הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בבירת ארה"ב נערכים למהומות במהלך השבעת ביידן: לפחות 20 אלף חיילים יוצבו ברחבי הקפיטול
ביום רביעי הקרוב הנשיא הנבחר ביידן יושבע לתפקיד החדש, במרחק קצר מהמקום שבו תומכי הנשיא היוצא פרצו אל תוך מליאת הקונגרס לפני כעשרה ימים. בעקבות כך ולאור מידע מודיעיני שהתקבל, הוחלט לשלוח כמות חסרת תקדים של חיילים כדי לאבטח את הבירה

בוושינגטון די. סי. ממשיכים להתכונן לקראת טקס ההשבעה של הנשיא הנבחר ביידן שייערך ביום רביעי הקרוב, ולאור המהומות הקשות שנרשמו לפני כעשרה ימים צפויה להירשם נוכחות משטרתית כבדה ביותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי המשמר הלאומי הגיעו לגבעת הקפיטול כבר ביום רביעי האחרון (צילום: AP)

 

בימים כתיקונם, טקס ההשבעה של הנשיא מושך אליו מאות אלפי אמריקאים שמצטופפים לאורך 'המול', מתוך תקווה לזכות לראות את הרגע שבו הנשיא הנבחר מושבע לתפקיד.

בשבועות שלאחר ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות, בקמפיין שלו הסבירו כי אין בכוונתם לערוך טקס נוצץ והמוני, וזאת על רקע מגפת הקורונה. אלא שכעת מתברר כי על אף שרבבות לא צפויים להגיע לטקס, יותר מ-20 אלף חיילים של המשמר הלאומי יסייעו לאבטח את האזור כולו.

כאמור, כמות המאבטחים הגדולה והחריגה קשורה למהומות האלימות של תומכי הנשיא היוצא ב-6 בספטמבר, שהסתערו לעבר גבעת הקפיטול במטרה להפוך את תוצאת הבחירות. למעשה, כבר היום ישנם יותר חיילים אמריקאים בבירת ארצות הברית מאשר באפגניסטן או בעיראק יחדיו.

 

עשרות אלפי חיילים יאבטחו את האירוע במטרה למנוע התפרעויות אלימות (צילום: AP)

 

השירות החשאי של ארה"ב הינו הגוף שאחראי על אבטחת האירוע, והמשמר הלאומי הוא רק גוף אחד מבין רבים שחיילים משתתפים באבטחת הטקס. בין היתר, גם אנשי ה-FBI, משטרת הקפיטול, משטרת הפארקים, המשטרה המקומית והמשרד לביטחון המולדת (DHS) תורמים למערך האבטחה.

ראוי להזכיר כי המספר הסופי חיילים ושוטרים שיאבטחו את הטקס יימסר רק בימים הקרובים ע"י השירות החשאי, אך ההערכות מדברות על לפחות 20 אלף חיילים. במשמר הלאומי מעריכים שהמספר הסופי יהיה קרוב יותר ל-30 אלף, אולם במשטרה המקומית דווקא סבורים שיעמוד על 20 אלף.

"השירות החשאי וה-FBI עוקבים בדריכות אחרי הדיבורים הרשתות החברתיות", מסביר קן קוצ'ינלי, בכיר במשרד לביטחון המולדת, "תמיד יהיו דיבורים כאלה לפני השבעה, ותמיד יהיו כמה אנשים בעייתיים שיגיעו לטקס עצמו. עם זאת, אין לי ספק שהשירות החשאי מוכן להתמודד עם כל בעיה שתצוץ".

 

הקמת הבמה שעליה יתקיים טקס ההשבעה, לקראת סוף שנת 2020

 

מוקדם יותר השבוע דווח שאנשי ה-FBI פנו לגופי אכיפת חוק בכל 50 מדינות ארה"ב והזהירו שקבוצות של חמושים עלולות לנסות לגרום למהומות מחוץ לבנייני הקפיטול בערי הבירה, החל מסוף השבוע הנוכחי ועד לאחר ההשבעה. אם לא די בכך, ב-FBI אף הזהירו שקבוצת חמושים מתכננת להסתער בשנית על גבעת הקפיטול בוושינגטון.

ההודעה שהועברה מה-FBI לרשויות החוק המקומיות כוללת מידע מודיעיני שנאסף ממספר גופים בממשל הפדרלי, ביניהם ה-FBI, משרד ההגנה, משטרת הפארקים של ארה"ב (הגוף שאחראי על אכיפת החוק בפארקים לאומיים, לרבות 'המול' בוושינגטון שבו צעדו המתפרעים בשבוע שעבר), שירות המרשלים, המנהל לאכיפת סמים (DEA) והרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF).

חשוב להסביר כי המסמך שהועבר לרשויות החוק המקומיות אומנם מתייחס לדיווחים על כך שחמושים עלולים להפגין ולגרום למהומות בערי הבירה ברחבי ארה"ב, אולם לפי ההערכות לא יתרחשו אירועים אלימים בכל מדינה ועיר בירה.

כך למשל, דובר משרד ה-FBI בבוסטון, שאחראי על ארבע מדינות בצפון-מזרח ארה"ב (מיין, מסצ'וסטס, ניו המפשייר ורוד איילנד), סיפר: "בשלב זה אין כל מידע מודיעיני שמצביע על היערכות של חמושים להפגין בערי הבירה בארבע המדינות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE