הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התוכנית השאפתנית של משרד החינוך בלוס אנג'לס: החזרת רבע מיליון תלמידים לכיתות באמצעות 25 אלף חיסונים
מפקח החינוך אוסטין ביוטנר הסביר שאם 25 אלף עובדים - מורים, עובדי מזון וניקיון ונהגי ההסעות - יזכו לקבל את החיסון, ניתן יהיה לפתוח את מרבית בתי הספר היסודיים במחוז. עם זאת, ביוטנר הדגיש כי התחלואה בלוס אנג'לס לא מאפשרת לעשות זאת בשלב זה. אם לא די בכך, לא ברור אם ארגון המורים יסכים לוותר על הדרישה לחסן את כלל העובדים

בשבועות האחרונים הועלו מספר הצעות לפתיחת בתי הספר הציבוריים בלוס אנג'לס, ונדמה שהמחלוקת שמונעת את המהלך היא דרישת ארגון המורים לחסן את כלל העובדים.

כעת, מפקח החינוך במחוז מציע פתרון זמני: לחסן 25 אלף מורים ואנשי צוות נוספים, ובכך לאפשר לרבע מיליון תלמידים בבתי הספר היסודיים לשוב לכיתות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התלמידים שבו לכיתות בחלק ממשרדי החינוך בארה"ב, כמו בבית הספר הנ"ל בבוסטון (צילום: Getty Images)

 

המפקח אוסטין ביוטנר הציג את מתווה התוכנית אתמול (שני), אך הדגיש כי לפני הכל על לוס אנג'לס לעמוד בקריטריונים הנדרשים כדי לפתוח את בתי הספר (כלומר, שהתחלואה תמשיך לרדת). יתרה מכך, ביוטנר נמנע מלומר שקבלת החיסונים הוא תנאי מקדים להחזרת התלמידים, כפי שטוענים ראשי ארגון המורים מזה תקופה ארוכה.

חשוב להבהיר כי נכון להיום, רשויות הבריאות במחוז לוס אנג'לס מסכימו לתת חיסון למורים רק אם הם עומדים בקריטריון מסוים, למשל אם הם סובלים ממחלת רקע או אם הם בני 65 ומעלה.

 

 

"בבתי הספר היסודיים, וזה כולל את ה'פרי-סקול', ישנם משהו כמו 250 אלף תלמידים", הסביר ביוטנר והמשיך, "אם אנחנו רוצים לחסן את כל המורים והעובדים שאינם זכאים לקבל את החיסון בשלב זה, אנחנו מדברים על משהו כמו 25 אלף. כן, 25 אלף מחוסנים יאפשר לנו לפתוח את הכיתות עבור רבע מיליון תלמידים. וזה בתגובה יאפשר ללפחות חצי מיליון הורים להתחיל בתהליך ההתאוששות הכלכלית, ולשוב למקום העבודה".

ראוי להזכיר כי ביוטנר מתייחס למורים, מנהלים, עובדי מנהלה, נהגי הסעות, עובדי ניקיון, עובדי מזון וכדומה - כאשר הוא מדבר על יעד של 25 אלף מחוסנים.

 

בתי ספר ברחבי מחוז לוס אנג'לס (צילום: Shutterstock / Getty Images)

 

כאמור, סוגיית פתיחת בתי הספר בקליפורניה בכלל, ולוס אנג'לס בפרט, עלתה לכותרות במהלך השבועות האחרונים. כך למשל, כבר בתחילת החודש הנוכחי דווח על כך ששאלת החיסונים היא נקודת המחלוקת שמונעת את פתיחת חלק מבתי הספר כבר עתה.

ברוב המקרים, הרשויות המקומיות (מחוז או עירייה) מנסות לקדם את פתיחת מוסדות הלימוד, לפחות באופן חלקי עבור התלמידים הצעירים ביותר, אך בארגוני המורים דורשים שכלל העובדים יזכו לקבל את החיסון נגד קורונה לפני שהתלמידים הראשונים ישובו לכיתות.

תפנית מסוימת נרשמה בשבוע שעבר כאשר מנהלת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) טענה שמשרדי החינוך ברחבי ארצות הברית יכולים לפתוח מחדש את בתי הספר ולהשיב את התלמידים לכיתות לפני שהמורים יתחסנו. שעות בודדות לאחר מכן, המושל ניוסאם החליט ליישר קו עם מדיניות זו, והוא הודיע שיאפשר לבתי הספר להיפתח גם ללא חיסונים למורים.

 

מפקח החינוך במחוז לוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר (צילום: פליקר / AP)

 

עם זאת, חשוב להזכיר כי מחוז לוס אנג'לס אינו עומד בתנאי הסף שהוצבו ע"י מחלקת הבריאות לפתיחת הקמפוסים - עובדה שעליה ביוטנר הצביע אתמול: "הבעיה האמיתית שלנו בלוס אנג'לס היא התחלואה. מאז חודש מרץ, לא היה ולו יום אחד שבו המחוז עמד בקריטריונים הנדרשים מבחינת התחלואה, כדי לפתוח את בתי הספר. אנחנו לא יכולים להפר את החוק בקליפורניה כדי לפתוח את בתי הספר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE