הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לך הכה ציוני": בית החולים בניו יורק חותר לפטר את הרופא האנטישמי וההומופובי שקורא להצטרף לקבוצת טרור
קרב בן שנה בין רופא לבית חולים בניו יורק שמנסה לפטר אותו בגלל פוסטים אנטישמיים ואנטי-הומוסקסואליים יחזור לבית המשפט בשבוע הבא לאחר שבית המשפט קיבל את טענתו שמדובר בחופש הדיבור

בית חולים בברוקלין המשרת אוכלוסייה יהודית אורתודוקסית גדולה נלחם בבית המשפט כדי לנסות לפטר רופא ילדים שפרסם ציוצים אנטישמיים והומופוביים, על פי מסמכים משפטיים.

בית החולים המתודיסטי של ברוקלין: ניו יורק-פרסביטריאני, ניסה לסיים את העסקתו (קרי לפטרו) של וואליד חאס, מתכנית ההתמחות שלו בילדים לאחר שהצוות שמע על הפוסטים שלו ברשתות החברתיות באביב 2019, אבל הוא מצידו תבע את בית החולים כדי שישבצו מחדש לתוכנית וניצח. ניו יורק פרסביטריאני נמצא כעת בהליך ערעורים, ושני הצדדים יופיעו בבית משפט וירטואלי ספטמבר 17 לטיעונים בעל פה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתמונה מעלה, הרופא שפוטר על רקע אנטישמיות- וואליד חאס, משמאל רופאה שפוטרה באוהיו בגין ציוצים אנטישמיים ומתן תרופות מזיקות לפציינטים יהודים בכוונת תחילה

 

בשנים האחרונות כתב חאס בפוסטים שונים ברשתות החברתיות "לך תכה ציוני", "אתה סומך על היהודים - מעולם לא עשיתי זאת" ו"אני מקווה שרק ישראלים יקבלו אבולה". הוא גם כתב כי אמו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי יהודייה, כלומר היא משתייכת ל"קבוצה גבוהה יותר המנוהלת בעולם המושחת".הפוסטים התפרסו בין השנים 2012 ל-2017 וכללו גם חומר אנטי-הומוסקסואלי וגזעני, הבעת רצון להצטרף לארגוני טרור ומוצגים כעת בבית המשפט.

חאס שובץ בתוכנית ההתמחות של בית החולים, אך אז נמסר לו כי הוא נמצא לא מתאים. הוא תבע את בית החולים כדי להשתבץ מחדש בתוכנית וניצח.

 

סרטון של ארגון קנרית- מציג את הציוצים האנטישמיים והסיסטמתיים של הרופא שפוטר מבית החולים בניו יורק

 

בית החולים שמטפל בחולים יהודים רבים, ערער על ההחלטה, ואם להמשיך בדיון בבית המשפט העליון של מדינת ברוקלין, לפי ה"פורוורד". וכתב שחאס לא יכול להישאר כי ציוצים כאלה הופכים אותו בפועל לבלתי כשיר להשתתף בתוכנית משום שחלקם מוחלים או מעודדים אלימות. הפוסטים יפגעו גם בתוכנית, אמרו בבית החולים, משום שלא יהיה להם כל אפשרות ליצור סביבת עבודה מכבדת וכוללת.

"פוסטים אלה יהיו גורמים למצוקה קשה וקיצונית בתוכנית, משום שזה יפריע ליכולת התכנית לשרת אוכלוסייה סבלנית המורכבת ממספר רב של יהודים אורתודוקסים", נכתב באחד המסמכים.

עורך דינו של חאס לא הגיב לבקשה לתגובה. פקידים בבית החולים המתודיסטית של ניו יורק-פרסביטריאנית ברוקלין גם לא היו זמינים להגיב.

 

ציוצים אנטישמיים מתועדים מתוך תיק בית המשפט של וואליד חאס

 

הציוצים יצאו לאור לראשונה ב-2017, כאשר חאס היה בבית ספר לרפואה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סנט ג'ורג' בגרנדה. הוא עבר שם הליך משמעתי והורשה להתחיל בסבבים קליניים עם אזהרה.

חאס כתב את הפוסטים לאחר ש"שניים מקרובי משפחתם של התובעים נהרגו בתקיפות טילים ששוגרו על ידי ישראל", לפי מסמכי בית המשפט.

המקרה של חאס סובב בחלקו סביב סכסוך על חוזה - לטענתו, התאמתו לתושבות בניו יורק "נקבעת לפי התאמתו לתפקיד המדובר", לפי התלונה.

למקרה יש הדים שצצו לאחרונה לגבי רופאה באוהיו שפוטרה משתי תוכניות רפואה בגלל ציוצי טוויטר אנטישמיים ואיבדה את הרישיון הרפואי שלה השנה, ובכך לא תוכל לעסוק. ובכך לא תוכל לעסוק יותר באוסטואופתיה באוהיו, כמו גם לעסוק בניתוחים.

 

פרסום של ארגון "המסיון קנרית על וואליד חאס- מקור הדף כתוב באנגלית



בשני המקרים, "המיסיון הקנרית" - האתר שמפרסם שמות ועושה שיימינג לאנשים שמפרסמים תוכן אנטישמי באינטרנט, פרסם את הציוצים של הרופאים, מה שהיווה חלק מסדרת האירועים שהובילו לפיטוריהם.
ובמקרה של חאס פרסם גם עמוד שלם ומקיף על פועלו האנטישמי לאורך השנים.

גם האתר "עמדו עימנו" (Stand With Us)- לתמיכה בישראל ומלחמה באנטישמיות מסביב לעולם, פרסם טקסט מעמיק  ב-17 לספטמבר, כפנייה למועצה הרפואית בניוק בנושא חאס, במטרה לשנות חזרה את ההחלטה לסיים את העסקתו בבית החולים:

"חקירה ופעולה משמעתית נגד ד"ר וואליד חאס

חברים נכבדים נכבדים במשרד ההתנהלות הרפואית המקצועית של מחלקת הבריאות של מדינת ניו יורק וחברים במועצה להתנהלות רפואית מקצועית במדינת ניו יורק.,

אנו כותבים מטעם "StandWithUs", ארגון חינוך בינלאומי ללא כוונת רווח, אשר מגיש תלונה רשמית נגד MD, Walid Khass, רופא ילדים בבית החולים (New York Presbyterian Brooklyn Hospital "NYP"). להבנתנו, כי ד"ר חאס החל את התמחותו במחלקת בית החולים NYP ב -2019 סביר להניח ללא ידיעתו של פקיד המועצה בעת העסקתו, ד"ר חאס לכאורה פירסם באופן מדאיג הצהרות מפלות אנטישמיות ואלימות על החשבון הציבורי שלו בטוויטר במרוצת שנים רבות. הערותיו לכאורה מכוונות במיוחד ליהודים, ישראלים וציונים , קוראות שוב ושוב לאלימות , מביעות חוסר אמון בוטה כלפי יהודים , מתייחסות ליהודים וישראלים בשמות גנאי, ומעביר תיאוריות קונספירציה אנטישמיות , והגרוע מכל באופן חמור במיוחד - במיוחד עבור איש מקצוע רפואי שאחראי על הגנת חיים – הציוצים שלו כוללים רגשות המעידים על רצונו שיהודים ימותו.

אנו משבחים את ניו יורק על כך שהסירה את ד"ר חאס מתכנית הרפואה שלה לאחר שגילתה את הצהרותיו האנטישמיות ונחרדים ללמוד כי החלטה זו התהפכה לאחר מכן. על ידי בית המשפט העליון בניו יורק. אנו חוששים מהנחישות של בית המשפט להתעלם מבריאותם ובטיחותם של יהודי ניו יורק, במיוחד כאשר ניו יורק מתהדרת בקהילה היהודית הגדולה בעולם מחוץ לישראל. אנו מטילים ספק בחוכמתו של בית המשפט כאשר ד"ר חאס יוכל לקבל החלטות בתחום הבריאות בחיים ובמוות במהלך שיבוצו לתוכנית רפואת ילדים עבור אוכלוסייה שהוא מתעב בפומבי. על פי החשד, ד"ר חאס פרסם ציוצים מרושעים, מפלים ואנטישמיים, מה שכמעט לא ניתן היה להאמין שהוא יכול לשמש איש מקצוע רפואי מוכשר, המסוגל לטפל בחוליו היהודים ללא איבה"

המסמך שנכתב עוד ממשיך לפרט לפרטי פרטים את המקרה בעתירה לוועדה הרפואית. אין ספק שנמשיך לעקובמפה בהיברו ניוז אחר הנושא.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE