הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאור דרישת ניו יורק לפרק את ארגון הרובאים: מטה ה-NRA יועבר לטקסס
שדולת הנשק הכריזה על פשיטת רגל בניו יורק, מתוך מטרה לבצע ארגון מחדש בטקסס. ההודעה פורסמה חודשים ספורים לאחר שניו יורק תבעה את האיגוד ודרשה לפרקו. המנכ"ל: "מצפים להשתחרר מהאווירה הפוליטית הרעילה של ניו יורק"; התובעת הכללית של ניו יורק: "סוף כל סוף הסטטוס הפיננסי של הארגון תואם את זה הסטטוס המוסרי שלו: פשיטת רגל"

איגוד הרובאים הלאומי (NRA) הפועל ברוח זכות האזרח לשאת נשק הודיע אתמול (שישי) כי בכוונתו להכריז על פשיטת רגל ולהעתיק את פעילות הארגון מניו יורק לטקסס, וזאת על רקע הקרב המשפטי שמתנהל בין הרשויות בניו יורק לבין ראשי הארגון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

בהודעת האיגוד הוסבר כי המעבר לטקסס "יאפשר התרחבות לטווח הארוך ויוודא שה-NRA ימשיך להיות הגוף המוביל בקידום חירויות חוקתיות, כשהוא משוחרר מהאווירה הפוליטית הרעילה של ניו יורק", כלשון ההודעה.

חשוב להסביר כי מטה הארגון אומנם נמצא במחוז פיירפקס הסמוך לבירת ארה"ב, וושינגטון די.סי., אולם ה-NRA הוקם בניו יורק בשנת 1871. 

 

 

ראשי הארגון לא הסתירו שהמעבר נובע מהמאבק המשפטי שמתנהל נגדם בניו יורק: "[המעבר לטקסס] הינה תוכנית אסטרטגית שתוביל אותנו לגדול ולהתקדם כארגון", הסביר מנכ"ל ה-NRA, ויין לה'פייר, "מן הסתם אחד השלבים הקריטיים בתוכנית היא 'להיפטר מניו יורק'. בחרנו בטקסס מכיוון שזו מדינה שמעריכה את תרומת הארגון ומשבחת את החברים שמצייתים לחוק".

עוד הוסיף לה'פייר כי ההחלטה להעתיק את הארגון לטקסס הינה "רגע היסטורי".

 

ויין לה'פייר, מנכ"ל ה-NRA, ולטישיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בחודש אוגוסט אשתקד הודיעה התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, כי בכוונת המדינה לתבוע את שדולת הנשק הגדולה בארצות הברית. בזמנו הוסבר כי קיים חשד לפיו בכירי הארגון ביצעו עבירות פיננסיות, ועל כן היא קראה לפרק את הארגון לאלתר.

בתביעה נטען שה-NRA וארבעה בכירים - ביניהם המנכ"ל ויין לה'פייר - ביצעו עבירות הן ברמת המדינה והן ברמה הפדרלית, כאשר הם העבירו 64 מיליון דולר מקופת הארגון, במשך לפחות 3 שנים. סכום זה שימש, בין היתר, למימון טיסות פרטיות ליעדים בקאריביים, מלונות פאר ועוד.

 

 

"מר לה'פייר ניצל את הארגון לטובתו האישית ולטובת בני משפחתו, בכירי ה-NRA ועוד", הסבירה ג'יימס במסיבת עיתונאים שנערכה ב-6 באוגוסט בניו יורק, "הארגון הזה מלא במקרים של ניצול והונאה, וזו הסיבה שבגינה אנו דורשים לפרק את ה-NRA לאלתר. שום ארגון אינו מעל החוק".

מעבר ללה'פייר, בתביעה מוזכרים גם עורך הדין הראשי של הארגון, ג'ון פרייז'ר; הגזבר לשעבר, וילסון פיליפס, וראש הסגל של לה'פייר, ג'ושוע פאוול. לטענת של התובעת הכללית ג'יימס, במשך שנים רבות הצליחו אנשי הארגון להסתיר את פעילותם הכספית, בעיקר בזכות הדרכים היצירתיות שבהן הם פעלו כדי שלא לחשוף את מעשיהם.

 

מפגינים נגד איגוד הרובאים (צילום: Getty Images)

 

אלא שבשנים האחרונות, הארגון מוצא את עצמו תחת ביקורת קשה, בייחוד לאחר מספר אירועי ירי בולטים (הטבח בוולמארט באל פאסו, כמו גם מסע הרצח בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס בדרום פלורידה). ביקורת זו גם תורגמה לפגיעה כלכלית בארגון: בשנת 2015 ה-NRA דיווח על רווח של 28 מיליון דולר, אך בתוך שלוש שנים בלבד הארגון דיווח על הפסד של 36 מיליון דולר.

"ההשפעה של הארגון על הפוליטיקאים הייתה כה חזקה ולא זכתה לביקורת אמיתית במשך עשורים שלמים. ובזמן הזה, ראשי הארגון מילאו את הכיסים שלהם במיליוני דולרים", הסבירה ג'יימס.

לא ברור כיצד ההחלטה של ה-NRA לעבור לטקסס תשפיע על תביעה זו, וג'יימס הגיבה לדיווחים אתמול בהודעה קצרה: "סוף כל סוף הסטטוס הפיננסי של הארגון תואם את זה הסטטוס המוסרי שלו: פשיטת רגל", היא אמרה והוסיפה, "נבחן את המהלך לעומק, ולא נאפשר ל-NRA להשתמש בטקטיקה זו כדי לחמוק מדין וחשבון".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE