הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילון מאסק המיליארדר והיזם האגדי מתקדם בצעדי ענק ברשימה של האיש העשיר ביותר בעולם
היזם האקצנטרי והתזזיתי שלא נח על שמריו הגדיל את הונו השבוע ב8.2 מיליארד ביום אחד בלבד עקב זינוק פנומנלי של מניות טסלה שברשותו, השווי הנקי של נכסיו ומניותיו טיפס ל110 מיליארד דולר ועקף בסיבוב את מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג

אילון מאסק, חלוץ התעשייה הטכנולוגית העתידנית, שכוללת את טסלה- חברת רכבי החשמל היוקרתיים והעתידניים שנועדו לתקן את מצבו האקולוגי של כדור הארץ על פי חזונו, חווה השבוע ימים מאוד משמעותיים עבור הישגיו – חברת החלל שייסד ומתפקד בה כמנכ"ל, SpaceX, שילחה בהצלחה ארבעה אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, והוא בדיוק הפך לאדם השלישי בעושרו בעולם. כעת הונו עומד על 110 מיליארד מה שהעביר את מארק צוקרברג, יזם ובעלי הרשת החברתית פייסבוק, למקום רביעי עם 104 מיליארד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




פייפאל, הייתה חברה טכנולוגית שנייה שבה היה בעלים בשותפות עם אחיו קימבל מאסק, המכונה"יזם חברתי גלובלי" ובחור מעניין כמו אחיו בפועלו עבור העולם. לאחר מכן פייפאל  נרכשה בסכום מרשים על ידי חברת איביי. החברה הראשונה שהקימו יחדיו בשלהי 1995 הייתה זיפ2 אשר מאוחר יותר נרכשה ע"י אלטה ויסטה, מה שגרם לאבן הדומינו הראשונה של התעשרות היזם הבלתי נלאה.

חברת  SpaceX- מאסק, בהיותו תומך נלהב של טכנולוגיות עתידיות המשפרות את מצבם של בני האדם על כדור הארץ ותומך פעיל בחלום הטיסה וההתיישבות במאדים, חותר ללא לאות למציאת מקור חלופי למגורים בעודו צופה שכדור הארץ עלול יום אחד להפסיק להוות כוכב בר קיימא. אילון טוען שבני האדם ממשיכים להרוס את מקום מחייתו היחיד של המין האנושי ומזהמים במיוחד דרך פליטת מזהמים ממכוניות ושימושי אנרגיה נוספים. חברת טסלה שעליה השתלט לאחר שסיכן כל הונו בהימור כלכלי קיצוני(שהצליח) מייצרת כאמור, מכוניות חשמליות ומשלימה את חזונו.

חברה נוספת אותה הקים עוסקת בפיתוח בינה מלאכותית אם כי בנושא זה הוא מטיף לבקרת אדם הדוקה.

 

הבעלים והיזם של טסלה- חברת הרכבים היוקרתית ביותר בעולם

 

חברה נוספת טכנולוגית ירוקה נוספת לרשימה בה מאסק הוא בעל המניות הראשי ויושב הראש היא חברת סולאר-סיטי העוסקת בעיקר בהתקנת פאנלים סולאריים ובפיתוח אנרגיה סולארית.

כמו כן, בסוף 2016 הקים מאסק את החברה בעלת השם המעניין- בורינג קאמפני (Boring Company), שמטרתה שיפור התחבורה בערים על ידי חפירת רשת מנהרות מתחת לכבישים מרכזיים. סטיב דייוויס, מהנדס בכיר בספייס אקס מוביל את הפרויקט.

עוד פרויקט מעניין במיוחד של היזם שסקרתי לפני כשבוע הוא הייפרלופ.
באוגוסט 2013 הציג מאסק בליווי צוות מהנדסים מהחברות ספייס אקס וטסלה מוטורס מודל תחבורתי תאורטי של קפסולות נוסעים המונעות על ידי לחץ אוויר בצינור לחץ נמוך, וכיצד ניתן ליישמו ולבנותו בתוואי שבין סן פרנסיסקו ללוס אנג'לס. המודל מציג כיצד ניתן לשנע אנשים וסחורות בפרק זמן של כ-35 דקות בין הערים. מאסק אמר שאין באפשרותו לנהל חברת הייפרלופ בעצמו, אך בכל שנה הוא עורך תחרות בקרב סטודנטים לבחינת דגמי הייפרלופ בצינור וואקום שבמתחם ספייס אקס.

 

מאסק בעת שיגור האסטרונאוטים לחלל בפרוייקט השאפתני שלו Spacex

 

מעל מאסק ברשימה היוקרתית של המיליארדרים ניצב ביל גייטס מייסד מיקרוסופט עם הון שמוערך ב125 מיליארד דולר, מעליו מנכ"ל אמזון הידועה, ג'ף בזוס עם הון מוערך ב- 185 מיליון דולר.

עסקת בונוס עתידית יכולה לנפח את כיסיו של מאסק אפילו יותר. לפי התקשורת העולמית, מאסק עשוי לזכות בבונוס על הישגי שיא שלו, שיעמוד על כ-55 מיליארד דולרים, זאת במסגרת תכנית שכר המקושרת למחיר המנייה. מה שיגרום לו לעקוף את גייטס במקום השני, ולנשוף בעורפו של בזוס עבור המקום הראשון.

סה"כ לא קשה לאהוד את היזם התימהוני ולהריע עבורו בהתחשב בפועלו עבור עתיד האנושות והסביבה.

 

 

 

 

 
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE