הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתי החולים בקליפורניה על סף קריסה, המושל שוקל להטיל מגבלות נוספות
גאווין ניוסאם ומזכיר הבריאות של קליפורניה, ד"ר מארק גאלי, הזהירו שמערכת הבריאות חווה עומס חריג ביותר בעקבות הזינוק בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים. המושל: "אם המגמות ימשיכו, לא תהיה לנו ברירה מלבד לנקוט בצעדים דרסטיים ודרמטיים". בין היתר, נשקלת האפשרות להורות על הנחיית "הישארו בבית" גורפת

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, אמר מוקדם יותר היום (שני) שהוא שוקל להטיל מגבלות נוספות ברחבי המדינה, לרבות הנחיית "הישארו בבית" גורפת, וזאת על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה והעומס בבתי החולים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לדבריו של המושל, מספר המאושפזים עלול לזנק פי 3 ומספר המיטות הפנויות בטיפול נמרץ ירד לאפס לקראת חג המולד (ה-25 בדצמבר) ללא שינויים משמעותיים: "אין כל ספק שמדובר בדגל אדום. אם המגמות ימשיכו, לא תהיה לנו ברירה מלבד לנקוט בצעדים דרסטיים ודרמטיים", הוא אמר.

כיום ישנם כ-7,800 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, עלייה של 89% בתוך שבועיים בלבד. אם לא די בכך, ניוסאם חשף כי 12% מתושבי קליפורניה שמאובחנים כנשאי הנגיף, נזקקים לאשפוז בתוך 2-3 שבועות.

 

 

החשש הגדול ביותר הוא בנוגע לתפוסת המיטות ביחידות לטיפול נמרץ, שעלתה בשבועיים האחרונים ב-67%. אם מגמה זו אכן תימשך, עד אמצע החודש המדינה תגיע לתפוסה של 112% בטיפול נמרץ.

ד"ר מארק גאלי, מזכיר הבריאות של קליפורניה, הוסיף כי שיעור המאושפזים בטיפול נמרץ מדאיג ביותר על אף שהוא משתנה ממחוז למחוז: "בשורה התחתונה, תפוסת המיטות בטיפול נמרץ היא הגורם שיכריע אם יוכרזו מגבלות חדשות ומחמירות יותר", הוא הסביר, "כאשר מספר המיטות הפנויות הולך ואוזל, לפעמים עוד לפני זה, אנחנו רואים שזה מתורגם לבעיות נוספות. למשל, כדי להגביר את הקיבולת של היחידה, מוסיפים מיטות במקומות שבדרך כלל אין. זה גורם לירידה באיכות הטיפול, וזו תוצאה שאנחנו לא רוצים לראות".

 

העומס בבתי החולים מעורר דאגה רבה בלשכת המושל  (צילום: Shutterstock)

 

ד"ר גאלי אף הסביר כי בשונה למספר הנשאים שמאובחנים בכל יום, הזינוק בחולים שמאושפזים בבתי החולים מורגש רק כעבור כמה שבועות. לכן, נשקלת האפשרות להטיל את המגבלות כבר היום, לפני שמערכת הבריאות תגיע לקריסה.

"להערכתי, עד אמצע החודש אנחנו כבר נתקרב לנקודת האל חזור, ולכן אנחנו רוצים לפעול כמה שיותר כדי להוריד את התחלואה, ואז נוכל להתמודד עם הנעשה בבתי החולים", הסביר מזכיר הבריאות.

גם רשויות הבריאות המקומיות נערכות לקראת חורף קשה במיוחד. כך למשל, בלוס אנג'לס - מחוז שבו מספר המאושפזים זינק בשבועיים האחרונים ב-93% - נכנסו לתוקף היום מגבלות חדשות, שבין היתר אוסרות על ישיבה במסעדות וברים, כמו גם על מפגשים עם אנשים שאינם מתגוררים באותו הבית.

 

 

במחוז המאוכלס ביותר בארצות הברית אובחנו היום 5,150 נשאים חדשים: "זו כמות גבוהה באופן חריג, ולא נוכל לעמוד בזינוק נוסף בתחלואה", אמרה ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור בלוס אנג'לס.

נדמה שהמצב בבתי החולים קשה עוד יותר במחוז סנטה קלרה, בצפון המדינה, שם אחד מכל עשרה מאושפזים הוא חולה קורונה: "אם המגמות יימשכו, בתוך שלושה שבועות לא יהיו לנו מיטות אשפוז פנויות", הזהירה ד"ר שרה קודי, קצינת הבריאות המקומית.

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: AP)

 

החדשות הטובות ביותר מבחינת קליפורניה הן שבאמצע החודש המדינה צפויה לקבל כ-327 אלף מנות של החיסון של פייזר: "שקיפות, שוויון ובטיחות ימשיכו להיות הקו המנחה שלנו כאשר נתחיל בהפצת החיסון", הוא אמר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE