הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקווה לטראמפ? אלפי פתקי הצבעה לא נספרו בג'ורג'יה
ביקורת של משרד מזכיר המדינה חשפה כי 2,600 קולות במחוז נידח בצפון המדינה מעולם לא הוזנו למחשב, וכעת גוברים הקולות לפטר את האחראי על הבחירות באזור. עם זאת, מדובר בקולות לשני המועמדים, כך שבפועל רק כ-800 קולות יתווספו לנשיא היוצא, כאשר הפער עדיין עומד על כ-13 אלף

במחוז פלויד שבצפון-מערב ג'ורג'יה נמצא כי כ-2,600 פתקי הצבעה לא נספרו בבחירות, כך עולה מהודעת משרד מזכיר המדינה, שאחראי על הספירה החוזרת שמתבצעת במג'ורג'יה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

גבריאל סטרלינג, נציג ממשרד מזכיר המדינה, סיפר שפתקי ההצבעה אומנם נספרו, אך תוצאות הספירה מעולם לא הועלו מכרטיס הזיכרון לשרת. עוד חשף סטרלינג כי הטעות התגלתה כחלק מהביקורת שמתבצעת במדינה, בה הנשיא הנבחר ביידן ניצח בפחות מ-15 אלף קולות.

סטרלינג אף מסר כי לא נמצאו טעויות דומות במחוזות אחרים, ולמרות שאין חשד שמדובר בניסיון מכוון לפגוע ביושר הבחירות, הוא קורא לאחראי על הבחירות במחוז להתפטר מתפקידו: "זה בדיוק המטרה כאשר אנחנו מבצעים ביקורת. הטעות שאירעה במחוז פלויד אינה באג במחשב או תקלה במכשירי הספירה, אלא טעות אנוש. בן אדם שלא מבצע את עבודתו כפי שמצופה ממנו", הוא מסר.

 

 

לפני גילוי הטעות, היתרון של ביידן עמד על 14,112 קולות. כעת, סטרלינג סבור שלאחר ספירת 2,600 הקולות הנוספים, היתרון של ביידן יירד לסביבות 13,300 קולות.

"אני שמח שעושים ספירה חוזרת וביקורת, וכמובן שזה טוב שמצאו את הטעות הזו", מסר הערב לוק מרטין, יו"ר המפלגה הרפובליקנית במחוז פלויד, "זו טעות שמעוררת דאגה, אבל נראה שמדובר בטעות שאירעה רק על כמה אלפי קולות הללו".

הביקורת והספירה החוזרת צפויות להימשך עד יום רביעי הקרוב, וביום שישי יימסרו התוצאות הסופיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE