הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מפלגת הפטריוטים החדשה בדרך": כפי שפרסמנו לפני שבועיים, טראמפ בדרך לפרק את האליטה הרפובליקנית שבגדה בו
מקורות בכירים המקורבים לנשיא הודיעו לוול סטריט ג'ורנל כי הנשיא שוקל להים את מפלגת הפטריוטים, ככה זה כשהאליטה הרפובליקנית מבקשת להדיח נשיא לאחר תום כהונתו

הכתובת הייתה על הקיר אך כאן שמעתם זאת לראשונה לפני שבועיים: נשיא ארה"ב שוקל פרישה מהמפלגה הרפובליקנית והקמת מפלגה חדשה בשם 'הפטריוטים'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עיתון הוול-סטריט ג'ורנל פירסם הלילה כי מקורביו של הנשיא הודו כי הוא שוקל הקמה של מפלגה חדשה ופרישה מהמפלגה הרפובליקנית לאחר שמנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיטש מק'ונל, ומנהיג המיעוט בקונגרס קווין מק'ארתי הפנו לנשיא את גבו, כשמק'ונל אף טוען כי הנשיא ראוי להאשמות ההדחה מולן הוא עומד, מק'ונל ומק'ארתי אף צפויים שלא להגיע לטקס הפרידה מהנשיא ובמקום זאת להשתתף בתפילה בכנסייה עם ג'ו ביידן.

אמש כבר הזהיר הסנאטור הרפובליקני רנד פול, מההשפעות ההרסניות שעלולה להיות לתמיכה רפובליקנית בהדחת הנשיא. עתה נראה כי ייתכן והוצאת הידיעה לתקשורת נועדה לצנן את ההתלהבות של הממסד הרפובליקני לפגוע בנשיא, שכן מפלגה משל הנשיא תפרק את המפלגה הרפובליקנית - תרתי משמע.

על-פי הג'ורנל, הסקרים מראים כי הנשיא טראמפ שומר על פופולריות רבה ותמיכה חזקה בקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית, ורבים מהמצביעים למפלגה הפכו למעורבים פוליטית בזכות הצלחותיו של הנשיא והקמפיינים לבחירות בשנים 2016, 2018 (בחירות האמצע) ובחירות 2020, כמו כן רוב תומכי המפלגה הדמוקרטית עדיין מאמינים כי הבחירות נגנבו מהנשיא ויתכן והפניית הגב הרפובליקנית תעלה למפלגה במחיר כבד.

עם זאת, ההיסטוריה מראה כי מפלגה שלישית בפוליטיקה האמריקנית מתקשה בהשגת תמיכה מספקת על מנת למלא תפקיד מרכזי בבחירות לנשיאות המדינה. בעברו טראמפ השתייך לכמה מסגרות פוליטיות מלבד המפלגה הרפובליקנית ובהן המפלגה הדמוקרטית והמפלגה הרפורמיסטית, ואף היה עצמאי לתקופה קצרה, עם זאת אחד הנשיאים המצליחים בתולדות ארה"ב ת'די רוזוולט היה נשיא שהקים מפלגה שלישית והצליח מאוד בתפקידו.

אמש טראמפ נשא את נאום הפרידה מהתפקיד, ובו קרא להתפלל למען הממשל החדש של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, מבלי להזכיר את שמו של האחרון. 

"השבוע אנו חונכים ממשל חדש ומתפללים להצלחתו בשמירה על ביטחונה ושגשוגה של אמריקה", אמר.

"אנו מבקשים את איחולינו ואנחנו רוצים שיהיה להם מזל - מילה חשובה מאוד".

"הסכנה הגדולה ביותר העומדת בפנינו היא אובדן האמון בעצמנו, אובדן האמון בגדולתנו הלאומית, אמריקה היא לא אומה ביישנית של נשמות מאולפות שצריכות הגנה מפני מי שאנחנו לא מסכימים איתם".

"לקחתי על עצמי את הקרבות הקשים, את המלחמות הקשות ביותר, את הבחירות הקשות ביותר - כי זה מה שבחרתם שאעשה".

על המהומות בגבעת הקפיטול אמר: "כל האמריקנים נחרדו מההתקפה על הקפיטול שלנו. אלימות פוליטית היא התקפה על כל מה שאנו מוקירים כאמריקנים. לעולם אי אפשר לסבול את זה".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE