הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוסרו המכשולים: פרויקט "מרכז וורנר" בוואלי לוס אנג'לס יוצא לדרך
בניין משרדים בן 28 קומות יוקם במתחם ויחובר לשני בתי מלון חדשים. יותר מ-1,400 יחידות דיור ייבנו, אך גולת הכותרת של הפרויקט היא מתחם הבידור העצום שיכיל 10 אלף מושבים. מועצת העיר אישרה את התוכניות ועבודה הבנייה יחלו בעוד כשנתיים. נציג במועצה: "מדובר במיני-עיר בתוך לוס אנג'לס"

מועצת עיריית לוס אנג'לס הצביעה השבוע בעד התוכנית הפיתוח למערב הוואלי (עמק סן פרננדו) בשכונת וודלנד הילס, פרויקט שכולל שני בתי מלון, אולם ספורט ובידור, בניין משרדים בן 28 קומות וכ-1,400 יחידות דיור חדשות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עם 14 תומכים וללא מתנגדים, חברי המועצה אישרו את תוכניות הבנייה של פרויקט "Promenade 2035", שיקום במרכז וורנר (בסמוך למרכז הקניות טופנגה קניון ולווילג'). המטרה היא ליצור מעין "דאונטאון" לאזור הוואלי, שיכלול גם סופרמרקטים חדשים, פארקים וכדומה. עלות הפרויקט נאמדת ביותר ממיליארד דולר.

אחד התומכים הגדולים בפרויקט הוא בוב בלומנפלד, חבר במועצת העיר המייצג את וודלנד הילס. לדבריו, הבחירה לשלב יחידות דיור ביחד עם מסעדות, פארקים ומשרדים תסייע לשמור על איכות הסביבה: "בפועל מדובר במיני-עיר בתוך לוס אנג'לס", הסביר בלומנפלד, "כאשר עובדים, מבלים ומתגוררים באותו אזור, כבר אין צורך לנסוע ברחבי העיר. זה יפחית את עומסי התנועה ויסייע לאיכות הסביבה".

 

 

מי שעומדת מאחורי הפרויקט היא חברת ווסטפילד המפעילה את מרכז הקניות הסמוך, וכחלק מההסכם שנחתם עמה, כ-5% מיחידות הדיור יוקצו לטובת משפחות שמרוויחות פחות ממחצית השכר החציוני באזור (שעומד כיום על כ-77 אלף דולר בשנה).

לפי ההערכות, עבודות הבנייה יחלו בעוד כשנתיים, כאשר כל בניין צפוי להיפתח במועד שונה. עבודות הבנייה צפויות להסתיים רק לקראת השנה 2033.

 

 

הפרויקט השאפתני יקום על שטח בגודל 34 אקר (כ-138 דונם) בין הרחובות טופנגה קניון, אוקסנארד, אוונסמאות' וארווין.

כאמור, בניין משרדים בן 28 קומות ייבנה במקום, ובכך יהפוך למגדל הגבוה ביותר באזור הוואלי. מעבר לכך שיכיל שטח משרדי בגודל של כ-68 אלף מ"ר, המגדל יתחבר גם לשני בתי מלון (ובהם כ-600 חדרים יחדיו). מעבר לכך, ייבנה שטח מסחרי בגודל 26 אלף מ"ר (לחנויות, בתי קפה ומסעדות), וברחבי מרכז וורנר יוקמו מגרשי חנייה לכ-6,000 רכבים. 

 

 

גולת הכותרת של הפרויקט הינה מתחם הבידור והספורט, שיכיל עד 10 אלף מושבים (במקור היו תוכניות לבנות אצטדיון שיכיל 15 אלף מושבים, אולם בסופו של דבר הוחלט לבנות מתחם מעט קטן יותר ולהגדיל את השטח המשרדי במקום).

עוד נמסר כי הפרויקט יביא ליצירת 11 אלף מקומות עבודה בתחום הבנייה, ולאחר תום עבודות הבנייה יהיו קרוב ל-10 אלף עובדים קבועים (בכלל החנויות, מסעדות, וכדומה).

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE