הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעצמת הקורונה: אחד מתוך כל ארבעה נדבקים בעולם גר בארה"ב
ארצות הברית רושמת 25 מיליון נדבקים מתחילת משבר הקורונה. על אף שרק כ-4% מאוכלוסיית העולם מתגוררת בה, המדינה מהווה כרבע מסך מקרי הקורונה בעולם. היא מגיעה להישג המפוקפק ימים בודדים לאחר שחצתה את רף 400 אלף המתים

ביממה האחרונה אובחנו 172,650 נשאי נגיף הקורונה חדשים ברחבי ארצות הברית, ובכך המדינה הגיעה ליותר מ-25 מיליון נדבקים מתחילת המשבר אשתקד - כך עולה מהנתונים שפורסמו ע"י חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבמרילנד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ארצות הברית הגיעה ל-25 מיליון נדבקים בנגיף כחמישה ימים בלבד לאחר שהמדינה רשמה אבן דרך עגומה אחרת - 400 אלף קורבנות הקורונה. למרבה הצער, נתון זה ממשיך לעלות ועומד כעת על 418,329.

למעשה, מתחילת המשבר אובחנו ברחבי העולם 98.9 מיליון נשאים, כך שארצות הברית מהווה רבע מסך הנדבקים על אף שרק כ-4% מאוכלוסיית העולם מתגוררת בה. לשם ההמחשה, הודו דורגה במקום השני עם 10.6 מיליון נשאי הנגיף מתחילת המשבר, למרות שאוכלוסייתה גדולה פי 4 בהשוואה לארה"ב.

בתוך כך, בשבוע שעבר הכריז הנשיא ג'ו ביידן כי ארה"ב נכנסת לפקודה חדשה במסגרת מלחמתה מול נגיף הקורונה שהולך ומתפשט ברחבי המדינה, במטרה להפחית את קצב ההדבקות שיוביל בהמשך להקלות במדיניות הסגר. 

לצד זאת, ביידן ביקש להבהיר כי "הרע עוד לפנינו בטרם יהיה טוב" וסירב להבטיח כי יעמוד ביעד החיסונים שהציב על מאה מיליון מחוסנים במאה הימים הראשונים שלו בתפקיד.  

מטבע הדברים, הצווים הנשיאותיים של יום חמישי שעבר התמקדו בקורונה ועסקו באסטרטגיית העלאת כמות החיסונים והבדיקות, הכנת הקרקע לקראת פתיחה מחדש של מוסדות חינוך ועסקים, וכן הטלת החובה על חבישת מסכות באופן גורף, גם בנמלי התעופה. 

"לא נכנסנו לבלאגן הזה בין לילה ולכן יקחו חודשים כדי לצאת ממנו", אמר בשבוע שעבר הנשיא ביידן בנאומו בבית הלבן תוך שהוא מביע חשש כי כמות המתים בארה"ב צפויה לעבור את רף חצי המיליון בעוד כחודש. 

למרות זאת, ביידן הישיר מבטו למצלמה ואמר: "לתושבי המדינה הממתינים לפעולה, תנו לי להבהיר - העזרה בדרך". הוא הבטיח שינקוט באמצעים נוקשים יותר מקודמו על מנת לגבור על הנגיף, בין היתר באמצעות היצמדות קפדנית לנהלי הבריאות הציבוריים ונטילת אחריות פדרלית מלאה על המענה להתמודדות מול מגפת הקורונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE