הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלם בקהילה היהודית בוושינגטון: צלבי קרס רוססו על בית כנסת ואנדרטה לזכר נרצחי השואה
המשטרה בספוקיין הודיעה שהיא חוקרת את התקרית החריגה כפשע שנאה, והיא מנהלת חיפושים נרחבים אחר החשוד. עם זאת, בשלב זה הוחלט שלא לפרסם את תיעוד ההשחתה, ובמקום המשטרה הסתפקה במסירת תיאורו של המשחית

רשויות החוק במזרח מדינת וושינגטון פתחו בחקירה לאחר שאלמוני צייר צלבי קרס על בניין שמשמש כבית כנסת וכאנדרטה לזכר נרצחי השואה, כך על פי הדיווחים בתקשורת המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התקרית נחקרת כפשע שנאה

 

למשטרה בספוקאן - העיר השנייה בגודלה בוושינגטון, שנמצאת כ-360 ק"מ מזרחית מסיאטל - נודע על התקרית רק בבוקר יום שני האחרון.

לפי הדיווחים בתקשורת בעיר, החשוד תועד במצלמות האבטחה שהותקנו בבית הכנסת. על אף שבשלב זה הוחלט שלא לפרסם את התיעוד, במשטרה סיפרו שהחשוד לבש מכנסי ג'ינס, מגפיים בצבע שחור ומעיל כהה כאשר השחית את המקום.

 

 

במשטרה חוקרים את הפרשה הן כפשע שנאה והן כהטרדה בנסיבות מחמירות, וזאת לאחר שלאחרונה שונה החוק במדינה, ומעתה ריסוס סמל שנאה כמו צלב קרס על קירות של בית תפילה ייחשב כפשע שנאה לכל דבר (בעבר, בחלק מהמקרים החשודים היו מואשמים אך ורק בהשחתה).

ניידין וודוורד, ראשת העיר בספוקאן, גינתה בתוקף את האירוע ואמרה: "בספוקאן כולנו משתייכים לקהילה שמקבלת את כל הדתות". בליגה נגד השמצה (ADL) התייחסו אף הם לתקרית ואמרו: "לא נאפשר את הנורמליזציה של שנאה".

 

 

בבית הכנסת 'בת שלום' שבו התגלתה כתובת השנאה הגיבו ואמרו: "הקהילה בהלם, אך אנחנו עושים מאמצים גדולים להיות חזקים ולהתגבר על התקרית ביחד".

ראוי להזכיר כי זוהי הפעם השנייה שתקרית כזו מתרחשת בבית הכנסת בספוקאן, שכן ביום כיפור בשנת 2014 התגלו מספר צלבי קרס שרוססו על גבי המבנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE