הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זוחלים בקצב של צב: 500 אלף עובדי מערך הבריאות בלוס אנג'לס עדיין לא קיבלו חיסון
"אין בידנו מספיק מנות חיסון לקורונה עבור מאות אלפי עובדי הבריאות", מסרה הערב בכירת המחוז כשהסבירה מדוע בני ה-65 ומעלה לא יוכלו להתחסן למרות הודעת מושל קליפורניה כי הם זכאים לעשות זאת החל מהיום. עד כה חוסנו במנה הראשונה ברחבי המחוז רק 194 אלף עובדים ושוהים במתקנים סיעודיים

לא פחות מחצי מיליון אנשי צוות מערכת הבריאות ברחבי מחוז לוס אנג'לס, אינם התחסנו עדיין כנגד נגיף הקורונה וכתוצאה מכך, הרשויות המקומיות אינן מכריזות על תחילת מבצע החיסונים לבני 65 ומעלה, זאת למרות שמושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, הודיע היום כי כל בני קבוצת גיל זה, רשאים להתחסן באופן גורף.

ד"ר ברברה פרר, ראש מערך הבריאות המחוזי, הסבירה כי ישנו מחסור במנות החיסון ולכן לוס אנג'לס מנועה מלהמשיך לשלב הבא ולחסן את האוכלוסיה המבוגרת: "העדיפות הראשונה שלנו כרגע היא להשלים את החיסון של כלל עובדי מערכת הבריאות והשוהים בבתי האבות בטרם נעבור לבאים בתור".

עוד הוסיפה פרר כי רשויות הבריאות בלוס אנג'לס ביקשו מהממשל בקליפורניה לספק למחוז מנות נוספות של חיסון הקורונה במטרה לחסן את עובדי המתקנים הרפואיים שעדיין אינם מוגנים כנגד הנגיף שעד כה המית קרוב ל-400 אלף בני אדם בארה"ב. לדבריה, "אם נקבל את מנות החיסון הדרושות, נוכל להתחיל ולחסן את בני ה-65 ומעלה כבר בתחילת חודש פברואר". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה: AFP

כמו כן, פרר הודתה כי נכון לעכשיו הרשויות בלוס אנג'לס עדיין אינן יכולות לקבוע כמה בדיוק מנות חיסון נדרשות על ידי מדינת קליפורניה על מנת להתקדם הלאה ולהכיל את כל אוכלוסיית המבוגרים במחוז. היא הסבירה כי על פי ההנחיות בקליפורניה, חיסון האוכלוסיה המבוגרת אפשרי רק במחוזות שעל סף השלמת חיסון עובדי מערכת הבריאות, אולם במחוז לוס אנג'לס זהו אינו המצב.

על פי הנתונים שמסרה פרר, בכל מחוז לוס אנג'לס בו מתגוררים מעל 10 מיליון תושבים, רק קצת למעלה מ-194 אלף בני אדם חוסנו במנה הראשונה, ומתוכם 34 אלף בלבד קיבלו את המנה השנייה. לשם השוואה, במדינת ישראל בת 9 מיליון התושבים, כבר קרוב ל-2 מיליון ישראלים חוסנו עד כה כנגד הנגיף, מתוכם 40 אלף רק ביום שלישי האחרון. 

מנתוני משרד הבריאות בישראל עולה כי 73 אחוזים מהאזרחים מעל גיל 60 כבר קיבלו את החיסון, ו-58 אחוזים מהחיסונים ניתנו לבני 60 ומעלה.

לעומת זאת, בלוס אנג'לס רוב הציבור נמצא רחוק מראש סדר העדיפויות במתן החיסונים. שימו לב לחלוקה לשלבים עד שבכלל יגיעו לאוכלוסיה ה"רגילה":

נזכיר שוב שאנחנו כרגע נמצאים בשלב 1A אשר כאמור מתנהל בזחילה ובקשיים רבים והוא כולל בתוכו את עובדי מערך הבריאות ועובדי ושוהי המתקנים הסיעודיים.

רק לאחר מכן, מחוז לוס אנג'לס יוכל סוף סוף לעבור לשלב 1B דרגה א' שכולל את חיסון בני ה-65 ומעלה שיהיו הבאים בתור ובהמשך את עובדי מערכת החינוך, שירותי חירום וכן עובדים בתחום המזון.

כשהוא יסתיים, נגיע לשלב 1B דרגה ב' הכולל עובדים בענף התחבורה, תעשייה, יצור, וכן אסירים והומלסים. 

 

עובדי מערך הבריאות בתור לחיסון בחודש שעבר בעיר דייל סיטי שבצפון קליפורניה. בלוס אנג'לס מסתבר שאלו אינן תמונות שכיחות. צילום: AP

שלב 1C כולל בני 50 ומעלה, וכן בני 16 ומעלה הסובלים ממחלות רקע, עובדים בתחום המים והפסולת, עובדים בתעשיות האנרגיה והכימיקלים, עובדי תקשורת ומחשוב, עובדי שירותים פיננסיים ועובדי מדינה וקבוצות שירות לקהילה. 

מקריאת החלוקה לשלבים, קל להפנים שאפילו האסירים בלוס אנג'לס צפויים להתחסן הרבה לפני שאר אוכלוסיית משלמי המיסים שמתחת לגיל 65. 

בשבוע הבא צפויים להיפתח במחוז חמישה מתחמי חיסונים ענקיים שנכון לעכשיו עדיין אינם מיועדים לציבור אלא לעובדי מערך הבריאות בלבד הנכללים בשלב 1A, כמו למשל, רוקחים, עובדי מרפאות, מעבדות ופיזיוטרפיסטים.

אלו שזכאים להתחסן יכולים להירשם ולקבוע פגישה באמצעות הפורטל העירוני שבשלב זה מונע משאר האוכלוסיה לעשות זאת. "עוד לא סיימנו לחסן את כלל עובדי מערך הבריאות ולמעשה אין בידינו מספיק חיסונים על מנת להגביר את הקצב ולחסן בשבועות הקרובים את מאות האלפים שעדיין ממתינים", הוסיפה פרר. 

ומה בנוגע למיליוני התושבים שמחכים בקוצר רוח להתחסן כנגד הנגיף שטלטל את העולם? כרגע לפרר אין יותר מידי בשורות עבורם למעט העצה להמשיך ולהקפיד על הנחיות הריחוק החברתי ובכך למנוע את המשך התפשטות המחלה שגרמה לעומסים כבדים בתי החולים בדרום קליפורניה. 

"עד לשבוע הבא, נוכל לקבוע פגישות לעוד מתחסנים מקבוצת 1A ובעשותינו כך, בהמשך גם בני ה-65 ומעלה יוכלו לעשות זאת, כעת כאשר אנו יודעים שזו הקבוצה הבאה בתור להתחסן". ניתן להסיק מדברים אלו שגם פרר בעצמה אינה יודעת מתי אפילו האוכלוסיה המבוגרת תוכל להתחסן אלא רק סיפקה יעד שעד סוף השבוע, התושבים המבוגרים יהיו רשאים להירשם בפורטל. שאר הציבור בלוס אנג'לס, כך מסתמן, יאלץ להמתין עוד שבועות ארוכים. 

אלא אם יחול שינוי משמעותי בקצב החיסונים בלוס אנג'לס, יתכן שטיסה לישראל תהיה הפיתרון האידיאלי עבור מחזיקי הדרכון הישראלי המתגוררים בעיר המלאכים שמעוניינים להתחסן ואינם שבעי רצון מהיותם בתחתית סדר העדיפויות של הרשויות המקומיות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE