הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יום שישי השחור שבר את האינטרנט: מה צפוי לנו בסייבר מאנדיי
יום שישי השחור הגיע לשיא חדש בקניות אינטרנט כאשר הקונים בארה"ב בחרו להישאר בבית במהלך המגפה מפאת נוחות מונגשת למסכים שלהם או פחד קיומי מהנגיף, סייבר מאנדיי הקרב ובא צפוי לשבור שיאים אלו

המכירות המקוונות של יום שישי השחור אמש הגיעו לשיא חדש השנה, כשאמריקאים הפגינו סוף סוף משמעת לגבי הנחיות המגיפה(או פשוט עצלנות) ומילאו עגלות וירטואליות במקום עגלות אמיתיות.

צרכנים הוציאו כ-9 מיליארד דולר על אתרי קמעונאות בארה"ב ביום שישי השחור, לפי Adobe Analytics, שעוקבת אחר קניות מקוונות. זו היתה עלייה של רבע לעומת הסכום שיא הקודם של 7.4 מיליארד דולר שנקבע ב-2019.

בינתיים, התנועה לחנויות פיזיות צנחה כאשר הקמעונאים ניסו למנוע התקהלויות על ידי קיצוץ שעות העבודה שלהם והגבלת עסקאות שוער. ביקורי חנויות בארה"ב ירדו ב-52% ביום שישי השחור. התנועה הייתה איטית יותר בצפון מזרח ומערב מאשר במערב התיכון ובדרום, אמר בריאן פילד, המנהל הבכיר של סנסורמטיק (Sensormatic), ייעוץ קמעונאי גלובלי.

תכשיטים והנעלה ראו את הירידה הגדולה ביותר במכירות פרונטליות. מכירות ההלבשה ירדו ב-50%, בעוד שמכירות מוצרי הבית ירדו ב-39%.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Cyber Monday Definition

 

אפילו עם ירידה זו, יום שישי השחור עדיין צפוי בסופו של דבר להיות אחד מימי הקניות הפרונטליות הגדול ביותר בארה"ב השנה, פילד הסביר. הוא חושב שאנשים רבים עדיין קונים לחגים באופן אישי, ולא אונליין אבל יבחרו להגיע באמצע השבוע בימים שבהם ההתקהלויות פחות משמעותיות. הנחות גדולות יותר בחנות והחששות לגבי זמני משלוח ארוכים יכול גם להגרר קרוב יותר לחג המולד או אחריו, מה שגורם להחטאת המטרה מאחר ורוב הקונים בבלאק פריידי דואגים להשלים את קניות המתנות לחג שיחול ב-25 לדצמבר.
כותב הכתבה אף הוא נתקל באותם עיכובים של שבועות בעת הזמנה של מבצעי יום שישי השחור אונליין, כאשר בימים כתיקונם הזמנות אינטרנט מגיעות תוך יום יומיים לכתובת בארה"ב.

לדברי פילד, "למערך המכירות של יום שישי השחור היה הרבה מה להפסיד, אבל עקב שינוי הטקטיקה מסורת המכירות השנתית תחולק לאורך כל עונת החגים ולא רק יום או יומיים.

טרנד חדש שאולי יישאר לאחר סיום המגמה הנוכחית של החגים היא שהחנויות בעתיד יישארו סגורות בחג ההודיה, אמר פילד. מאז 2013, מספר גדל והולך של חנויות נפתחו בחג ההודיה כדי להקדים את המתחרים שלהם ולקבל קרש קפיצה למכירות להתחיל לפני יום שישי השחור. אבל זה בדרך כלל לא יום מזהיר למכירות קמעונאים, והשנה רבים נשארו סגורים. התנועה בחנות הפיזית בחג ההודיה ירדה ב-95%, הוא טען.

פילד אמר שחנויות עשויות לחשוב מחדש על העלות של תשלום לעובדים ופתיחה בחג ההודיה כאשר הם יכולים בקלות לפצות על מכירות אלה באינטרנט.

"אני תוהה, עכשיו שאנחנו רואים תקדים שבו הם הצליחו לחתוך את חבל הטבור בנושא הזה, האם זה ייתן להם תמריץ להפוך זאת לנוהל קבוע בשנים הבאות".

 

הצרכנים העדיפו השנה להשאר בבית ולהזמין את המוצרים של המסורת הקמעונאית רוויית ההנחות דרך המסך ולא לפקוד את החנויות מפאת המגיפה

 

אחת הסיבות למספרים הגדולים היא שאנשים קונים באינטרנט דברים כמו מצרכים ואלכוהול שהם קנו באופן אישי לפני המגיפה. באשר למתנות מסורתיות יותר: ערכות לגו, אוזניות אפל איירפודס, טלוויזיות סמסונג ומשחקי וידאו הם בין המוכרים הגדולים ביותר.

קמעונאים גדולים כמו וולמארט וטארגט נהנו מנחשול הקניות ששטף את האינטרנט, אבל גם קמעונאים קטנים הרוויחו, כך הראו ניתוחי השוק של האנליטים. המכירות בחנויות הגדולות זינקו ב-403% בחג ההודיה וביום שישי השחור בהשוואה לממוצע היומי באוקטובר, אך גם המכירות בחנויות קטנות יותר צמחו ב-349%.

האנליטים מצפים שיום שני(סייבר מאנדיי) יהיה יום המכירות המקוונות הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, עם הוצאות מוערכות של $10.8 מיליארד דולר עד $12.7 מיליארד.

 

סייבר מאנדיי בפתח- האנליטים צופים שיבור את שיא כל הזמנים במכירות בארה"ב

 

סייבר מאנדיי – "יום שני המקוון" (באנגלית: Cyber Monday) הוא כינוי שיווקי ליום שני שלאחר חג ההודיה בארצות הברית. הוא נוצר על ידי חברות שיווק כדי לעודד קניות ברשת. ביום זה צרכנים אוהבים לקנות מוצרים ושירותים בצורה מקוונת על ידי המחשבים או הטלפונים הניידים שלהם. גם חג זה, מידי השנה הופך להיות משמעותי עוד יותר ונשברים שיאים של מכירות מחדש.המונח הופיע לראשונה בשנת 2005 בהודעה לעיתונות של האתר Shop.org, שבה נכתב כי סייבר מאנדיי הופך במהירות לאחד מימי הקניות באינטרנט הגדולים ביותר בשנה. עד מהרה הפך "סייבר מאנדיי" לכינוי שיווקי בינלאומי, והתרחב גם לקנדה, לבריטניה, לפורטוגל, לגרמניה, לצ'ילה, לקולומביה וליפן.

סייבר מאנדיי  השנה חל ביום שני בתאריך 30 בנובמבר 2020 (30.11.20).
בדרך כלל מאופיינים ימי סייבר מאנדיי במבצעים מעולים על מוצרים טכנולוגיים, אלקטרוניקה ואופנה, אך למעשה אפשר למצוא בהם מבצעים טובים כמעט בכל תחום.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE