הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הגל השני שממנו חששנו": תחלואת הקורונה בניו יורק מזנקת לשיאים חדשים
בפעם הראשונה מאז סוף חודש אפריל, סך הנשאים שמאובחנים בכל יום בחמשת רובעי העיר מתקרב לאלפיים. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לטפס ועומד כיום על כ-5%, ומספר המאושפזים ממשיך לעלות אף הוא. ראש העיר: "הנתונים נעים בכיוון הלא נכון"

בניו יורק ממשיכים לעקוב בדאגה אחר התפרצות הקורונה ברחבי העיר, בייחוד לאור העלייה המשמעותית שנרשמה בשלושה 'נתוני קורונה' מרכזיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

"זה הגל השני שממנו חששנו", הודה הבוקר (חמישי) ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, שהוסיף כי מספר הנשאים המאובחנים בכל יום מתקרב לאלפיים, בפעם הראשונה מאז סוף חודש אפריל.

אם לא די בכך, ממוצע הבדיקות החיוביות בחמשת רובעי העיר ממשיך לטפס ועומד היום על כ-5%. לפני שבועיים בלבד, ראש העיר הורה לסגור את כלל בתי הספר ולהעביר את התלמידים ללימודים מהבית כאשר נתון זה הגיע ל-3%. ממוצע הבדיקות החיוביות בשבוע החולף היה נמוך עוד יותר, בסביבות 1% בלבד, לפני חודש אוקטובר.

 

 

מוקדם יותר השבוע דה-בלאזיו הכריז על המועד שבו בתי הספר יפתחו מחדש (מוסדות החינוך הראשונים יעשו זאת ב-7 בדצמבר), במקביל לכך שהודיע על ביטול הרף שנקבע לסגירתם (3%).

הזינוק בתחלואה מורגש גם בבתי החולים, שכן מספר הנדבקים הזקוקים לאשפוז עלה בשלושת השבועות האחרונים ב-120%. "אנחנו רואים שהנתונים נעים בכיוון הלא-נכון ומגיעים לרמות שלא חווינו מזה תקופה ארוכה", הסביר דה-בלאזיו.

 

עומדים בתור לבדיקת קורונה בניו יורק (צילום: רויטרס)

 

המתרחש בניו יורק - זינוק חד בשלושת 'נתוני הקורונה' הקריטיים - אינו שונה מהנעשה בשאר אזורי ארצות הברית, בייחוד בערים הגדולות כמו לוס אנג'לס, שיקגו, סן פרנסיסקו ומיאמי. רשויות הבריאות ברחבי המדינה טוענות שמדובר ב'אפקט חג ההודיה'.

בפעם הראשונה מתחילת המשבר, אתמול ארה"ב חצתה את רף 100 אלף המאושפזים. כמו כן, יום רביעי היה היום הקטלני ביותר מתחילת המגיפה עם 2,804 קורבנות. בנוסף, יותר מ-200 אלף נשאים אובחנו אתמול, כ-5 אלף פחות מהשיא שנקבע ביום שישי האחרון.

ד"ר רוברט רדפילד, מנהל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), הסביר שממוצע המתים בכל יום נע בין 1,500 ל-2,500, והנתון רק יעלה ככל שניכנס לחורף: "אנחנו בהחלט מודאגים מהתמותה. לצערי הרב, אני חושב שאנחנו עלולים להגיע ל-450 אלף קורבנות עד חודש פברואר", הוא אמר.

אתמול חשף מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, שפייזר צפויה להעביר למדינה כ-170 אלף מנות חיסון נגד קורונה עד אמצע חודש דצמבר: "אם התהליך יימשך כפי שקרה עד כה וכל האישורים הנדרשים יתקבלו, אנחנו מאמינים שנקבל את החיסון ב-15 בדצמבר", הוא הסביר. 

 

 

רשויות הבריאות במדינה מקוות שהגעת החיסון תשפיע באופן מיידי, שכן הראשונים שיקבלו את החיסון הם בעלי מחלות רקע ועובדים במערכת הבריאות ואכיפת החוק במדינה. בנוסף, ישנם כ-210 אלף דיירי ועובדי בתי האבות שגם הם צפויים להיות מהראשונים שיקבלו את החיסון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE