הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התובע הכללי מעורר את זעמו של הנשיא טראמפ: "לא ראינו הוכחות להונאה שהייתה יכולה 'להפוך את הבחירות'"
על אף טענות הנשיא היוצא טראמפ, לפיהן "הדמוקרטים גנבו את הבחירות", גם התובע הכללי שנחשב למקורבו שלל את האפשרות על הסף. "אחת הטענות המרכזיות הייתה לגבי הונאה שיטתית, ועד כה לא ראינו שום הוכחה שיכולה לאשש את הטענה", הוא הסביר

משרד המשפטים האמריקאי לא מצא הוכחות כלשהן על הונאת מצביעים, בטח שלא הונאה כה רחבה שהייתה הופכת את תוצאות הבחירות לנשיאות. כך אמר העומד בראש משרד המשפטים, התובע הכללי וויליאם בר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע הכללי בר (צילום: AP)

 

בשיחה עם סוכנות הידיעות AP, התובע הכללי בר אמר שתובעים פדרליים וסוכני FBI חקרו את העניין לעומק, בהתבסס על תלונות ספציפיות שהוגשו, אך לא נמצאו ראיות להונאת מצביעים: "עד כה לא ראינו הונאה שהייתה יכולה לגרום לתוצאה שונה בבחירות", הוא אמר.

בפועל, אמירותיו של בר סותרות את טענות הנשיא טראמפ ועורכי דינו, שמאז יום הבחירות טוענים שהדמוקרטים "גנבו את הבחירות". הנשיא עצמו מסרב להכיר בתוצאות ובניצחונו של הנשיא הנבחר ביידן.

העובדה שבר בחר להצהיר על יושר הבחירות הפתיעה רבים, שכן הוא נחשב למקורב לנשיא היוצא ואחד מתומכיו הגדולים. לפני הבחירות, בר אמר פעמים רבות שהוא מתנגד להצבעה בדואר, לטענתו מכיוון שמדובר ב"מערכת פגיעה שניתן לנצל אותה". גם לאחר הבחירות בר המשיך בקו זה, כאשר הורה לכלל התובעים הפדרליים לחקור טיעונים על הונאת מצביעים עוד לפני אישור התוצאות, חרף העובדה שגם אז לא היו ראיות כלשהן שהצביעו על כך.

חשוב להבהיר כי מהלך זה נחשב לחריג למדי, שכן עד כה חקירות התבצעו רק לאחר מסירת התוצאות הסופיות. בעקבות החלטת בר לאפשר פתיחת חקירות עוד קודם לכן, האחראי על בחירות במשרד המשפטים התפטר מתפקידו.

 

הצוות המשפטי של הנשיא: ג'וליאני וסידני פאוול (צילום: Shutterstock)

 

מאז ה-7 בנובמבר, בו רוב הרשתות בארה"ב הכריזו על ניצחונו של ביידן בבחירות, בקמפיין טראמפ עושים הכל כדי למנוע את העברת השלטון לדמוקרטים.

בראש הצוות המשפטי של טראמפ עומד עורך דינו, רודי ג'וליאני, שטען פעם אחר פעם ש"מיליוני קולות נספרו שלא כחוק". בפועל, ג'וליאני ושאר אנשי הצוות המשפטי לא סיפקו הוכחות או ראיות כלשהן, וכמעט כל העתירות שהוגשו ע"י הקמפיין נדחו על הסף.

חלק מהטענות אינן חדשות, למשל אלו הנוגעות לסוגיית התאמת החתימה על פתקי ההצבעה שנשלחו בדאור. אך חלק מהטענות, בעיקר כאלו שהוצגו ע"י סידני פאוול (עורכת דין שהייתה בצוות המשפטי עד לא מזמן), די מופרכות. לדוגמה, פאוול טענה שוונצואלה יצרה את התוכנה שעמה סופרים את הקולות, בהוראת הוגו צ'אבס (הנשיא לשעבר שמת ב-2013).

פאוול סולקה מהצוות המשפטי לאחר שאיימה "לפוצץ את ג'ורג'יה עם עתירה תנכית". בר אומנם לא הזכיר את שמה של פאוול, אך התייחס לדבריה: "ישנה טענה אחת על הונאה שיטתית, בה נאמר שמכונות תוכנתו כדי לשנות את תוצאות הבחירות. אנשי המשרד לביטחון המולדת ומשרד המשפטים חקרו את העניין, ועד כה לא ראינו שום הוכחה שיכולה לאשש את הטענה", סיפר בר.

עם או בלי קשר, התובע הכללי הגיע לפני זמן קצר לבית הלבן, שם ייפגש עם הנשיא היוצא.

 

הנשיא טראמפ והתובע הכללי ביל בר (צילום: Getty Images)

 

דבריו של בר פורסמו כיממה בלבד לאחר ששתי מדינות נוספות, אריזונה ו-וויסקונסין, אישרו את תוצאות הבחירות לנשיאות והעניקו ניצחון רשמי לנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE