הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טירוף - סטודנטים שלחו עצומה לראשי האוניברסיטה: "יש לאסור על השימוש במילה שחור"
פוליטיקת הזהויות מקצינה - הפעם בבריטניה, שם סטודנטים באוניברסיטת מנצ'סטר בחרו לאסור על השימוש במילה בהיקשרים רבים - "מורשת של דיכוי"

סטודנטים מאוניברסיטת מנצ'סטר דרשו לאסור על המילה "שחור" כשהיא משמשת בהיקשר לביטוי שלילי כמו המילה "סחיטה" (Blackmail) משום שהיא "מחלקת" בין בני אדם.

כן באמת.

העצומה הוגשה בידי צוות מחקר של מספר אוניברסיטאות שבחן את היחס אל אנשי צוות וסגל שחורים, אסייתים מיעוטים אחרים (ראשי תיבות BAME).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העצומה כללה דו"ח אשר ציין את דאגותיהם של אנשים שחורים, שהביעו "חששות לשוניות הקשורות לביטויים שליליים" כמו "סחיטה" ו"כבשה שחורה".

לאחר שהדו"ח תייג את השימוש במילים שכללו "שחור" כ"מפלג ולא מכליל", דרשה התאחדות הסטודנטים באוניברסיטה כי "כל שימוש במילה "שחור" כתואר לביטוי קונוטציות שליליות" ייאסר במחקר, בעבודות סמינר, בשקופיות הרצאה, ובספרים שפרסמו פרופסורים.

סטודנטים טענו כי מילים כאלה התבססו על "היסטוריה קולוניאלית" ויש לבטלן לאור תנועת החיים השחורים - Black Lives Matter.

עם זאת, הלקסיקונוגרף, ג'ונאתון גרי,ן הצביע על כך שטענות כאלה שגויות לחלוטין בהתחשב בכך שסביבת הרקע של "פוליטיקה של זהות" "פשוט לא הייתה שם ברגע יצירת מטבעות הלשון".

כמו באמריקה, גם בבריטניה סטודנטים רבים הוכנעו להאמין כי אחת המטרות העיקריות ללימודים באוניברסיטה היא לעשות לובי על איסור דיבור ומילים.

עוד בספטמבר הודיעה אוניברסיטת בריסטול כי תפגע בשפה "תרבות דיאטה ופטפוביה" כדי לא לפגוע באנשים שמנים ובעלי הפרעת אכילה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE