הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלכלני ארה"ב חוששים: הואטה התאוששות המשק, יידרשו שנים כדי להחזיר את המשרות שאבדו
נובמבר היה החודש החמישי ברציפות שבו כמות המשרות שמתווספות למשק נמצאת בירידה, וזו גם הכמות הקטנה ביותר שנרשמה מאז אפריל. כעת, כאשר ערים רבות מטילות מגבלות חדשות, כלכלנים מודאגים וסבורים ששיא המשבר עוד לפנינו

דו"ח התעסוקה החודשי שפורסם ע"י משרד העבודה בוושינגטון הבוקר (שישי) מאשש את החשש של כלכלני ארצות הברית: קצב ההתאוששות של המשק האמריקאי הולך ויורד, ויתכן שיעברו מספר שנים עד שניתן יהיה להחזיר את כלל המשרות שנמחקו במשבר הנוכחי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

במהלך חודש נובמבר נוספו 245 אלף משרות חדשות למשק האמריקאי, כך עולה מהדו"ח. מדובר בנתון מאכזב ביותר, שכן כלכלני וול סטריט העריכו ש-470 אלף משרות יתווספו למשק במהלך חודש שעבר.

אם לא די בכך, מדובר בירידה משמעותית לעומת 610 אלף המשרות שנוספו באוקטובר. בנוסף, מדובר בתוספת המשרות החודשית הנמוכה ביותר שנרשמה מאז חודש אפריל, והחודש החמישי ברציפות שבו נרשמת מגמת ירידה.

החדשות הטובות ביותר בדו"ח הן הירידה הקלה בשיעור האבטלה, שעמד על 6.9% באוקטובר וכיום עומד על 6.7%. עם זאת, הדו"ח מראה שהכלכלה האמריקאית עדיין מתקשה לצאת מהמשבר.

ההתאוששות הכלכלית צפויה להימשך זמן רב, בייחוד כעת כאשר רשויות מקומיות רבות - למשל לוס אנג'לס וניו יורק - הורו על סגירת עסקים נוספת.

בימים כתיקונם, תוספת של קרוב לרבע מיליון משרות למשק הייתה נחשבת לחודש טוב למדי. אך לכלכלה האמריקאית עדיין חסרות כ-9.8 מיליון משרות (בהשוואה לחודש פברואר). אם תהליך ההתאוששות יימשך בקצב הנוכחי, כמות המשרות במשק תחזור לרמות שנרשמו לפני המשבר רק לקראת מרץ 2024.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE