הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה פתוח ומה סגור בלוס אנג'לס? עושים סדר במגבלות הקורונה החדשות
היום נכנסה לתוקף ההנחייה החדשה, במסגרתה יאסר על מפגשים בין משפחות שונות. מרבית בתי העסק יישארו פתוחים, אך מספר הלקוחות שיוכלו להיכנס לחנות בכל רגע נתון יוגבל עוד יותר. לעומת זאת, מסעדות וברים ימשיכו במתכונת של משלוחים וטייק אוויי, בהתאם לצו שנכנס לתוקף בשבוע שעבר

ברחבי מחוז לוס אנג'לס נכנסה לתוקף היום (שני) הנחיית "הישארו בבית" החדשה, וזאת על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה, החולים המאושפזים בבתי החולים ומקרי המוות. כך על פי מחלקת בריאות הציבור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ההנחייה החדשה אומנם לא גורפת כמו זו שגובשה בשבועות הראשונים של המשבר, אך כעת במחוז לוס אנג'לס קיימות המגבלות המחמירות ביותר ברחבי קליפורניה.

כניסתה לתוקף של ההנחייה החדשה מתרחשת כיממה לאחר שדווח על 5,014 נשאים חדשים ו-16 מקרי מוות, כך שסך נשאי הנגיף שאובחנו עד כה בלוס אנג'לס מתקרב ל-400 אלף (נכון להיום עומד על כ-395 אלף). בנוסף, סך קורבנות הנגיף במחוז עלה ל-7,639. אם לא די בכך, יותר מאלפיים חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים.

 

 

חשוב לזכור כי בפועל קיימות שתי הנחיות - אחת ברמת המדינה ואחת ברמת המחוז - ושתיהן יישארו בתוקף למשך לפחות שלושה שבועות (ברמת המחוז עד ה-20 בדצמבר, ברמת המדינה עד ה-21 בדצמבר).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מפגשים ביתיים

במסגרת ההנחייה החדשה, אסור לערוך התקהלויות או מפגשים ביתיים ביחד עם אנשים שאינם מתגוררים באותו הבית. עם זאת, זכויות אזרחיות בסיסיות, למשל הגעה לבית כנסת או השתתפות בהפגנה, עדיין מתאפשרות.

 

מסעדות וברים

עוד לפני הצגת המגבלות החדשות ביום שישי, רשויות הבריאות במחוז לוס אנג'לס הודיעו בתחילת שבוע שעבר כי הוחלט לסגור את כלל אזורי הישיבה במסעדות וברים, בין אם מדובר בחלל פתוח או סגור. בזמנו הוסבר כי ההחלטה נובעת מכך שהסועדים נאלצים להוריד את המסכות כאשר הם אוכלים או שותים, דבר שבהכרח מגביר את הסיכויים להעברת הנגיף מאדם לאדם.

מלבד מסעדות בעיר פסדינה (בה יש מחלקת בריאות עצמאית), ביום רביעי שעבר נאלצו כלל המסעדות והברים לסגור את אזורי הישיבה. חשוב להבהיר כי אותם בתי עסק יכולים להמשיך בפעילותם באמצעות שירותי משלוחים וטייק אוויי.

 

חנויות, עסקי טיפוח ואטרקציות

נהלים שכבר הספקנו להתרגל אליהם, למשל חבישת מסכות ושמירה על ריחוק חברתי, עדיין קיימים במסגרת ההנחייה החדשה. עם פרסום המגבלות החדשות, ראשי המחוז אמרו שעשו מאמצים גדולים כדי למנוע סגר מלא, ולכן גובש מתווה שיאפשר את המשך פעילותם של מרבית בתי העסק. עם זאת, ישנם עסקים רבים שייאלצו להגביל את כמות הנכנסים (יותר ממה שהגבילו עד כה):

  • בית עסק חיוני (סופרמרקט, חנות כלבו, בית מרקחת) - עד 35% מהתפוסה המלאה.
  • בית עסק שאינו חיוני (חנות בגדים, מרכזי קניות) - עד 20% מהתפוסה המלאה.
  • שירותי טיפוח אישי (מכוני יופי, מכון קעקועים, מכון מסאז'ים) - עד 25% מהתפוסה המלאה, לקוחות מחויבים לקבוע תור מראש כדי למנוע התקהלות; שירותים המצריכים הורדת מסכה, למשל פירסינג באף, אסורים.
  • ספריות עירוניות - עד 20% מהתפוסה המלאה
  • חדרי כושר הפועלים בחללים פתוחים - עד 50%, אסור להוריד מסכות גם כאשר מתאמנים (מותר להוריד בשחייה)
  • מוזיאונים, גני חיות, גנים בוטניים הפועלים בחללים פתוחים - עד 50% מהתפוסה המלאה

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

פארקים, חופים וגני שעשועים

במחלקת הפארקים והגנים של המחוז הבהירו כי שבילי הליכה, פארקים והחופים יישארו פתוחים במהלך השבועות הקרובים. עם זאת, מותר יהיה לבלות בהם רק עם אנשים המתגוררים באותו הבית.

גני שעשועים עירוניים יישארו סגורים (מלבד אלו בבתי הספר), ויאסר השימוש במתקני כושר ומגרשי ספורט במקומות סגורים. קיום משחקי ספורט של קבוצות יאסר אף הוא.

לעומת זאת, מצעדים, אולמות קולנוע 'דרייב אין' כן יתאפשרו, בתנאי שכלל הנמצאים בתוך הרכב מתגוררים באותו בית.

 

גן שעשועים בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

בתי הספר ומוסדות לימוד אחרים

בכל הנוגע לגני הילדים ובתי ספר, רק מוסדות החינוך שקיבלו אישור על כך יכולים להיפתח. במידה שישנם שלושה או יותר מקרים של קורונה בתוך פרק זמן של שבועיים, על בית הספר להיסגר ל-14 יום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE