הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טרנד הבריאות והדיאטה החדש: פיצה!
חשבתם שמדובר במאכל משמין ובלתי בריא? תחשבו אחרת, דיאטנית מוסמכת טוענת "מדובר באלטרנטיבה מצוינת לתפריט מאוזן"

אל תניח את המשולש! ואל תרגישו אשמים במאכל האיטלקי. פיצה קיבלה מוניטין רע אבל הוא לא מגיע לה. על פי מאמר שפורסם לאחרונה ב-Eat This, Not That!, אכילת פיצה עלולה לגרום לתופעות לוואי חמורות שעלולות לפגוע בבריאותכם, כולל עלייה במשקל, סרטן, סיכון מוגבר למחלות לב, קמטים בעור וסיכון גבוה יותר לשבץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אבל מומחים אומרים כי לא הפיצה עצמה מסכנת את בריאותך אלא מה שאתה שם על גביה. הוספת בשרים מעובדים כמו פפרוני ונקניק, ערימת גבינה נוספת, וכן אי שימת תוספות מן הצומח דלות בנתרן על גבי הפיצה יכולה להוביל לבעיות רפואיות, אך פיצה עשויה היטב הכוללת המון תוספות בריאות יכולות להיות טובה בשבילך, אומרת טרה קולינגווד, תזונאית מובילה באורלנדו ודיאטנית ספורט מוסמכת.

"פיצה היא לא אוכל זבל, יש לה הרבה ערך תזונתי, בניגוד לעוגות, עוגיות וצ'יפס. אני אומרת לרבים מהלקוחות הספורטאים שלי ששורפים הרבה קלוריות ומזיעים שפיצה היא אוכל התאוששות מעולה".

המומחית מציינת כי ה"קשה" שבפיצה הוא דגנים ויש בו כמות טובה של ויטמיני B. כי רוטב מבוסס על עגבניות מציע חומרים מזינים נהדרים כמו ליקופן, ויטמין C ובטא קרוטן. ותוספות גבינה הן מקור טוב לחלבון ולסידן.

האזהרה היחידה היא שאצל האדם הבלתי אתלטי הממוצע, יש להגביל את מספר המשולשים ולבחור את התוספות שלך בקפידה.

כדי להפוך את אכילת הפיצה לבריאה יותר, התחילו עם סלט.

"לא רק חסה אייסברג עם רוטב כבד, אלא סלט עם ירקות עלים כהים, עגבניות, גזר וירקות אחרים ומעליהם ויניגרט קל", אומרת קולינגווד, ומוסיפה כי סלט עשיר בסיבים יכול לעזור לשלוט במשקל וברעב.

לאחר מכן, במנת הפיצה, בחרו קרום דק עבורה במקום דיפ דיש כמקובל בשיקגו או פיצה עם צלחת עמוקה ספוגה בשמן וגבינה נוספת.  חנויות מכולת ופיצריות רבות מציעות כעת קרום מקמח מלא או כרובית.

הוסיפו כמה שיותר ירקות עשירים בנוגדי חמצון שתרצו, ובחר בחצילים, פטריות, תרד, עגבניות מיובשות.

 "תאכל את הפיצה שלך לאט ותתענג על כל ביס", אומרת קולינגווד. "המתן מספר דקות לפני שתיקח עוד ושאל את עצמך אם אתה באמת צריך את זה או פשוט רוצה את זה".

לבריאות!

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE