הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החלטה חסרת תקדים בעידן הקורונה: עוצר לילי הוטל ברחבי קליפורניה
ההנחיה החדשה תיכנס לתוקף החל מיום שבת הקרוב, ובמסגרתה התושבים ידרשו להישאר בבתים בין השעות 10:00 בלילה ו-5:00 בבוקר. המדיניות תחול בכל המחוזות שיוגדרו כ"סגולים", ביניהם לוס אנג'לס, ונטורה, אורנג', ריברסייד, סן דייגו, סנטה קלרה וסקרמנטו

קליפורניה מחזירה את המגבלות הנוקשות ביותר שהוטלו בתחילת משבר הקורונה, וכבר ביום שבת תיכנס לתוקף הנחיית "הישארו בבית" ("stay at home") חלקית שתחול כמעט בכל המחוזות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל ניוסאם (צילום: AP)

 

במסגרת ההנחיה החדשה, על התושבים המתגוררים ב"מחוזות סגולים" (נכון להיום מדובר ב-41 מתוך 58 מחוזות במדינה, לרבות לוס אנג'לס) להישאר בבתים בין השעות 10:00 בלילה ועד 5:00 בבוקר למחרת.

"יש להפסיק כל עבודה שאינה חיונית ולהימנע מהתקהלויות כלשהן במהלך שעות הלילה", הסביר המושל גאווין ניוסאם, שהוסיף שהמדיניות החדשה תיכנס לתוקף ביום שבת, ה-21 בנובמבר, בשעה 10:00 בלילה, ותישאר לפחות במשך חודש אחד.

הנחיה זו מעט ממוקדת יותר מאשר זו שפורסמה בחודש מרץ, שכן בזמנו היא חלה על כלל מחוזות המדינה בכל שעות היממה. ניוסאם הסביר שההחלטה ליישם את העוצר רק בשעות הלילה נובעת מכך שאלו השעות שבהן נרשמות התקהלויות חברתיות - הגורם המרכזי להפצת הנגיף.

בפועל, כל עסק שאינו מוגדר כחיוני ייאלץ להיסגר עד השעה 10:00 בלילה. לעומת זאת, סופרמרקטים ובתי מרקחת יוכלו להישאר פתוחים. במסעדות המצב מעט מסובך יותר, שכן החל משעה 10:00 הן יעברו למתכונת של משלוחים ושירותי טייק אוויי בלבד.

חשוב להבהיר כי "העוצר הלילי" לא מונע מתושבים לצאת מהבית במקרים מסוימים, למשל כדי לטייל עם הכלב, אחרי השעה 10:00.

לא ברור כיצד קליפורניה מתכוונת לאכוף את הההנחיה, אולם ככל הנראה פקחים מטעם הרשויות המקומיות (המחוז והעיר) יעברו בין עסקים במהלך הלילה.

 

 

הודעת המושל מגיעה כיממה בלבד לאחר שנודע כי בשבוע החולף אובחנו ברחבי קליפורניה יותר מ-10 אלף נשאי קורונה חדשים בכל יום - כמות שככל הנראה תרמה להחלטה.

כזכור, מוקדם יותר השבוע הורה מושל קליפורניה על מספר הגבלות ושינויים בנהלי פתיחת עסקים, וזאת על רקע העלייה בתחלואת הקורונה במדינה: "אנחנו מפעילים את האזעקה ולוחצים על בלם החירום", מסר המושל ניוסאם, "קליפורניה חווה בימים אלו את העלייה המשמעותית ביותר במספר נשאי הנגיף שראינו עד כה. הנתונים מזנקים בקצב מסחרר וגבוה יותר שראינו בתחילת או המגיפה או בחודשי הקיץ. אם לא נעשה מאמצים גדולים יותר לבלום את התפשטות הנגיף, זה עלול להציף את מערכת הבריאות ולגרום להשלכות הרסניות", הוא הזהיר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE