הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקרית אנטישמית בדרום פלורידה: הושחתה אנדרטה לזכר כבאים שנהרגו במגדלי התאומים
בכירי מחוז מיאמי-דייד גינו בתוקף את התקרית, הן בעקבות השלכותיה האנטישמיות והן בעקבות הפגיעה בזכרם של הכבאים שמתו בפיגועים בניו יורק. חוקרי המשטרה רואים באירוע כפשע שנאה, אולם עד כה לא התבצעו מעצרים כלשהם. ראשת המחוז: "אין שום מקום לאנטישמיות או כל צורה אחרת של שנאה במיאמי-דייד"

רשויות החוק בדרום פלורידה פתחו בחקירה בחשד לפשע שנאה, לאחר שאלמוני ריסס כתובת נאצה אנטישמית על אנדרטה לזכר הכבאים שנהרגו במהלך פיגועי ה-11 בספטמבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כתובת השנאה לצד תחנת מכבי האש במיאמי-דייד (צילום: גוגל מפות)

 

מדובר בתחנת מכבי האש מספר 3 של מחוז מיאמי-דייד, ששמו שונה ל"תחנת הכיבוי לזכר גיבורי 9/11" לאחר המתקפה המשולבת בניו יורק, וושינגטון די. סי. ופנסילבניה.

בחצר התחנה הוקמה אנדרטה שנבנתה מפלדה שפונתה מ'גראונד זירו' - המקום שבו עמדו מגדלי התאומים בלב מנהטן. "אנדרטה זו מוקדשת לזכרם של 343 אחינו הכבאים, שפעלו בגבורה והקריבו את עצמם תוך כדי שסייעו לאחרים בעקבות מתקפת הטרור כנגד המדינה שלנו ב-11 בספטמבר 2001", נכתב לצד הפסל.

בחודש ספטמבר הקרוב ארה"ב תציין שני עשורים מאז אותו יום קשה, ועל כן בהחלט ניתן להבין את תחושת ההלם שהורגשה במיאמי לאחר שאלמוני ריסס את המילים "היהודים עשו את זה" ליד האנדרטה.

 

"היהודים עשו את זה", נכתב לצד האנדרטה

 

ההשחתה האנטישמית אירעה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי האחרון, וכאמור, המשטרה המקומית פתחה בחקירה. עם זאת, עד כה איש לא נעצר, ולא ברור אם יש קצה חוט בחקירה.

כבאים המוצבים בתחנה המדוברת הצליחו לנקות את האנדרטה ולמחוק את כתובת הנאצה בתוך מספר שעות, וראשי המחוז גינו את האירוע בתוקף.

"הזדעזעתי בעקבות התקרית שבה הושחתה אנדרטה לזכר כבאים שנהרגו ב-9/11", מסרה דניאלה לוין קאווה, ראשת מחוז מיאמי-דייד, "אין שום מקום לאנטישמיות או כל צורה אחרת של שנאה במיאמי-דייד. אנו גם לא מוכנים לסבול ניסיונות להטיל אימה על הקהילה היהודית, או אף קהילה אחרת, ואני רוצה להודות לחוקרי המשטרה, שפועלים במרץ עד למנת לזהות את החשוד או חשודים ולדאוג להעמידם לדין על כך".

 

מתקפת הטרור בניו יורק, לפני 20 שנה

 

נדמה שהתקרית החמורה חושפת את הקלות שבה קונספירטורים מערבבים בין תיאוריות שונות - במקרה הזה, התיאוריה המגוחכת לפיה יהודים אחראים למתקפת הטרור בניו יורק, שמשולבת עם תיאוריה נוספת, מטופשת אף היא, שמגדלי התאומים לא נפלו כתוצאה מפגיעת מטוסים. הבעיה הגדולה ביותר היא שגם ישראלים לא מהססים לקדם קונספירציות מגוחכות מסוג זה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE