הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקריה האקדמית אונו מגיעה לארה"ב
הזדמנות חד פעמית לישראלים הנמצאים בארה"ב ללמוד לתואר ראשון במשפטים ולתואר שני במנהל עסקים, מהקריה האקדמית אונו. המכללה הגדולה ביותר בישראל המציעה עכשיו תואר בשפה העברית אונליין בשעות נוחות לתושבי ארה"ב ראיון מיוחד עם ד"ר דינה ניר, ראש תכנית ה-MBA על היתרונות המפתיעים שתקופת הקורונה מציעה לסטודנטים

מגפת הקורונה שינתה את חיינו ללא הכר במרוצת השנה החולפת ופגעה כמעט בכל תחום בחיינו. תחום אחד שלמד לחיות ולהתמודד עם המגיפה בהצלחה הוא תחום ההשכלה הגבוהים. כל מוסדות החינוך בישראל ובעולם עברו ללימודים מרחוק וגילו שניתן לייצר יתרונות רבים גם במצב זה. בקריה האקדמית אונו, סטודנטים דיווחו על הספק גדול יותר ומיצוי הזמן בצורה אופטימלית. במקום לבזבז זמן יקר בנסיעות לאקדמיה ובחזרה הביתה, וכל זאת אחרי יום עבודה מעייף, כל מה שהיה עליהם לעשות הוא להתחבר בנוחות מהבית לזום ולהשתתף בכיתה ולהיחשף למיטב המרצים שיש למכללה להציע.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לכן השנה, נפתחה תכנית מיוחד וחד פעמית  לישראלים תושבי ארה"ב. בדומה לסטודנטים של האקדמיה בארץ, תוכלו לסיים תואר ראשון במשפטים (LLB) ותואר שני במנהל עסקים (MBA) עם התמחות באסטרטגיה עסקית בעזרת המרצים המובילים בארץ בתחומם, בשפה העברית . הלימודים מותאמים לשעון ארה"ב ומועברים באמצעות מערכת חכמה וחדשנית שהופכת את חוויית הלמידה לאפקטיבית מהנה ונוחה. יתרון נוסף במערכת הזום הוא היכולת לצפות בשיעורים בכל זמן נתון במידה ופספסתם שיעור. כל השיעורים מוקלטים וניתן לצפות בהם בכל זמן שנוח לך. הקריה גם בנתה אתר ייעודי עבור המתעניינים בכתובת: /www.p.ono.ac.il/USA  

הקריה האקדמית אונו, חוגגת השנה 25 שנים ולומדים כרגע בכלל הקמפוסים למעלה מ17,000 סטודנטים. 

השנה מציעה המכללה שני מסלולי לימודים לתואר ראשון במשפטים ושני במנהל עסקים MBA  עם התמחות באסטרטגיה חדשנות ויזמות לישראלי הנמצאים בארה"ב.

ראש תוכנית MBA  באקדמיה היא ד"ר דינה ניר, יועצת ארגונית המעבירה הרצאות וסדנאות לחברות ולקהל הרחב בנושאים של מדע האושר ושגשוג אישי וארגוני. בעבר היתה ד"ר ניר אחראית שיווק ופיתוח עסקי בחברת MEDIC. 

בראיון עם ד"ר ניר ראש תכנית הMBA , היא מספרת על המעבר ללימודים מקוונים ומדוע היא חושבת שגם לאחר שהקורונה תעבור, הזום לא יעלם מחיינו. 

ד"ר ניר ראש תכנית הMBA

"הקורונה אילצה אותנו לעשות שינויים בשיטת ההוראה שלנו. בזמן קצר עשינו קפיצת מדרגה שלא היינו בטוחים שהיא אפשרית ועברנו לעולם וירטואלי.  כחלק מהמעבר השקענו רבות בהדרכות למרצים שלנו על שיטות הוראה חדשניות שמתאימות לעידן החדש, בכיתות חכמות, מערכות ממוחשבות והנגשת הלימודים לסטודנטים שלנו כדי שהחוויה תהיה אפקטיבית ומהנה . גם  הסטודנטים עברו מהפכה אבל כולנו למדנו להתמודד עם המצב החדש ולעבור ללימוד מקוון והתוצאות הפתיעו את כולנו לטובה. אם היית שואלת סטודנט לפני שנתיים האם אתה יכול ללמוד בזום, אני מניחה שהתשובה הייתה לא, אבל היום הסטודנטים שלנו  מאוד מרוצים. רק עכשיו סיימנו מסלול לימודים וגילינו שהיתה נוכחות הרבה יותר גבוהה של סטודנטים. לא רק זאת אלא שגם שביעות הרצון של הסטודנטים מהלימודים עלתה".

איך את מסבירה את זה?

"התשובה די פשוטה. הרבה יותר נח להתחבר וללמוד מהבית מאשר להיכנס לרכב, לנסוע לאקדמיה, לעמוד בפקקים, למצוא מקום חניה ואחר כך לחזור הביתה. הסטודנטים חסכו לעצמם זמן יקר בזכות הלימודים מהבית. אני מאמינה שגם לאחר שנוכל לחזור ללמד בקמפוס, סטודנטים יעדיפו ללמוד בזום. עולם האקדמיה הולך לכיוון של למידה היברידית – שילוב של למידה מרחוק ונוכחות פיזית. ככה אפשר ליהנות מכל העולמות".

אבל מה לגבי האינטראקציה ביניהם, הם לא מפסידים אותה?

"אנו מעודדים ומדריכים אותם להיפגש וללמוד ביחד בזום בנוסף,  ישנם פרויקטים משותפים רבים. כשהם היו מגיעים לכיתה, הם בדרך כלל היו רואים את הגב של זה שישב לפניהם, עכשיו דרך הלימוד בזום, הם לומדים להכיר אחד את השני טוב יותר מאשר בעבר".

כמה זמן אורכת תוכנית הלימודים?

"לקבלת התואר הסטודנטים לומדים במשך שנה ושלושה חודשים. תוכנית הלימודים בנויה מחמישה סמסטרים. לומדים תשעה שבועות, לאחר מכן יש הפסקה של חודש למבחנים ושוב תשעה שבועות לימודים".

מי הם הסטודנטים שמגיעים ללמוד תואר שני, מאילו תחומים הם מגיעים?

"אין משהו אחד שמאפיין אותם. יש אנשים שעובדים בעסק הפרטי שלהם או בארגון גדול. אנשים שמחפשים לעשות שינוי קריירה ולהיכנס לעסקים, זה יכול להיות בכל תחום שהוא".

בוגרי התואר השני במנהל עסקים, מספרים כי הלימודים תרמו להם להשיג תפקידים ניהוליים בכירים יותר, העלאה במשכורת, הם למדו כיצד לנהל משא ומתן מוצלח והכל בזכות הכלים שרכשו במהלך לימודיהם. ד"ר ניר עצמה למדה בקריה האקדמית אונו לפני למעלה מעשרים שנה כשהגיעה אליה לעשות תואר שני. "התאהבתי באקדמיה והחלטתי לעשות שינוי קריירה. אחרי הלימודים הלכתי לעשות דוקטורט באוניברסיטה העברית ומייד כשסיימתי, חזרתי ללמד באונו".

מה מספרים לך סטודנטים שסיימו והאם אתם שומרים אתם על קשר?

"בהחלט. הם מספרים שהלימודים העניקו להם ביטחון להוביל את הצוות שלהם למקומות מקצועיים יותר. הם איפשרו  להם בסופו של דבר להשפיע יותר ולהביא ערך גדול לארגונים שלהם. זה עזר לכולם בצורה זאת או אחרת בקריירה שלהם. הבוגרים שלנו מעידים שזאת אקדמיה יישומית עם המרצים הטובים בישראל.

האם הלימודים הם גם מעשיים?

"אני מאמינה מאוד באקדמיה יישומית. סטודנטים כבר מהשיעור הראשון מקבלים שפה חדשה, דרך חשיבה חדשה על המציאות שהם חווים בארגון ובעבודה שלהם וכלים פרקטיים מה הם יכולים לשנות מחר והם מיישמים את מה שלמדו תוך כדי הלימודים".

מי הם המרצים באקדמיה?

"מדובר במרצים שבאים מהתעשייה, מלווים ארגונים, מייעצים להם וחווים את השטח בפועל.  אני למשל יועצת ארגונית ועובדת עם חברות בארץ ובחו"ל. רק כדוגמא מחר אני הולכת להעביר הרצאה לאינטל העולמית למנהלים בכירים. המרצים שלנו הם ב"קאטינג אדג'", כולם מומחים בתחומם ורואים בהוראה ייעוד. הם לא מעדיפים לעשות משהו אחר אלא פשוט נהנים ללמד כי הם רואים בתפקיד שלהם כייעוד הכי גבוה שלהם".

אתם ידועים גם במחקרים שלכם

"נכון. הפקולטה למנהל עסקים היא פקולטה מחקרית, מבחינת היקף וכמות המחקרים והמענקים שאנו מקבלים, אנו נמצאים במקום גבוה".

לקריה האקדמית אונו יש שלושה קמפוסים בישראל- בירושלים, קריית אונו וחיפה .

 השנה למרות הקורונה ואולי דווקא בגללה, עלה הביקוש ללימודים בה. אולי היה זה הזמן שהתפנה לרבים בגלל הסגר ואולי הנוחות שבלימודים מהבית. כך או כך, מספר הנרשמים לאקדמיה עלה. בנוסף, הצטרפו ללימודים השנה גם סטודנטים מהחוף המזרחי והמערבי בארה"ב שגילו שהם לא צריכים לגור בארץ על מנת ללמוד לתואר ראשון או שני ויכולים לעשות את זה ממש כאן.

עם תום הלימודים, מקבלים הסטודנטים תואר ראשון או שני, בהתאם למסלול הלימודים בו למדו. "אנו נותנים להם משהו ייחודי שלא ניתן למצוא בארה"ב" אומרת ד"ר ניר "אנו נותנים להם טעימה מהדנ"א של ה- Startup Nation,  התמחות בתחום שישראל בעצם מומחית בו ולא ניתן ללמוד באף מקום אחר".

לפרטים נוספים בקרו באתר הבית: 

/www.p.ono.ac.il/USA

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE