הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רק בישראל, גם בקנדה מנסים לבלום את התחזקות המטבע שלהם אל מול הדולר, הצלחת המהלך הינה בלתי מובטחת בלשון המעטה
לא רק בישראל, גם בקנדה מנסים לבלום את החלשות המטבע שלהם אל מול הדולר, הצלחת המהלך הינה בלתי מובטחת בלשון המעטה

בנק קנדה הודיעו שהוא משמר את מחירו לריבית על הלוואות לבנקים מסחריים למשך יום אחד על ¼ אחוז, כאשר הנתון הקודם היה ½ אחוז ושיעור הריבית שהבנקים מקבלים על הפקדון בבנק המרכזי הינו ¼ אחוז.

הבנק גם שמר על ההנחיות ותוכנית ההרחבה הכמותנית ללא שינוי בקצב הנוכחי של לפחות 4 מיליארד דולר לשבוע.

בהצהרה הנצית משהו, אמר הבנק הקנדי המרכזי כי המדיניות אמנם אינן משתנות (שיעורי הריבית, הצהרות לגבי העתיד, והרחבה כמותית ללא שינוי), אך הבנק שדרג את השקפת הצמיחה שלו לשנה זו, ולרבעון הרביעי 2020, בעוד שהוא רואה את האינפלציה השנה כקצת יותר נוקשה מהרצוי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

להלן נהקודות מתחזיות ההעיקריות העולות מההצהרה:

  • שיעורים: ללא שינוי ב-0.25% (בהתאם לציפיות)
  • ההצהרה: ללא שינוי "המועצה המנהלת תחזיק את הריבית הראשית בגבול התחתון האפקטיבי עד להיספגות הרפיון הכלכלי, כך שיעד האינפלציה של 2 אחוזים יושג באופן בר קיימא. בתחזיתנו זה לא קורה עד שנת 2023" (שיעורי אחרים) ללא שינוי עד לספיגת השוק הכלכלי, השגת יעד האינפלציה, ככל הנראה לא תתרחש עד 2023)
  • הרחבה כמותית: ללא שינוי ב-CAD 4 מליון לשבוע (הקודם CAD 4 מליון לשבוע)
  • צמיחה בסוף 2021: (קודמת 3.8%)
  • האינפלציה בסוף 2021: (קודמת 1.3%)
  • תצוגת פער התפוקה: -2.75% עד -3.75% (קודמת -3% עד -4%, נראה שנסגר משמעותית לאחר 2022)

הסיבה לאופטימיות: "הבנק מניח שחסינות רחבה תתקבל באמצעות חיסון עד סוף שנת 2021".

הבנק המרכזי גם העלה את תחזית האינפלציה לשנת 2021 ל-1.6% מ-1.0%, וצפה כי "האינפלציה תחזור" באופן בר קיימא "ליעד של 2% בשנת 2023 במקרה הבסיסי" והזהיר מפני סיכונים הפוכים לתחזיות האינפלציה: הוצאות משק בית גדולות מהצפוי, וההוצאות הנוספות מהממשל האמריקני החדש.

הארגון היה זהיר כלפי הדולר הקנדי ואמר כי "הערכה נוספת של המטבע עלולה להאט את צמיחת התפוקה והייצור על ידי צמצום התחרותיות של היצוא הקנדי והייצור המתחרה ביבוא", למרות זאת, שציין כי תחזיתו "עדיין תלויה באופן בי ימשיכו מאמצי הפנדמיה והחיסונים".

"מלאי הרכישות מספק אינדיקציה לסכום התמרוץ החריג. בחודשים הקרובים אחזקות הבנק באג"ח ימשיכו לגדול, וזה יתמוך עוד יותר בהתאוששות".

עוד צוין כי מאז כיול התוכנית מחדש באוקטובר, משך "זמן החיים" הממוצע המשוקלל של רכישות האג"ח דרך ההרחבה הכמותית מאז אוקטובר הוא יותר

מ-7 שנים. הפדיון הממוצע היה סביב 6 שנים בין יולי לאוקטובר וכ-5 שנים בין אפריל ליולי. כלומר, הבנק מחזיק כעת ניירות ערך שממשיכות להתקיים זמן רב יותר ביחס לימים כתיקונם.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE