הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חיסונים לכולם" האפיפיור מכריז: הוותיקן מעביר מסר לעולם שהם מקובלים מבחינה מוסרית
בהודעה לחג המולד, האפיפיור פרנציסקוס קורא לעולם להתחסן לנגיף הקורונה- "חיסונים לכולם". האפיפיור ניצל את ההזדמנות כדי להדגיש את הצורך של מדינות לעזור זו לזו "לנוכח אתגר שלא יודע גבולות"

בנאומו בחג המולד פנה האפיפיור פרנציסקוס למדינות העולם כדי לחלוק את החיסונים החדשים לנגיף הקורונה עם האנשים הזקוקים ביותר.

"היום, בתקופה זו של חושך וחוסר ודאות לגבי המגפה, אורות שונים של תקווה מופיעים, כגון גילוי חיסונים," פרנסיס מסר למאזינו ברחבי העולם. "אבל כדי שהאורות האלה יאירו ויביאו תקווה לכולם, הם צריכים להיות זמינים לכולם."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

האפיפיור מעביר באופן מסורתי את הודעת חג המולד שלו וברכתו מהמרפסת המרכזית החיצונית של בזיליקת פטרוס הקדוש, כאשר לרוב אלפים של אנשים נדחקים לתוך הפיאצה אשר מתחת למרפסת. השנה, בשל הגבלות הקורונה, הועבר טקס זה לארמון האפוסטולי, מקום מגוריו הרשמי של האפיפיור המכהן, בפני קבוצה קטנה בהרבה.

האפיפיור ניצל את ההזדמנות כדי להדגיש את הצורך של מדינות לעזור זו לזו "לנוכח אתגר שלא יודע גבולות".

"אנחנו לא יכולים לאפשר את הצורות השונות של לאומיות סגורה בתוך כל מדינה לבדה, מכדי למנוע מאתנו לחיות כמשפחה אנושית באמת שאנחנו," פרנסיס אמר. "אנחנו גם לא יכולים לאפשר לנגיף האינדיבידואליזם הרדיקלי לצמוח בתוכנו כי הוא גורם לנו להיות אדישים לסבלם של אחים ואחיות אחרים ברחבי העולם".

באופן מסורתי המסר האפיפיורי החשוב ביותר, שנמסר בחג הפסחא וחג המולד וידוע כ "Urbi et Orbi"  -"לעיר (של רומא) ולעולם", בדרך כלל מעודד מדינות לשקול את האתגרים העומדים בפניהם ואת הפגיעים ביותר. השנה, המסר הזה היה דחוף במיוחד, כאשר אלפים מתו באיטליה מדי יום בעקבות המגיפה.

לפי מרכז המשאבים של ג'ונס הופקינס לנגיף הקורונה, קרוב ל-330 אלף בני אדם בארה"ב מתו כתוצאה מהנגיף מאז תחילת מגפת הקורונה, ללא ספק מספר המתים הגבוה בעולם.

באיטליה, שבה יותר מ-14,000 בני אדם מתו עד כה החודש, הסגר הארצי נכנס לתוקף בערב חג המולד.

איטליה עתידה לספק את המנות הראשונות של חיסון הקורונה ביום ראשון. כמו במדינות אחרות, עובדי מערכת הבריאות ודיירים בבתי אבות יהיו הראשונים לקבל אותו. קשישים ואחרים בסיכון גבוה לחשיפה יהיו הבאים בתור.

הוותיקן אישר ואמר מוקדם יותר החודש כי השימוש בחיסונים לנגיף הקורונה הוא "מקובל מבחינה מוסרית", גם אם חלק מהחיסונים מיוצרים בהתבסס על "תאים של עוברים שעברו הפלה בתהליך המחקר והייצור שלהם".

פרנסיס, שמלאו לו 84 מוקדם יותר החודש, הפציר בכל מי שזקוק לחיסון יש גישה אליו.

"אני לא יכול למקם את עצמי לפני אחרים, על פני חוק האהבה ובריאות האנושות," פרנסיס הוסיף. "אני מבקש מכולם - מנהיגי ממשלה, עסקים, ארגונים בינלאומיים - לטפח שיתוף פעולה ולא תחרות, ולחפש פתרון לכולם: חיסונים לכולם, במיוחד לפגיעים והנזקקים ביותר בכל אזורי כדור הארץ".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE