הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מונולוגים מן המיגרנה": וידוי של אדם הסובל מכאבי ראש ואיך הצליח לצמצמם
אחוזים רבים מהאוכלוסייה סובלים מכאבי ראש כרוניים, הרפואה המודרנית עדיין מנסה להבין את הגורמים המניעים אותה - בתוך כך, מספר טיפים אלה יעזרו לסובלים, לנהל שגרה יומית קלה בהרבה

מעקב אחרי תסמיני המיגרנה יכול להיות לעזר בבואך להקל עליהם בסופו של דבר, שכן החיים עם המיגרנה אינם פשוטים, ולרפואה עוד לא ברור לחלוטין הסיבות והגורמים לה.

יחד עם זאת מספר עצות מכלי ראשון של אדם המתמודד עם המיגרנה וכאבי ראש כרוניים, יכולים להיות לעזר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: (מאקו - MAKO)

תסמינים, חומרה ותדירות

"כל מי שיש לו מיגרנה מכיר את הרופאים המבקשים מהם לדרג את כאבם בסולם של 0 עד 10, כאשר 0 הוא הנמוך ביותר ו-10 היא רמת הכאב הגבוהה ביותר.

בנוסף לסולם הכאב, ניתן להיזכר באזור הכאב בראש / צוואר / כתפיים והאם חוויתי בחילה, בלבול / ערפל מוחי  או קהות.

עבור כל אחד מאותם תסמינים, אני מציין באיזו תדירות הם התרחשו ואת אורכו של כל סימפטום".

טריגרים 

"בנוסף למעקב אחר רמת הכאב והתסמינים, אני רושם לעיתים קרובות גורמים ממצבים, במידת הצורך.

דוגמאות למה שאני רואה בגורמים מצבים (שימו לב שזו המינוח האישי שלי ולא המינוח הרפואי) הם מזג אוויר (שינויים בטמפרטורה ולחץ ברומטרי), ריח או אור (כולל אורות בהירים או מהבהבים)".

טריגרים של אוכל

"בין כל האלמנטים שעליהם כתבתי לאורך השנים, מעקב אחר האכילה והשתייה הוכיחו עצמם כמפתח הכי טוב. הדברים העיקריים היו צריכת המים (או היעדרם), מה שאכלתי ושתיתי לפני הכאבים, או אם דילגתי על ארוחה.

מאז להישאר כל הזמן ברוויה ושלא לדלג על ארוחות, הפכו לנוהל עבורי - כמו כן למקרי חירום, כדאי שיהיה תמיד חטיף ובקבוק מים בהישג יד.

שינה

"במשך שנים, כאבי המיגרנה שלי הקשו על השינה. אז החלטתי לעקוב אחר המתאם בין כמות השינה אל מול המיגרנות. גיליתי שגופי מגיב בצורה הטובה ביותר לשמירה על לוח זמנים קבוע לשינה (ללכת לישון ולהתעורר בערך באותו זמן) כמו גם לישון של 8 שעות בכל לילה".

לנשים, חשוב גם לעקוב אחרי המחזור החודשי, מכיוון שהוא נמצא בקשר הדוק עם כאבי המיגרנה.

תרופות

"בתהליך הניסוי והטעייה שלי עם תרופות למיגרנה, מצאתי שמועיל לעקוב אחר דירוג הכאבים היומי שלי בקורלציה לכל תרופה חדשה, זו דרך נהדרת לכמת אם התרופה החדשה משפיעה עלי". 

מתחילים

"כל אפליקציות המיגרנה הגדולות הקיימות בשוק מאפשרות בקלות לעקוב אחר הכאב שלנו ולאגור את כל נתוני המעקב שלנו במקום אחד.

לדעתי, שימוש באפליקציה היא הדרך הקלה ביותר לאסוף מידע רב לאורך זמן במינימום מאמץ. בנוסף, אפליקציות מאפשרות לך להעביר את כל הנתונים בקלות לרופאים שלך.

אם השימוש באפליקציה מרגיש מרתיע מדי, שקול להתחיל בקטן ולרשום את סולם הכאב מדי יום. בימים בהם הכאב גרוע יותר, הקפד לשים לב לכל פרט אחר שמרגיש צורך".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE