלואת הקורונה במדינה. דוגמה בולטת למגמה המדאיגה היא כמות החולים המאובחנים בכל יום, שהוכפלה בשבוע החולף: מ-1,431 ביום שני שעבר ל-3,061 אתמול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

"אנחנו מפעילים את האזעקה ולוחצים על בלם החירום", הצהיר גאווין ניוסאם הבוקר, "קליפורניה חווה בימים אלו את העלייה המשמעותית ביותר במספר נשאי הנגיף שראינו עד כה. הנתונים מזנקים בקצב מסחרר וגבוה יותר שראינו בתחילת או המגיפה או בחודשי הקיץ. אם לא נעשה מאמצים גדולים יותר לבלום את התפשטות הנגיף, זה עלול להציף את מערכת הבריאות ולגרום להשלכות הרסניות", הוא הזהיר.

 

 

למעשה, השינויים שעליהם הוכרז היום מצטרפים להודעת המושל מיום שישי, בה חשף כי לראשונה מאז פרוץ המשבר, כלל הנכנסים לקליפורניה - הן ממדינות זרות והן ממדינות אחרות בארה"ב - יתבקשו לשהות בבידוד ביתי במשך שבועיים.

אלא שכעת מסתבר כי קליפורניה שוקלת לבצע צעד נוקשה עוד יותר, ולהורות על עוצר לילי ברחבי המדינה. המושל ניוסאם חשף כי הוא שוקל את העניין, ושהוא מעוניין לראות מספר מחקרים שבחנו את היעילות של עוצר לילי (על סמך מדינות אחרות שפעלו באופן הזה).

 

17 מחוזות בלבד אינם נמצאים בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר (צילום: Shutterstock / מחלקת בריאות הציבור בקליפורניה)

 

השינויים הגדולים ביותר שיורגשו כבר עתה בקליפורניה נוגעים לתוכנית פתיחת המשק, שגובשה בשלהי חודש אוגוסט. כזכור, מדיניות זו איפשרה לחלק מהמחוזות לפתוח יותר בתי עסק, בהתאם למצב התחלואה המקומי. למעשה, כל 58 המחוזות של קליפורניה הוכנסו לארבע קטגוריות, על סמך שני נתונים קריטיים: כמות נשאי הקורונה על כל 100 אלף תושבים בכל יום, ושיעור הבדיקות החיוביות.

כך למשל, מחוזות שבהם ישנם למעלה מ-7 נשאים על כל 100 אלף תושבים, ושיעור הבדיקות החיוביות גבוה מ-8%, יוגדרו כ"מחוזות סגולים", ועל כן מרבית בתי העסק במקומות סגורים לא יוכלו להיפתח. לעומת זאת, מחוז הוגדר כ"צהוב" (הדרגה הנמוכה ביותר) כאשר יש בו פחות מנשאי הנגיף אחד על כל 100 אלף תושבים, וכאשר שיעור הבדיקות החיוביות נמוך מ-2%. במצב זה מתאפשר כמעט לכל בתי העסק להיפתח מחדש, כולל במקומות סגורים (למשל, אזורי ישיבה במסעדות).

 

 

במסגרת השינויים שעליהם הוכרז הבוקר, למחלקת בריאות הציבור בקליפורניה יתאפשר להעביר מחוז לדרגה גבוהה יותר (כלומר, לרמת סיכון גבוהה יותר) בתוך שבוע בלבד (קודם לכן, למחוזות ניתנה תקופה של שבועיים כדי לנסות ולהוריד את התחלואה ולמנוע את העברתם לדרגה גבוהה יותר). בנוסף, יתאפשר להעביר מחוז ביותר מדרגה אחת (למשל, מהראשונה לשלישית) אם נרשמת בו הידרדרות משמעותית בתחלואה.

דקות ספורות לאחר ההכרזה, המושל הסביר ש-30 מחוזות הועלו לדרגת סיכון גבוהה יותר, כך שבפועל 41 מתוך 58 המחוזות במדינה מוגדרים כעת כ"סגולים" - ביניהם אורנג' ו-וונטורה. כעת, בשל היותם סגולים, הרשויות במחוזות ייאלצו להטיל מגבלות על עסקים, למשל מרכזי קניות שיצטרכו להגביל את כמות השוהים ב-25% מהתפוסה הרגילה. בתי קולנוע ומוזיאונים יכולים לפעול רק במקומות פתוחים, מגבלה שחלה גם על כל בתי התפילה, לרבות בתי כנסת.

בנוסף, בתי הספר במחוזות הסגולים ימשיכו במתכונת של לימודים מרחוק, ותיאסר פתיחתם של פארקי שעשועים וברים. לעומת זאת, מכוני יופי יכולים להמשיך בפעילותם, אם כי עליהם להגביל את כמות הנכנסים לחנות.

לוס אנג'לס וסן דייגו, שני המחוזות המאוכלסים ביותר במדינה, נותרו אף הם כ"סגולים".

"עלינו לעשות ככל הניתן כדי למנוע את התפשטות הנגיף. בעבר הצלחנו לשטח את העקומה, וכעת כולנו צריכים לעשות זאת שוב", סיכם המושל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE