הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק צפויה לבטל חלק ממגבלות הקורונה, אך מסעדות בתפוח הגדול לא צפויות להיפתח מחדש
בדומה לרשויות רבות, גם מושל ניו יורק רמז שמדינתו נמצאת לקראת הקלה במגבלות, אולם בו בזמן הסביר שמסעדות בעיר ניו יורק ימשיכו לפעול במתכונת של משלוחים וטייק אוויי: "הפתיחה תלויה בהורדת התחלואה בעיר, ובשלב זה אנחנו לא שוקלים לבצע שינויים"; ביטול המגבלות

מדינת ניו יורק תסיר או תבטל את מרבית מגבלות הקורונה שהוטלו במהלך החודשיים האחרונים שבהם חלו חגים מרכזיים כגון חג ההודיה וחג המולד, וזאת לאחר שתחלואת הנגיף ברחבי המדינה מתחילה לרדת. עם זאת, מושל המדינה הסביר כי בשלב זה אין כל כוונה לאפשר למסעדות בעיר ניו יורק לפתוח את אזורי הישיבה מחדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מוקדם יותר היום (שני) המושל קואומו ביקר במכון לחקר מחלת הסרטן במרכז הרפואי רוזוול פארק בבאפלו שבצפון המדינה, והוא הסביר שבקרוב המדינה "תבצע שינויים משמעותיים" בנוגע למגבלות. כך למשל, בחלק מהמדינה (לא בעיר ניו יורק) יתאפשר לבתי החולים לבצע ניתוחים שאינם דחופים - דבר שנעצר לפני מספר שבועות כאשר העומס בבתי החולים הגיע לשיאו.

המושל אף הבהיר כי הסרת המגבלות תתרחש באופן הדרגתי: "אני חושב שהגענו למצב חדש שבו אנחנו יכולים לחדש את חלק מהפעילות הכלכלית ולצמצם את המגבלות הקיימות".

באופן טבעי, שאלות רבות הופנו לגבי מסעדות בעיר ניו יורק, שכן עשרות אלפי עובדים הוצאו לחל"ת בעקבות סגירתן. כאמור, נראה כי בתקופה הקרובה המסעדות ימשיכו לעבוד במתכונת של משלוחים, טייק אוויי ואזורי ישיבה פתוחים: "כל העניין של פתיחת אזורי הישיבה במקומות סגורים בעיר ניו יורק הוא מורכב. זה יהיה תלוי במצב התחלואה בעיר, ובשלב זה אנחנו לא שוקלים לבצע שינויים", הסביר המושל.

עם זאת, נראה שמסעדות בשאר אזורי ניו יורק (כלומר, כאלו שאינן בעיר ניו יורק) כן יוכלו לחזור לשגרה. חשוב להזכיר כי מסעדות וברים בתפוח הגדול אינם יכולים להכניס לקוחות אל תוך אזורי ישיבה סגורים, אך בשאר המדינה ניתן להכניס עד 50% מהקיבולת הרגילה (בתנאי שבית העסק נסגר עד השעה 10:00 בלילה).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

למושל התאפשר לקבל את ההחלטה הזו לאחר שמקדם ההדבקה בניו יורק ירד מתחת ל-1.0 בפעם הראשונה מזה כחודשיים: "מדובר במשוואה יחסית פשוטה", אמר המושל והמשיך, "כאשר התחלואה, כמות האשפוזים ומקדם ההדבקה יורדים, ניתן לחדש את הפעילות הכלכלית".

קואומו סיים את ביקורו בבאפלו עם אמירה שמדברת אל כל מי שעלה על ההגה בעיר ניו יורק: "דברים יכולים להשתנות בכל רגע נתון, דבר שלצערנו כבר ראינו. אני יודע שהמספרים נראים טוב היום, אבל זה כביש שכבר נסענו בו. יש בו הרבה פיתולים, מהמורות וכדומה. ולכן אני מציע לכולם, אנא לפעול בחוכמה".

 

 

למעשה, ערים רבות בארצות הברית מאפשרות למסעדות להיפתח מחדש, ולאחר ששיקגו, פילדלפיה ובוסטון הכריזו על כך בימים האחרונים, מוקדם יותר היום לוס אנג'לס בחרה ליישר קו עם המדיניות החדשה של המושל שלה, גאווין ניוסאם.

בדומה לניו יורק, גם קליפורניה הודיעה על הקלה במגבלות, אך ההחלטה הסופית האם לאפשר לעסקים להיפתח מחדש התקבלה ע"י רשויות הבריאות המקומיות. כך למשל, שעות ספורות לאחר הודעת המושל, מחלקת בריאות הציבור בלוס אנג'לס הודיעה כי תאפשר למסעדות לפתוח את אזורי הישיבה במקומות סגורים, לאחר חודשים ארוכים שבהם בתי העסק עסקו רק במשלוחים וטייק אוויי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE