הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוצים ילדים חכמים? תנו להם לישון בשקט, ועדיף בשכונה ירוקה ככל היותר
צמד מחקרים גילו מה הם הפקטורים החשובים בפיתוח היכולת הקוגנטיבית בהיקשר לשעות וסביבת השינה קרב נערים וילדים - תופתעו

מגורים בשכונה רועשת עם מעט שטח ירוק, כך נמצא, משפיעים לרעה על שנת הלילה של בני נוער, דבר שעלול להוביל לפגיעה בזיכרון וכישורי החשיבה, כך על פי צמד מחקרים שבדקו את השפעת סביבת המגורים על התפתחות צעירים.

חוקרים גילו שככל שרמות הרעש עלו בהתמדה, כך גם הזמן הדרוש לבני נוער להירדם.

כמו כן הם גם לא ישנו את אותו משך הזמן כילדים בשכונות שקטות וירוקות יותר.

וככל שמספר העצים הממוצע עלה כך גם איכות שנתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (קרדיט: דרימטיימס)

"אצל מתבגרים, נזקי השינה הלא מספקת הם נרחבים וכוללים פגיעה בקוגניציה [כישורי חשיבה]  ומעורבות בהתנהגות אנטי סוציאלית", אמרה מחברת המחקר סטפני מאיין, פרופסור לרפואת ילדים בבית החולים לילדים בפילדלפיה ובבית הספר לרפואה באוניברסיטת פנסילבניה. לכן, קריטי לזהות דרכים למניעה וטיפול בבעיה, אמרה במהדורת חדשות מהמכון הלאומי לב, ריאות ודם של ארה"ב. "הממצאים שלנו מצביעים על כך ששקט שכונתי ושטח ירוק עשויים להיות יעדים חשובים להתערבויות שיקלו על הבעיה".

במחקר, 110 בני נוער ענדו שעונים שמדדו את מנוחתם ופעילותם במשך 14 יום כל אחד בכיתות ח 'ו-ט'. החוקרים מיפו את כתובות הבית שלהם כדי לקבוע את רמות הקול, השטחים הירוקים, הדיור וצפיפות האוכלוסייה. מחקר אחר הראה כיצד אובדן שינה השפיע על גלי המוח של 77 ילדים בגילאי 10 עד 16. והשינויים נמדדו באמצעות אלקטרואנצפלוגרמה (EEG).  המתבגרים ישנו עם אלקטרודות מחוברות לקרקפתם כדי ללכוד את פעילות המוח במהלך אחד משלושה לוחות זמנים שהוקצו להם במשך ארבעה לילות רצופים.

החוקר איאן קמפבל, מנהל פרויקט במעבדת השינה: "הופתענו מגודל ההשפעה, מצאנו כי צמצום הזמן במיטה מ-10 ל-7 שעות במשך ארבעה לילות רצופים הפחית את משך השינה בלילה הרביעי ב-23%, ואת פעילות המוח החשובה ולחשיבה ולזיכרון ב-40%".

על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, כשישה מכל עשרה תלמידי חטיבות ביניים בארה"ב ושבעה מתוך עשרה תלמידי תיכון אינם מקבלים שינה בכמות המומלצת. זה מגדיל את הסיכון למחלות כרוניות בעתיד, ומחקרים הראו קשר בין שינה לא מספקת לבין סיכון גבוה יותר להשמנת יתר, סוכרת, דיכאון, חרדה והתנהגות מוגברת של לקיחת סיכונים בקרב מתבגרים. במהלך השינה המוח משחזר, מנתח מידע, לומד ומשקם את עצמו.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE