הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדיניות סגר על סף הכרזה ברחבי קליפורניה: חיסון לקורונה יחולק במדינה כבר החודש
מושל המדינה הציג את המדיניות החדשה, שצפויה להיכנס לתוקף ב-5 מתוך 6 אזורים כבר בימים הקרובים, כאשר כמות המיטות הפנויות בטיפול נמרץ תרד מתחת ל-15%. במסגרת ההנחייה, מרבית העסקים שאינם חיוניים ייסגרו, ומגבלות יוטלו על סופרמרקטים וכדומה. המושל: "התקופה המאתגרת ביותר מאז שהחלה המגיפה העולמית"

מרבית בתי העסק ברחבי קליפורניה ייאלצו להיסגר או לחילופין להמשיך בפעילותם תחת מגבלות נוספות בתוך מספר ימים, כך עולה מדבריו של מושל המדינה, גאווין ניוסאם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם כבישי לוס אנג'לס שוב יתרוקנו? (צילום: Getty Images)

 

המושל ערך מוקדם יותר היום (חמישי) מסיבת עיתונאים שבה הציג את מדיניות "הישארו בבית" החדשה, וזאת בעקבות שיאי התחלואה והעומס בבתי החולים. במסגרת ההנחייה החדשה, המדינה תחולק לחמישה אזורים - צפון קליפורניה, אזור מפרץ סן פרנסיסקו, אזור סקרמנטו, עמק סן חואקין ודרום קליפורניה.

 

 

המדיניות תיכנס לתוקף בכל אזור כאשר כמות המיטות הפנויות ביחידות לטיפול נמרץ תרד מתחת ל-15%, והמושל הסביר שזה צפוי לקרות בארבעה מתוך חמשת האזורים בתוך מספר ימים, יתכן כבר בסוף השבוע הקרוב. נכון להיום, מפרץ סן פרנסיסקו הוא האזור היחיד שבו לא צפויות מגבלות חדשות בשלב זה.

 

צפו במסיבת העיתונאים של המושל:

 

כאשר המדיניות תחול באחד האזורים, בתי עסק ומקומות בילוי רבים ייסגרו לחלוטין, לרבות מספרות, מכוני יופי, ברים, מבשלות בירה, יקבים, בתי קזינו וגני שעשועים. לעומת זאת, מסעדות יוכלו להמשיך בפעילותם באמצעות משלוחים ושירותי טייק אוויי, וחנויות שהוגדרו כחיוניות - למשל סופרמרקטים - ייאלצו להגביל את כמות הנכנסים ב-20% מהתפוסה הרגילה. בנוסף, מלבד מוסדות החינוך שקיבלו אישור מיוחד להישאר פתוחים, כלל בתי הספר יישארו סגורים.

 

 

ראוי להזכיר כי מרגע ההכרזה, על הרשויות המקומיות לסגור (או ליישם את המגבלות) בבתי העסק השונים בתוך 48 שעות. כמו כן, חשוב לציין כי המגבלות וסגירת העסקים יימשכו לפחות שלושה שבועות.

"בשורה התחתונה, מערכת הבריאות בקליפורניה תקרוס אם לא נפעל עכשיו", הסביר ניוסאם.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בהמשך, המושל הסביר שקליפורניה צפויה לקבל כ-330 אלף מנות חיסון לקורונה מפייזר כבר באמצע החודש, ובדומה להמלצת ה-CDC, הראשונים שיקבלו את החיסון יהיו עובדי בתי החולים והמרפאות, קשישים המתגוררים בבתי אבות ואנשים שנמצאים בקבוצת הסיכון.

"אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה ואני סבור שזו תהיה הפעם האחרונה שבה נצטרך להורות על מדיניות 'הישארו בבית'", אמר ניוסאם והמשיך, "אבל במקביל, זו גם התקופה המאתגרת ביותר מאז שהחלה המגיפה העולמית".

 

 

אתמול קליפורניה דיווחה על יותר מ-20 אלף נשאי נגיף הקורונה חדשים - שיא יומי חדש. אם לא די בכך, ישנם יותר מ-8,500 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, מתוכם כאלפיים בטיפול נמרץ. המשמעות היא שברחבי המדינה ישנן פחות מאלפיים מיטות פנויות בטיפול נמרץ.

"אם אי פעם היה רגע שבו צריך להניח בצד את כל הספקות, הסקפטיות, הציניות, האידיאולוגיות וכל שיקולים אחרים, זה הזמן. מדובר בחיי אדם, ורבים ימותו אם לא נתגייס למשימה", סיכם המושל.

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: AP)

 

בפועל, המדיניות החדשה לא תורגש בלוס אנג'לס, שכן במחוז כבר הוכרזה הנחיית "הישארו בבית" שנכנסה לתוקף בתחילת השבוע והביאה לסגירת מסעדות (מלבד שירותי משלוחים וטייק אוויי).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE