הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עכשיו יש לזה גיבוי בשטח: גיימרים מילדות עשויים להפוך למיליארדרים. אילון מאסק כהוכחה
אילון מאסק המיליארדר טוען שהפעילות המהנה הזו היא מה שהזניקה אותו לקראת הצלחה, רוב ההורים יחשבו שזה בזבוז זמן ענק. אז בעצם הסוד להתעשרות באהבה למשחקי ווידאו, מסתבר שאתה צריך לאהוב את זה, עד כדי כך שאתה יוצר את זה

איך אילון מאסק  התעניין לראשונה בתכנות? על ידי משחק במשחקי וידאו. מייסד טסלה ו-SpaceX  דיבר על  אהבתו למשחקי וידאו ועל האופן שבו הם הכווינו אותו בדרכו לקריירה בכנס משחקי וידאו בשנה שעברה.

היום, אנחנו לא יכולים לדמיין את מאסק בעיקר מתכנת. הוא המייסד של שלוש חברות שלוקחות בעלות על ותק על התמודדות יומיומית עם הבעיות ההנדסיות המאתגרות ביותר של ימינו: בניית מכוניות חשמליות במחיר סביר עם טווח רב, התיישבות המין. האנושי במאדים, וחפירת מנהרות תחת התנועה העירונית הקשוחה ביותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




השבוע כמו שדיווחנו, הוא גם הפך לאדם השלישי העשיר ביותר בעולם, ועקף את מארק צוקרברג לאחר שמדדי דאו ג'ונס הודיעו כי טסלה תתווסף למדד S&P 500 בחודש הבא ומחירי המניות של החברה עלו. כל זה לא היה קורה אם מאסק לא היה לומד איך לקודד. איך? כי הוא אהב משחקי וידאו כל כך הרבה.

הכל התחיל כשהיה בן 10 ואביו לקח אותו לטיול מדרום אפריקה (שם נולד מאסק) לארצות הברית. "מיקום מעולה, צוות אדיב, ארוחת בוקר טובה. אז הדבר הראשון שלי היה, כשהלכנו למלון חדש, היה ללכת לאולמות המשחקים", אמר מאסק לאסטרופיזיקאי ניל דה גראס טייסון בפרק של תוכנית האירוח של טייסון Star Talk לפני כמה שנים.

"חשבתי שאוכל ליצור עולם משלי." משחקי וידאו הם "מרתקים להפליא", אמר מאסק. "הם גרמו לי לרצות ללמוד איך לתכנת מחשבים. חשבתי שאוכל ליצור משחקים משלי". מאסק הצליח לרכוש מחשב קומודור מוקדם שהגיע עם מדריך שהסביר כיצד לתכנת ב-BASIC, שפת מחשב מוקדמת. הוא ספג את הידע על ידי קריאת המדריך, פחות או יותר אותה טכניקה שבה השתמש כדי ללמד את עצמו איך לבנות רקטות כמעט 20 שנה מאוחר יותר.

 

מקידוד משחק ווידאו בינקות לתכנון רקטות שימריאו לחלל בבגרות

 

בגיל 12, לאחר שכבר שלט בשפת בייסיק, מאסק מכר את הקוד עבור משחק המחשב שלו Blastar  למגזין PC עבור כ $500. 11 שנים לאחר מכן, הוא ואחיו הקימו את Zip2, חברה שסיפקה מדריכים, מפות ודפי זהב לתעשיית העיתונות, ובסופו של דבר הם מכרו אותה ל-Compaq תמורת 307 מיליון דולר. מאסק אומר שהוא עשה את רוב הקידוד עבור Zip2, בעיקר בלילה כאשר התוכנה לא הייתה בשימוש.

מאסק השתמש בכספים ממכירה זו כדי ליצור את חברת X.com, שלאחר המיזוג, בסופו של דבר הפכה ל-PayPal, ונמכרה ל-eBay ב-2002 תמורת 1.5 מיליארד דולר.

 

אקצנטריות זה לא בהכרח רע



 המכירה בעלת הפרופיל הגבוה והמיליונים שמאסק הרוויח כבעל המניות הגדול ביותר של PayPal נתנו לו גם את הכספים וגם את ההכרה בשמו כדי לגרום למדעני טילים ומהנדסי רכב לקחת אותו ברצינות כשהוא יצא לבנות חלליות ומכוניות חשמליות. במילים אחרות, כשהילד שהתאהב לראשונה במשחקי וידאו במשחקי המלון האלה החליט ליצור אחד בעצמו ,  זה הוביל ישירות להצלחתו הפנומנלית היום.

סביר להניח שזה יפתיע את מיליוני ההורים שנדנדו לילדיהם להניח את השלט של הקונסולה ולדבר עם בני משפחתם, לצאת לשאוף אוויר צח, או לרוב למצוא דרך מועילה יותר לבלות את זמנם.

כמה בדיוק זה אמור להטריד את ההורים?


וכמה מחקרים מראים שרוב האנשים שמבריזים מבית הספר או עובדים כל היום רק בכדי לחזור הביתה ולשחק במשחקי וידאו לא עושים לעצמם טובות. אבל אם אתה, או הילד שלך הם מסוג האנשים שעוברים ממשחק לרצון ליצור משחק, אז בילוי שעות במשחקי וידאו עשוי להיות דרך הרבה יותר חכמה להעביר את הזמן יותר ממה שאתה חושב. פשוט תשאל את האדם השלישי העשיר בעולם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE