הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האימונולוג הבכיר ד"ר ג.בארט קלאסן מזהיר: "חיסוני פייזר ומודרנה עלולים לגרום להפרעות ניורודגנרטיביות כאלצהיימר"
במאמר שפורסם בכתב העת האמריקני "מיקרוביולוגיה ומחלות זיהומיות" הרופא והחוקר שהוכשר באוניברסיטת מרלינד מעלה מספר חששות אקוטיות לגבי ההשפעות ארוכות הטווח שעלול להיות לחיסון על המערכות העצביות אצל בני אדם

בהודעה מעוררת מחלוקת הודיע האימונולוג ג'יי בארט קלאסן י חיסוני פייזר-ביו-נטק ומודרנה כנגד COVID-19 עלולים לגרום להפרעות ניווניות, כמחלת אלצהיימר.

במאמר שפורסם בכתב העת Microbiology & Infectious Diseases, דיווח קלאסן כי חיסונים מבוססי mRNA כמו יכולים לבצע הכפלה שגויה של חלבונים בגוף הקשורים להתפתחות הפרעות ניווניות.

החיסונים של פייזר-ביו-טק ומודרנה הם נכון לעתה היחידים שאושרו לשימוש בארצות הברית, אם כי אמש אושר גם חיסון שלישי של ג'ונסון אנד ג'ונסון.

אלו חיסונים המיוצרים בטכנולוגיית mRNA שאושרו לשימוש אנושי.

החיסונים עובדים על ידי הזרקת חומר גנטי הנקרא mRNA המקודד לשבר קריטי של חלבון הדוקרן - המולקולה המשמשת SARS-CoV-2, הנגיף האחראי ל- COVID-19 - להדבקת תאים אנושיים. ברגע שחומר גנטי זה נמצא בתוך הגוף, תאי השריר מתרגמים אותם ליצירת חלבון הדוקרן. לאחר מכן מערכת החיסון מקבלת תצוגה מקדימה של מראה הנגיף האמיתי מבלי לגרום כביכול למחלה. כאשר אדם מחוסן נדבק, המערכת החיסונית משחררת נוגדנים שיכולים לנטרל את הנגיף האמיתי ולהגן על האדם מפני COVID-19. אך במחקרו מצא קלאסן כי חיסוני mRNA יכולים להעדיף התפתחות של מחלות שונות.

לאחר שדגם את חיסון Pfizer-BioNTech וניתח את רצפי ה-RNA שלו, הוא זיהה כמה רצפים שיכולים לקפל בצורה שגויה חלבונים מסוימים בגוף. כאשר מקפלים אותם בצורה שגויה, חלבונים אלה עלולים לגרום לאלצהיימר, טרשת אמיוטרופית (ALS) ולהפרעות ניווניות אחרות, על פי קלאסן.

הוא גם אמר כי חיסונים מבוססי mRNA עלולים לגרום למספר תופעות לוואי נוספות, כגון זיהומים חמורים יותר מ- COVID-19. מכיוון שהחיסון מציב את חלבון הדוקרן על פני התאים האנושיים, על פי קלאסן, הוא עשוי לשמש כקולטן לפתוגנים זרים אחרים.

"אם הטוענים ש-COVID-19 הוא אכן נשק ביולוגי הם נכונים, אזי יתכן וישוחרר נגיף שני מסוכן יותר הקושר חלבון דוקרן שנמצא בתאי המארח של מקבל החיסונים", כתב קלאסן במאמרו, בהתייחס לאפשרות זו שהועלתה כבר בפיהם של חתני פרס נובל ומדענים אחרים וזאת למרות העובדה שטענה זו הינה בלתי תקינה פוליטית בעליל.

למרבה הצער, הוא המשיך, נתונים על כמה זמן חלבון הדוקרן בתאים אנושיים אינם זמינים לציבור.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קלאסן העלה גם את האפשרות שנגיפי פייזר-ביו-טק ומודרנה יכולים לתרום לסוכרת. מחקרים קודמים שכתב העלו כי חיסונים יכולים לגרום למצבים כרוניים, כמו סוכרת מסוג 1 שלוש עד ארבע שנים לאחר החיסון. קלאסן הגיע למסקנה כי היה צריך לקחת בחשבון סיכונים אלה לפני אישור השימוש בשני החיסונים, במיוחד מכיוון שהחיסונים פותחו ללא בדיקות בטיחות ארוכות טווח.

חוקרים רבים זיהו סיכונים פוטנציאליים ארוכי טווח לחיסונים מבוססי mRNA. על פי מאמר שפורסם במאי אשתקד בכתב העת Medical Science Monitor, סיכונים אלה כוללים התפתחות אפשרית של אוטואימוניות (כאשר המערכת החיסונית תוקפת את רקמות הגוף עצמו) ואת ההשפעות הרעילות של רכיבי החיסונים כולל רצפי ה-RNA.

למרות שחיסוני פייזר-ביו-טק ומודרנה כבר הופצו במדינות רבות, תופעות הלוואי ארוכות הטווח שלהם עדיין אינן מבוססות. התגובות השליליות שמומחים מודעים להן הן תופעות לוואי לטווח הקצר.

"אנו יודעים על תופעות לוואי קצרות טווח, והרוב המכריע של תופעות הלוואי בעקבות החיסון מתרחשות במהלך 30 עד 40 הימים הראשונים", אמר ויליאם מוס, מנכ"ל המרכז הבינלאומי לגישה לחיסונים בבית הספר לבריאות הציבור של ג'ונס הופקינס בלומברג. .

בעוד שהאנשים שהשתתפו בניסויים חיסוניים קליניים עברו את ציר הזמן הזה, עדיין מוקדם לדעת מהן תופעות הלוואי ארוכות הטווח של חיסוני הנגיף. מעקב נוסף בחודשים ובשנים הבאות נחוץ לצורך הבנה מלאה יותר של הסיכונים שלהם.

למרות דבריו של החוקר הבכיר, רק אמש אושר חיסון שלישי, של ג'ונסון אנד ג'ונסון על ידי ה-FDA ונראה כי ישנו קונצנזוס מדעי לגבי בטיחות החיסונים האמריקנים וגם אלה של אסיטרא-זנקא הבריטית. 

 

29% לא
71% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE