הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדוע אתם לא צריך להילחץ מהזן החדש של נגיף הקורונה
זן חדש של הנגיף קוביד-19 זוהה בדרום מזרח אנגליה, מסר שר הבריאות של בריטניה מאט הנקוק. נראה כי סוג חדש זה של הנגיף עשוי להתפשט מהר יותר, מה שיוביל למקרים נוספים. אין שום אינדיקציה שזה עלול לגרום למחלה חמורה יותר. בנוסף, מומחים אומרים שזה "לא סביר" שהוא לא יגיב לחיסון.

שר הבריאות של בריטניה, מאט הנקוק, אמר בהצהרה לפרלמנט ב-14 בדצמבר כי זוהה זן חדש של נגיף הקורונה בדרום מזרח אנגליה. לדבריו, נראה שהזן החדש שזוהה של SARS-CoV-2 מתפשט מהר יותר מאשר זנים קיימים אחרים של הנגיף.

עד כה זוהו יותר מ-1,000 מקרים שנגרמו על ידי הגרסה החדשה של נגיף הקורונה, בעיקר בדרום אנגליה, הסביר הנקוק. וכרגע המספרים "גדלים במהירות". בנוסף הוא עדכן שארגון הבריאות העולמי (WHO) קיבל הודעה על ההתפתחות, ומחלקת בריאות הציבור באנגליה ממשיכה בניתוח המצב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Mutant Coronavirus strain in UK: Is it more dangerous, what does it mean  for vaccine, and other questions answered- Technology News, Firstpost

 

הנקוק גם הדגיש כי אין אינדיקציה לכך שהזן החדש של הנגיף שגורם לקוביד-19 עלול לגרום למחלה חמורה יותר. בנוסף, זה "מאוד לא סביר" כי הזן זה לא יגיב לחיסון, עם זאת חשוב להמשיך לעמוד על המשמר.

מה זה אומר שיש זן חדש של נגיף הקורונה?

בריאן לאבוס, פרופסור בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת נבאדה, לאס וגאס, אמר כי אין באמת הגדרה מוצקה של מהו הזן חדש. "באופן כללי, זה אומר כי הווירוס שונה או באופן שבו הוא מתפשט או הדרך בה הוא יש לו אינטראקציה עם המערכת החיסונית, בשל מוטציה אחת או יותר".  

מדענים מסוגלים לזהות זנים חדשים כי הם באופן קבוע דוגמים רצף מהחומר הגנטי של הנגיף כדי לחפש שינויים, הוא הסביר.

"כאשר אנו רואים את השינויים האלה באנשים שיש להם מחלה מעט שונה, או מישהו יכול בקלות רבה יותר להפיץ את הנגיף לאחרים, היינו יודעים שאנו רואים זן חדש, זה יותר לגבי של ההשפעה של השינויים האלו ולא רק העובדה שיש שינויים מלכתחילה."

 

 

 

אנחנו צריכים להיות מודאגים לגבי זה?

לא בהכרח, וירוסים עוברים מוטציה כל הזמן. זה אירוע נורמלי וטבעי שקורה כשהנגיף משתכפל. רק בגלל שיש מוטציה לא אומר שיש סיבה לדאגה.

"במוטציות רבות אין השפעה על הנגיף, כמו שיש הרבה יתירות בקוד הגנטי. חלקם דווקא מזיקים לנגיף ומקשים על התפשטותו, ואלה ייעלמו במהירות מהאוכלוסייה", אמר. "אלה שמסייעים לו לשרוד או להתפשט ביתר קלות הם אלה שנוגעים לנו".

"אם הזן הזה יתפשט בקלות רבה יותר או יגרום למחלה חמורה יותר, זה יהיה מדאיג. אבל מוטציות שיכולות לעשות את זה הן נדירות", הסביר לאבוס. "לכן לא דיברנו על אלפי זנים שונים של הנגיף בחומרה בעבר". בנוגע לזן החדש שזוהה בבריטניה-  המוטציות נמצאות בחלבון הקוצים, מה שיכול לאפשר לו להתפשט בקלות רבה יותר.

"אם זה יתפשט בקלות רבה יותר, אנחנו הולכים להיות מודאגים לגבי זה", אמר  לאבוס. עם זאת, "זה עדיין בחקירה אם זה אכן המקרה."

האם החיסונים עדיין יהיו יעילים נגד הזן החדש?

לאבוס הסכים עם הערכתו של הנקוק, ואמר כי לא סביר שהזן החדש ישפיע אם החיסונים יעבדו.

"כשאנחנו מפתחים חיסונים, אנחנו יודעים שהנגיף הוא מטרה נעה, אז זה מובנה בעיצוב של החיסון", הוא הוסיף. "אנחנו עדיין לא מבינים מה המשמעות של המוטציה הזו, שלא לדבר על השפעתה על יעילות החיסון. עם זאת, לא סביר שזה יהיה המצב".

ככל שמגפת הקרונה נמשכת, חשוב לעמוד על המשמר, לא משנה היכן אתה נמצא.גם אם כבר חוסנתם, או שהחלמתם מהדבקות בקורונה, יש צורך להמשיך לפעול על פי כל אמצעי הזהירות המומלצים.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מקור מהימן להנחיות, ממליץ  לחבוש מסכה, לשטוף ידיים ולהתנתק פיזית מאחרים כמידת האפשר כדי להגן על עצמך ועליהם. המרכז לבקרת מחלות מוסיף ואומר שקיום הנחיות אלו צריך להימשך אל העתיד הבלתי מוגבל.

אנחנו עדיין לומדים איזה סוג של חיסונים יציעו הגנה וכמה זמן החסינות שיעניקו תימשך. ויש פוטנציאל שאתה עדיין יכול לתפוס או לשדר את הווירוס. עד שנדע יותר, כדאי להמשיך לפעול על פי כל אמצעי הזהירות.

 

מה התגובה באנגליה והמדינות סביבה?

אם כי הוירוס מתפשט מהר יותר לא נראה שהוא גורם לאנשים להיות חולים יותר, אבל זה לא מנע מעשרות אלפי התיירים שנהרו לשדה התעופה היתרו לטוס החוצה מהמדינה אל חוף מבטחים, ורבים מתושבי הממלכה המאוחדת עטו על תחנות הרכבת בכדי להספיק להגיע אל משפחותיהם כדי לא להתקע מחוץ ליעדם רגע לפני העוצר בחצות. מדינות אחרות באירופה מאוד מודאגות ואסרו על הגעה לאנגלה או קבלת טיסות.

ראש הממשלה ג'ונסון הודיע בלב כבד שחגיגות חג המולד יאלצו להעצר, ויש להמנע בכל מחיר מאינטראקציה שעלולה לתרום להתפשטות.

 

 
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE