הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיא צרפת בהודעה חריגה על החיסונים: "רק אזרחים מתחת לגיל 60 יקבלו חיסון אסטרא-זנקה, הוא כמעט לא עוזר למבוגרים"
החיסון של חברת אסטרא-זנקה בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד אמור להיות יעיל בכ-82.4% בנוסף הפער בין הזריקה הראשונה והשנייה עומד על כ-3 חודשים, ובתוך כך החיסון המיועד בעיקר לשוק האירופאי מעורר סימני שאלה דווקא בקרב ממשלת צרפת

העדכון האחרון בנושא חיסון COVID של אסטרא-זנקה-אוקספורד פורסם אחר הצהריים (שלישי) בדו"ח אוניברסיטאי שהציע תובנה רבה ביותר לגבי מתי מתחילה החסינות המושרה על ידי החיסון החדש וכמה יעיל החיסון יכול להיות לאחר המינון הראשון שלו ואחר המינון השני שלו.

ובתוך כך נראה כי הנתונים לא סיפקו את ממשלת צרפת שאישרה את החיסון אך שהעומד בראשה, הנשיא עמנואל מאקרון הקפיד להצהיר בפני עיתונאים זרים כי החיסון צריך להינתן רק לאנשים מתחת גיל 65 בשל חששות לבריאותם - שכן לדעתו מהנתונים שבידיהם החיסון פשוט לא יהיה יעיל עבור האוכלוסיה המובגרת - כך לשון מאקרון.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ובתוך כך, באופן לא מפתיע, הנתונים מציעים קריאה אופטימית יותר מאשר זו שפורסמה בפעם הראשונה שהוציאה אסטרא-זנקה את דו"ח הביניים.

בדו"ח נכתב כי החיסון יעיל יותר באופן כללי אם הרופאים ממתינים כשלושה חודשים לפני שהם מחסנים חולה במינון השני, צעד המספק תמיכה למדיניות הנוכחית בבריטניה בשונה מישראל וארה"ב בהן לוח הזמנים של החיסון המומלץ על ידי ה-FDA הוא 21 יום לאחר הראשון.

על פי צוות המחקר, המנה הראשונה לבדה מציעה הגנה של 76% מפני COVID סימפטומטי 22 יום לאחר החיסון. 

ובכך היא מציעה הגנה מתמשכת במשך 3 חודשים, גם ללא קבלת המנה השנייה - נתונים שכבר הפכה את אסטרא-זנקה להזדמנות שיווקית. הנתונים החדשים, מראים כביכול שהחלון האופטימלי למינון השני יכול להיות עד 14 שבועות; פירוש הדבר שפחות מסוכן לתת לחולים את זריקת אסטרא-זנקה גם אם יש עיכובים באספקה, וכי החולים לא ייפגעו קשות מכך. לאחר המנה השנייה, החסינות עולה מ-76% ל-82.4%, כך על פי נתונים שנלקחו ממקרים לאורך חלון המרווח של 3 חודשים.

גורמים רשמיים קיוו ככל הנראה שהדו"ח יעזור לבסס את התמיכה הציבורית בחיסון שאמור להיות משווק לאירופה, שם נחתמו כבר עסקאות על מיליארדי מנות. עם זאת, יש הטוענים כי החיסון "ספוטניק V" של רוסיה אף  יעיל ממנו, כך לפחות עולה מנתונים שפרסמה חברת Lancet לפני כמה ימים. למרבה הצער, כידוע החיסון הבריטי זכה לתגובות "בעייתיות" מצד נשיא צרפת עמנואל מאקרון ומהרשויות הצרפתיות - האם בשל קנאה בבריטניה שהשיגה את צרפת במירוץ לחיסון? או שמא בשל סיבות אחרות שכן באופן ספציפי, רשויות הבריאות הצרפתיות אישרו את החיסון, אך גם הזהירו כי יש לתת את החיסון רק לאנשים מתחת לגיל 65.

לאחר שהדיווחים הראשוניים שפורסמו בסוף השנה שעברה הציעו כמה תגובות בריאותיות שליליות בקרב חולים מבוגרים, ומכיוון שמאקרון טוען כי החיסון "כמעט לא יעיל עבור מבוגרים".

בתוך כך, צרפת אכן אישרה את החיסון אך היא עדיין מדורגת כעת כאחת הארצות הספקניות ביותר לגבי חיסונים בקרב הכלכלות הגדולות באירופה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE