הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיא ארה"ב דונאלד ג'ון טראמפ רשם היום ארבע ניצחונות משפטיים בשלוש מדינות שונות : "האנרגיה מתחילה להשתנות"
היום שהחל באדמת גטיסבורג, נמשך בפסיקה חיובית בנבדה, בהחלטה היסטורית של שופטת בכירה בפנסילבניה, ונגמר בהכרעה חשובה של שופט במדינת ג'ורג'יה שהורה על דיון בראיות של צוותו המשפטי של הנשיא - האם התקשורת הספידה את מלך הקאמבק מוקדם מדי?

זה ללא ספק היה היום של הנשיא טראמפ.

מה שהחל בחנינת הגנרל מייקל פלין, נגמר בהוראת ביהמ"ש פדרלי בג'ורג'יה, לזמן בדחיפות את הראיות שבידי הצוות המשפטי של טראמפ, עבור בדיקה במדינה בעלת 16 האלקטורים בה מוביל ג'ו ביידן בכ-12,000 קולות.

בין לבין החדשות הטובות זרמו מ-2 מדינות מפתח נוספות א. נבדה: בה בית משפט פדרלי תבע (ובכך העניק הזדמנות) להציג ראיות מהנשיא בשבוע הבא, ובפנסילבניה בה רשם המפקד העליון של צבא ארה"ב שני ניצחונות משפטיים, כולל ניצחון תדמיתי ופוליטי חשוב במיוחד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זה התחיל עם ביהמ"ש הפדרלי בפנסילבניה שהורה על הקפאת הליכי אישור הבחירות לאור הערפל הכבד הרובץ על סוגיית כשרות הקולות (כידוע 1.8 מיליון מעטפות דואר נשלחו, למול 2.5 מיליון מעטפות דואר שנספרו...).

זה נמשך בפסיקה נוספת במדינת המפתח בעלת 20 האלקטורים בה הורה שופט אחר לקיים דיון חוקתי לגבי סוגיית כשרות מעטפות הדואר שמספר סעיפים הקשורים באופן שליחתם והתקבלותם אושר כלאחר יד בצורה שאינה חוקתית שכן נעשה בידי השופטים והתובע הכללי ומבלי שבית המחוקקים (הרפובליקני, וזה שאמור לאשר כל שינוי באופן ניהול הבחירות במדינה) יכל לעשות דבר בנידון.

אכן מדובר בדבר המנוגד בתכלית לתיקון ה-14 בחוקה האמריקנית, ולסעיף 2 בחוקה המסדיר את נהלי הבחירות (לא לחינם אלן דרשוביץ טוען שבפנסילבניה לטראמפ יש סיכוי טוב).

אך השיא מבחינת פנסילבניה הגיע דווקא מחוץ לכותלי בית המשפט. בגיטסבורג.

כן, אותה אדמה מקודשת עבור בני העם האמריקני בה נערך אחד הקרבות החשובים במלחמת האזרחים, ושבה הנשיא לינקולן נאם את גדול נאומי חייו (שנכתב בכרכרה בדרכו לשם) - הפכה למקום שבו לדעת אופטימיסטים רבים (כולל כותב שורות אלה) החל העם האמריקני במתקפת הנגד על שארית הדמוקרטיה שעוד נותרה לו.

בגיטסבורג, למול הגוף החקיקתי העליון במדינה החשובה (הסנאט), הופיעו לראשונה בשידור חי עדי מפתח, במקביל להופעה מצוינת (אם כי לעתים מעט ארוכה) של עורך דינו של הנשיא רודי ג'וליאני. 

העדויות מסמרות השיער על גניבת קולות נשמעו מפי אנשי ביון לשעבר, סטטיסטיקאים, עורכי דין, ואזרחים מן השורה שנכחו במקומות המדוברים במהלך יום הבחירות בפילדפליה, בפיטסבורג ובמספר מחוזות אחרים.

השיא הגיע כשהנשיא עצמו עלה על קו הטלפון של עורכת הדין ג'נה אליס ולקול מחיאות כפיים ותשואות "טראמפ טראמפ", אמר

"הבחירות נגנבו ואסור שזה יקרה. ניצחנו את פנסילבניה בהרבה, ובעוד מדינות בהרבה. יש לנו מאות עדויות של סיפורים נוראים בהרבה מששמעתם פה.

מדוע שלא ישנו את הבחירות? יש לנו מדינות אחרות עם מצב דומה, העולם כולו מסתכל בנו".

לאחר דבריו אמרה עורכת הדין אליס "יש לכם את הסמכות למנות אלקטורים אשר יפסלו את הבחירות במתכונתם הנוכחית, יורו על בחירות מחדש או יבחרו במועמד אשר העם בחר" - אכן, היא אינה טועה.

חשיבות השימוע בפנסילבניה היה בכך שהעם האמריקני נחשף לסטטיסטיקה המעניינת הבאה.

700,000 קולות שעובדו בפילדפליה לאחר ה-3 בנובמבר - מתוכן 0.3% לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, 99.7% לג'וזף ביידן.

כן. אתם יכולים לקרוא את השורה הזו שוב - רק 1 מכל 300 תושבי פילדפליה ששלח קולות בדואר הצביע לנשיא. 

לאחר היום בגטיסבורג, אף אדם אינו יכול לטעון עוד במצפון נקי שבבחירות הללו לא התגלו אי-סדרים, ושאין ראיות לגביהם.

שהן התנהלו בלא דופי או שהיו 'הוגנות וישרות' לאור השורה הסטטיסטית המחרידה הלזו.

במקביל, הרחק משם בנבדה המערבית, בית משפט הורה על זימון צוות השופטים של הנשיא בתאריך ה-3 בדצמבר כדי להגיש עדויות לגבי זיופי הקולות שבמחוז קלארק בה שוכנת העיר לאס וגאס.

כשבג'ורג'יה עורך הדין הססגוני של הנשיא, לין ווד, הצליח לגרום לזירוז הליכים מיוחד שבו יוכל להציג את הראיון לבית המשפט במדינה בתאריך ה-1 בדצמבר. 

תומכי הנשיא יכולים להיות אופטימיים.

ואפילו מספר עיתונאים יכולים להתחיל לחזור למקצוע שלהם - להתחיל לשאול קצת שאלות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE