הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מריחואנה - 'אין', סיגריות - 'אאוט': סן פרנסיסקו תאסור על עישון בבתים
מועצת המפקחים העירונית הצביעה בעד הצעת החוק, שכעת עוברת לשולחנה של ראשת העיר. האיסור נובע מהרצון לצמצם את הנזק שנגרם כתוצאה מעישון פאסיבי, אך ברגע האחרון מריחואנה הוצאה מהרשימה. "בניגוד לסיגריות, החוק בקליפורניה אינו מתיר לעשן ג'וינט ברחוב או בפינת עישון ציבורית"

סן פרנסיסקו הפכה לעיר הגדולה ביותר בארצות הברית שאוסרת על עישון מוצרי טבק - סיגריות, סיגרים וכדומה - בתוך דירות פרטיות, וזאת על רקע הפגיעה הבריאותית שנגרם כתוצא מעישון פאסיבי. לעומת זאת, האיסור לא יחול על עישון של מוצרי מריחואנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

עם 10 תומכים ומתנגד בודד, מועצת המפקחים של העירייה אישרה את החוק המקומי החדש אמש (שלישי). תחילה תוכנן לאסור גם על עישון ג'וינטים בתוך בתי דירות, אולם בסופו של דבר הוחלט שלא להכליל מוצרי מריחואנה ברשימה מכיוון שמדובר במקום היחיד שבו מותר (לפי החוק) לתושבי קליפורניה לעשן קנאביס (החוק אוסר על עישון הסם במקומות ציבוריים).

"בניגוד למעשני מוצרי הטבק, שלהם מותר לצאת מהבית ולעשן סיגריה במדרכה או במקום אחר, למי שמעשן ג'וינט אין חלופה חוקית אחרת", הסביר רפאל מנדלמן, חבר במועצה.

למעשה, סן פרנסיסקו מצטרפת כעת ל-63 רשויות מקומיות נוספות - ערים ומחוזות - שאישרו הצעות חוק דומות. תומכי החוק סבורים שהוא ישפר את מצב הבריאותי של אנשים שמתגוררים בבתי דירות, בייחוד בשכונות העניות ביותר. לעומת זאת, המתנגדים טוענים שמדובר בהפרה של זכותם הבסיסית לקבל חופש פעולה בביתם.

כעת הצעת החוק עוברת לשולחנה של ראשת העיר, לונדון בריד, והחוק ייכנס לתוקף 30 יום לאחר שזו תחתום עליו. בפועל, מי שאחראים על אכיפת החוק הם אנשי מחלקת בריאות הציבור. תחילה, מי שיפר את החוק יקבל אזהרה, אך מי שעובר על החוק פעמים רבות עלול להיקנס בעד אלף דולר.

עישון סיגריות גורם למותם של קרוב לחצי אמריקאים בשנה, לרבות יותר מ-40 אלף שמתים כתוצאה מעישון פאסיבי, כך על פי נתוני המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE