הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס רושמת מיליון נשאי קורונה, המוטציה הבריטית אותרה לראשונה במחוז
המחוז המאוכלס ביותר בארצות הברית ממשיך להיות מוקד הקורונה האמריקאי, ונדמה שהמאבק בנגיף עדיין רחוק מסיומו. אם לא די בעומס חסר תקדים שנרשם בבתי החולים באזור, כעת גם הזן הבריטי של הנגיף אותר בקרב תושב. מנהלת מחלקת בריאות הציבור הגיבה לנתוני התחלואה: זה פי 5 ממה שחווינו בחודשים הקשים ביותר של הקיץ"

קרוב לשנה עברה מאז שנשא הקורונה הראשון אותר בארצות הברית, ואתמול (שבת) המחוז המאוכלס ביותר במדינה - לוס אנג'לס - הפך לראשון שמגיע למיליון נשאים, כך על פי נתוני מחלקת בריאות הציבור המקומית.

אם לא די בכך, המחוז רשם הישג מפוקפק נוסף כאשר הצטרף לאזורים נוספים בארה"ב שבהם אותרה המוטציה הבריטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית חולים בדרום קליפורניה (צילום: Getty Images)

 

עם 14,669 נשאים חדשים ביום שבת, ו-11,366 נשאים נוספים שאובחנו הים, סך הנדבקים בלוס אנג'לס עומד כיום על 1,014,662. לשם השוואה, מדובר בכמות גדולה יותר מהמחוז השני (קוק, אילינוי עם 433,089) והשני (מריקופה, אריזונה עם 417,839) יחדיו.

"הקהילה שלנו חווה זינוק חסר תקדים בתחלואת הקורונה, שבאה לידי ביטוי בעלייה במספר הנדבקים, המאושפזים ומקרי המוות", הסבירה מנהלת מחלקת בריאות הציבור, ד"ר ברברה פרר, "זה פי 5 ממה שחווינו בחודשים הקשים ביותר של הקיץ".

 

 

כאמור, מעבר להתמודדות עם כמות חסרת תקדים של חולים, כעת רשויות הבריאות אף סבורות שהמוטציה הבריטית הגיעה לעיר המלאכים: "עצם הנוכחות של הזן הבריטי של הקורונה במחוז לוס אנג'לס היא מדאיגה מאוד, כי יש לנו קרוב ל-7,500 חולי קורונה שמאושפזים ברגע זה, ובתי החולים נמצאים על סף קריסה", הוסיפה ד"ר פרר.

 

מבנה ארעי שהוקם כדי להפחית מהעומס על בתי החולים בלוס אנג'לס (צילום: AP)

 

כזכור, מוקדם יותר החודש רשויות הבריאות בלוס אנג'לס ומחוזות נוספים ברחבי דרום קליפורניה נאלצו לקבל החלטה קשה ביותר, ולהורות לאמבולנסים שלא לפנות את הפצועים לבתי החולים כאשר הסיכוי לשרוד הוא נמוך, לרבות במקרים שבו אדם סובל מדום לב בעת הפינוי לבית החולים.

מכתב ששוגר לכלל בתי החולים, המרפאות והאמבולנסים במחוז כתבה ד"ר מריאן גאוש-היל, מנהלת הסוכנות לשירות רפואת חירום במחוז לוס אנג'לס (EMSA): "לאור ההשפעה החמורה של מגפת הקורונה על שירותי רפואת החירום ובתי החולים, חולים הסובלים מדום לב מחוץ למוסד רפואי לא יפונו לקבלת טיפול נוסף אם פעולות ההחייאה אינן מסתיימות בהצלחה".

 

 

כלומר, על פרמדיקים לוודא שלאותו חולה יש דופק לפני הפינוי לבית החולים. אם לא ניתן למצוא דופק גם לאחר 20 דקות החייאה, מות החולה ייקבע והוא לא יגיע לבית החולים. לעומת זאת, אדם הפרמדיקים מצליחים לייצב את מצבו של חולה במהלך ההחייאה, הוא כמובן כן יפונה לבית החולים.

ד"ר גאוס-היל הבהירה לאחר מכן שרשויות הבריאות כן יעניקו טיפול לאדם שלוקה בלבו: "אנחנו לא נוטשים את פעולות ההחייאה, נהפוך הוא. נמשיך לבצע החייאה ולנסות להציל חיים. עם זאת, אנחנו מדגישים שפינוי של אדם עם דום לב ללא החייאה מוצלחת בדרך כלל לא מניב תוצאות חיוביות, ולכן אנחנו לא רוצים שמקרים כאלה ישפיעו על בתי החולים", הסבירה מנהלת הסוכנות, שהוסיפה שמתן הטיפול הרפואי בזירה (ולא במהלך הפינוי) דווקא מגביר את הסיכוי לשרוד.

 

פרמדיקים בלוס אנג'לס, בשבוע שעבר (צילום: Getty Images)

 

במקביל לשינוים בנהלי הפינוי לבית החולים, ב-EMSA פרסמו הודעה נוספת לפיה יש לחסוך כמה שיותר חמצן, וזאת על רקע כמות המונשמים הגדולה והמחסור שקיים גם בציוד הזה.

יתרה מכך, ישנם בתי חולים רבים בדרום קליפורניה שבהם מערכות אחסון החמצן מיושנות, כך שהבעיה היא לא רק עניין של מלאי זמין. בעקבות כך, מושל המדינה גאווין ניוסאם הורה לשלוח מהנדסים של המשמר הלאומי כדי לבחון האם ניתן להתקין בלוני חמצן גדולים במגרשי החנייה של בתי החולים כמערכת גיבוי.

ניתן לקרוא את המכתבים שנשלחו ע"י סוכנות לשירות רפואת חירום במחוז לוס אנג'לס כאן וכאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE