הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברה אוסטרלית תספק לארה"ב מיליוני בדיקות קורונה ביתיות
כחודש וחצי לאחר שה-FDA אישר את הערכה הביתית של אלוּם, הבוקר נודע כי הממשל הפדרלי שילם רבע מיליארד דולר כדי שהחברה תוכל להקים מפעל בארה"ב, ובכך לספק יותר משמונה מיליון בדיקות בכל חודש

ארצות הברית תשלם קרוב לרבע מיליארד דולר לחברה אוסטרלית, כדי שזו תספק מיליוני בדיקות קורונה ביתיות מדי חודש, כך על פי הודעת רשויות הבריאות הפדרליות הבוקר (שני).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ערכת הבדיקה של אלוּם (צילום: Ellume)

 

אנדי סלאביט, יועץ בכיר בצוות לטיפול במשבר הקורונה בבית הלבן, סיפר שהממשל הפדרלי הסכים לשלם 230 מיליון דולר לחברת אלוּם (Ellume) האוסטרלית, שתספק למדינה כ-8.5 מיליון בדיקות ביתיות מדי חודש.

כזכור, בחודש דצמבר הוענק אישור חירום לבדיקה ע"י מנהל המזון והתרופות (FDA), ובזמנו הוסבר כי הבדיקה נחשבת לאמינה על אף שהיא בדיקת אנטיגן (ולא PCR). תוצאות הניסויים שנערכו העידו על זיהוי נכון של 96% מהדגימות החיוביות ו-100% מהדגימות השליליות של חולי קורונה שפיתחו תסמינים. עבור אלו שלא פיתחו תסמינים, הבדיקה הצליחה לזהות 91% מהדגימות החיוביות ו-96% מהשליליות.

יתרה מכך, מדובר בבדיקה הביתית היחידה שבה אין צורך בשליחת הדגימה למעבדה, והיחידה שניתן להשיג ללא מרשם מרופא. למעשה, הבדיקה נעשית באמצעות לקיחת דגימה מהאף באמצעות מטוש, והכנסתה למתקן שמתחבר לסמארטפון באמצעות בלוטות'. התוצאה מתקבלת בתוך כ-20 דקות, וניתן לשלוח אותה לרופא המשפחה או כל גורם רפואי אחר.

 

הבדיקה החדשה מספקת את התוצאות דרך הטלפון החכם (צילום: Ellume)

 

"אנחנו רואים יתרון ברור בכך שלכל אמריקאי תהיה גישה מהירה וזולה לבדיקות", הסביר סלאביט, שהוסיף כי הבדיקה עולה כיום 30 דולר, אולם המחיר צפוי לרדת בקרוב.

באלוּם אישרו את הדיווחים על ההסכם, ואמרו שרוב הכסף שהם קיבלו יוקצה לטובת הקמת מפעל לייצור הבדיקות בארצות הברית. על אף שהוסבר כי החברה תוכל לספק 8.5 מיליון ערכות בחודש, טרם פורסמה מסגרת הזמנים הרשמית ולא ברור מתי הערכה הראשונה תגיע לתושבים.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE