הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סגירת החשבונות נמשכת: 'דומיניון' תובעת את רודי ג'וליאני ודורשת 1.3 מיליארד דולר
שבועות ספורים לאחר שחברת ציוד הבחירות הודיעה על הגשת תביעה כנגד סידני פאוול, הבוקר החברה הכריזה על מהלך דומה כנגד עורך דין נוסף שקידם את טענותיו של טראמפ. "חייבת להיות לקיחת אחריות על קמפיין הדיסאינפורמציה שהתנהל כנגד דומיניון ומערכותיה", אמרו בחברה

חברת "דומיניון מערכות הצבעה" ממשיכה לנהל מאבק משפטי כנגד יועציו הבכירים של הנשיא לשעבר טראמפ, ומוקדם יותר היום (שני) נודע שחברת ציוד הבחירות הגדולה הגישה תביעת דיבה כנגד רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק ועורך דינו האישי של טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'וליאני לצד פאוול ונציגים נוספים של קמפיין טראמפ (צילום: Getty Images)

 

כזכור, דומיניון סיפקה ציוד לבחירות 2020 עבור מרבית המדינות בארה"ב, ומיד לאחר שג'ו ביידן הוכרז כמנצח החברה מצאה את עצמה כקורבן של תיאוריות קונספירציה רבות, לפיהן החברה עומדת מאחורי הונאת בחירות.

כעת החברה דורשת מג'וליאני פיצוי בגובה 1.3 מיליארד דולר, וזאת בטענה שמעשיו פגעו בשמה של החברה: "חייבת להיות לקיחת אחריות על קמפיין הדיסאינפורמציה שהתנהל כנגד דומיניון ומערכותיה", הסביר טום קלייר, עורך דין המייצג את החברה, שהוסיף שג'וליאני "הסב נזק חסר תקדים שגרם לחברה להיות רדיואקטיבית, דבר שהוביל לפגיעה כלכלית".

 

 

למעשה, מדובר בתביעה השנייה שמוגשת ע"י דומיניון כנגד בכירי הקמפיין של הנשיא לשעבר, וזאת לאחר שמוקדם יותר החודש הוגשה תביעה כנגד סידני פאוול, עורך דין נוספת בקמפיין של טראמפ. בדומה לתביעה כנגד ראש העיר לשעבר, גם בזו שהוגשה נגד פאוול החברה דורשת לקבל פיצוי בגובה 1.3 מיליארד דולר.

"הנתבעת פאוול טענה באופן כוזב שדומיניון ביצעה הונאת בחירות, שדומיניון נוצרה בוונצואלה כדי לבצע הונאת בחירות עבור הוגו צ'אבס ושדומיניון שיחדה את הרשויות בג'ורג'יה", נכתב בתביעה הקודמת. עוד טענה החברה שאמירותיה של פאוול גרמו לחברה להוציא מיליוני דולרים על אבטחת העובדים ולבצע 'בקרת נזקים' בעקבות ההשמצות שלה.

 

סידני פאוול וג'וליאני, בעת שקידמו שקרים בחודש נובמבר (צילום: רויטרס)

 

ההחלטה לתבוע את ג'וליאני ופאוול מגיעה לאחר שראשי דומיניון שיגרו מכתב הפסקת פעילות לצמיתות למספר רשתות ואתרי חדשות המזוהים עם הימין האמריקאי, לרבות פוקס ניוז, OAN ו-Newsmax שקידמו את תיאוריות הקונספירציה של הנשיא לשעבר. בעקבות כך, אותן רשתות נאלצו להודות בכך שאין להם שום הוכחות או ראיות המגבות את הטענות כנגד דומיניון.

מומחים לבחירות ואבטחת בחירות בארצות הברית קבעו כי מערכת הבחירות אשתקד התנהלה בצורה הוגנת לחלוטין. יתרה מכך, בממשל הפדרלי כינו את הבחירות כ"בטוחות והמאובטחות ביותר בהיסטוריה האמריקאית". גם התובע הכללי בתקופת ממשל טראמפ, ויליאם בר, חזר על כך והדגיש כי הבחירות התקיימו בצורה הוגנת לחלוטין.

 

 

אך זה כמובן לא הפריע לטראמפ ואנשיו לפזר שוב ושוב את הטענות הללו כדי להסביר את תבוסתו בבחירות. דומיניון, שסיפקה ציוד לבחירות ב-28 מדינות, מצאה את עצמה כיעד המרכזי של אותן טענות.

ב-107 דפי התביעה שהוגשו היום לבית המשפט הפדרלי בבירת ארצות הברית, דומיניון ציינה לפחות 50 מקרים שונים שבהן ג'וליאני אמר דברים שקריים כנגד החברה. כך למשל, במהלך דיון שנערך בבית המשפט בפנסילבניה, ג'וליאני טען שהקמפיין אינו טוען להונאת בחירות או זיוף, אולם ימים בודדים לאחר מכן הוא כינה את דומיניון כ"חברה שמתמחה בהונאת בחירות" במהלך ראיון שהעניק לרשת טלוויזיה.

עוד נטען בתביעה כי לג'וליאני היה מניע כלכלי להמשיך ולשקר, שכן הוא דרש תשלום בגובה 20 אלף דולר ביום כדי לייצג את טראמפ בניסיון לבטל את תוצאות הבחירות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE