הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כליאתו לא תחזיר את בני": יחיאל דרס למוות את יושי מחוץ לישיבה בניו יורק, אמו של הילד מתנגדת להעמדתו לדין
כחודש וחצי לאחר שנהג ההסעות יחיאל גוזי דרס למוות את הילד בן ה-4 ופצע קשה ילד נוסף, רשויות החוק פשטו על ביתו בצפון ניו ג'רזי ועצרו אותו. אמו סיפרה לתקשורת המקומית: " אני לא מאשימה את יחיאל, או אף אחד אחר. זה המצב, ואני לא חושבת שזה ישתפר אם הוא יכנס לכלא. לכן אני מקווה שזה לא יקרה"

יחיאל גוזי, תושב ניו ג'רזי בן 76 שעבד כנהג רכב הסעות, נעצר מוקדם יותר השבוע בביתו, והוא צפוי לעמוד לדין בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה מוקדם יותר השנה מחוץ לישיבה בברוקלין, במהלכה ילד בן 4 נהרג וילד בן 6 נפצע קשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנהג הפוגע, יחיאל גוזי, ויושי בלאבן בן ה-4 שנהרג, על רקע זירת האירוע הקשה (צילום: משטרת ניו יורק / מש' בלאבן)

 

בהודעת משטרת ניו יורק הוסבר כי גוזי נעצר בביתו בעיירה אולד טאפן (Old Tappan), צפונית למנהטן, ביום שלישי האחרון. מעצרו הגיע יותר מחודש ימים לאחר שהתברר שגוזי נהג בכלי הרכב שפגע בשני הילדים. עוד הסבירו במשטרה כי מעצרו התאפשר לאחר שתשתית הראיות הוצגה בפני חבר מושבעים גדול, שאנשיה קבעו כי יש להגיש כתב אישום כנגד גוזי.

כעת, הוא יועמד לדין בגין 'רצח ברשלנות' (לא 'גרימת מוות ברשלנות' או 'הריגה', אלא 'criminally negligent homicide'), נטישת זירת תאונה קטלנית והתנהגות שהובילה לפציעת קטין.

כזכור, האירוע הקשה התרחש בבוקר ה-4 בינואר מחוץ לישיבה 'קטנה' בשכונת בנסונהרסט שבברוקלין. החקירה העלתה כי שני הקורבנות נפגעו מרכב ההסעות, שכאמור גוזי נהג בו, שזה עתה הוריד אותם בישיבה.

ימים בודדים לאחר מכן פורסם כי שמו של הילד הקטן שנהרג באסון הוא יושי בלאבן. על אף הטרגדיה הענקית שפקדה את משפחתה, אמו של יושי סיפרה שהיא לא מעוניינת לראות את גוזי מאחורי סורג ובריח.

 

זירת התאונה, מוקדם יותר השנה בברוקלין

 

בשיחה עם העיתון 'ניו יורק דיילי ניוז', פרידה בלאבן בת ה-26 סיפרה שהיא ומשפחתה עדיין נמצאים בתהליך האבל, אך בו בזמן היא אמרה שלהעניש את גוזי לא יחזיר את בנה לחיים ולא יהפוך את רחובות העיר לבטוחים יותר.

"אני עצובה כי אני מתגעגעת ליושי, זו תקופה מאוד קשה", היא אמרה והמשיכה, "אבל אני לא מאשימה את יחיאל, או אף אחד אחר. זה המצב, ואני לא חושבת שזה ישתפר אם הוא יכנס לכלא. לכן אני מקווה שזה לא יקרה", היא סיפרה.

עוד סיפרה פרידה שיחיאל אסף את יושי מדי בוקר, והוא היה התלמיד האהוב עליו: "כל בוקר היינו אומרים לו בוקר טוב ותודה. מדי פעם היינו אופים עוגיות בבית, ויושי אהב לתת ליחיאל עוגיות בבוקר".

 

זירת התאונה, מוקדם יותר השנה בברוקלין

 

לא ברור אם דבריה של פרידה ישפיעו על העמדתו לדין של גוזי, שכן כאמור הוא הואשם ב'רצח ברשלנות' - סעיף חמור ביותר.

מיד לאחר התאונה, במשטרה סיפרו שגוזי המשיך בנסיעתו. כעת מתברר שהוא עשה זאת כדי להחנות את רכב ההסעות, אולם דקות ספורות לאחר מכן - אחרי שהוא ראה ששני ילדים נפגעו מחוץ לישיבה - הוא עזב את הזירה בשנית.

הוא חזר לישיבה לאחר שאחד ממנהליו התקשרו אליו לבקשת המשטרה, אך הוא לא נעצר מכיוון שלא היה ברור אם ידע שפגע בילדים.

בהמשך נודע כי בחמש השנים האחרונות, רכב ההסעות קיבל שני דו"חות על כניסה לצומת ברמזור אדום, ושני דו"חות נוספים על נסיעה במהירות מופרזת בקרבת בית ספר. כמו כן, בשנת 2002, גוזי נעצר בחשד לנהיגה בשכרות בשכונת קנרסי שבברוקלין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE